Jag är kassörskans bästa vän

Flakmonkey
Jag är kassörskans bästa vän

När jag handlade lite på Coop idag efter träningen så fick jag ett stort leende och ett tack från tjejen som satt i kassan eftersom jag gjorde något som jag gör varje gång jag handlar - vänder sträckkoden på varorna så att de ska vara lätta att scanna. Uppenbarligen så var jag en kassörskas bästa van som gjorde så, inte bara för att det är enkelt för dem utan för att det går snabbare för alla inblandade. För mig har det varit en självklarhet, inte bara för att jag inser att jag skulle uppskattat det om jag själv satt där bakom kassan utan även av rent egoistiska skäl då det ju även snabbar upp processen för mig.

Men hennes reaktion fick mig att fundera på om det här är något ovanligt jag gör. Hoppas ju och tror att många gör det, men man vet ju aldrig med människor. Gör du det tex?

#blogg

Medlem
Kassörskans bästa vän

Om jag har folk bakom mig, och 15+ varor, så brukar jag definitivt göra det. Brukar inte få några reaktioner på det dock

Flakmonkey

Nej det har ju inte jag heller fått tidigare... därför som jag blev lite förvånad och började tro att det kanske inte är så att alla gör det som jag trott tidigare...

Medlem

Brukar alltid göra det.... när jag inte använder en sån där självscanningscentral eller vad det heter, där man scannar in varorna själv. Som tidigare skriver, så går det ju snabbare och mindra vridande och belastande på kassörens redan belastade handleder. Jag brukar inte få någon reaktion från kassören, men tror nog att dom är tacksamma ändå.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Nu handlar jag i sig väldigt sällan men de fåtal gånger jag gör det brukar jag försöka tänka på det iaf.

Medlem

73mpl4R - Hur tänker du nu? Varför inte ALLTID vända streckkoderna rätt, oavsett antal varor och oavsett om det finns någon bakom dig? Det är ju alltid bättre för kassörskan. Du är ju nämligen inte den enda kunden under dagen.

Jag anser för övrigt att de som bygger berg och inte vänder koden rätt, antingen saknar organisationsförmåga samt oförstånd inför systemet, alternativt att de fullkomligen saknar empati för kassörskan om människor i allmänhet. Grrr...


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

inK
Medlem

Jag är kassörskans värsta fiende, brukar riva bort delar av sträckkoden för att ge dem lite extra problem.
Skämt åsido, vänder alltid koderna åt rätt håll, men får aldrig någon god reaktion. Hoppas den dagen kommer även till mig.


signatur

Every trophy counts...

Redaktör
Ponny

Var bättre på det back in the days, men har glömt bort det (läs: blivit lat). Nu skärper jag mig!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

73mpl4R - Hur tänker du nu? Varför inte ALLTID vända streckkoderna rätt, oavsett antal varor och oavsett om det finns någon bakom dig? Det är ju alltid bättre för kassörskan. Du är ju nämligen inte den enda kunden under dagen.

Om jag har en eller två varor, och ingen bakom mig, så tror jag inte att det spelar någon större roll rent tidsmässigt för båda parter. Men du har rätt, man borde göra det hela tiden

1
Skriv svar