LG stoppar Playstation 3 i Europa

Robot
LG stoppar Playstation 3 i Europa

Tiotusentals Playstation 3-konsoler konfiskeras av tullen efter att LG vunnit ett förhandsföreläggande i patentkonflikt.

#sony


Medlem
LG stoppar Playstation 3 i Europa

brist på ps'3 haha, skulle vara roligt se om detta stämmer och det blir brist på ps'3:or, eller så är LG som har något i görningen...


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

får hoppas att stoppet slutar, ska nämligen köpa en ps3:a i mars :/

Medlem

Haha stoppa skiten helt istället!


signatur

The King is Back

Medlem

Herre gud........ Vad larvigt men men LG vill väll tjäna mer pengar men detta tycker jag är overkill....... Inte precis att alla som köper PS3 köper den för blu-ray utan för spel! LG kan dra åt #%&¤&"¤

Medlem
Skrivet av FortuN:

Haha stoppa skiten helt istället!

Ja, och samtidigt stoppar vi alla andra konsoler och annan hårdvara, även till PCs! Eller enbart märkesdatorer bör vara tillåtna! Utmärkt idé!
Jag ska inte mata dig med fler ord än så.

Tycker det är idiotiskt utav LG. Fan heller att det blir en telefon, TV eller högtalare från dom i framtiden!

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av FortuN:

Haha stoppa skiten helt istället!

Ja, och samtidigt stoppar vi alla andra konsoler och annan hårdvara, även till PCs! Eller enbart märkesdatorer bör vara tillåtna! Utmärkt idé!
Jag ska inte mata dig med fler ord än så.

Tycker det är idiotiskt utav LG. Fan heller att det blir en telefon, TV eller högtalare från dom i framtiden!

+1 same here

Medlem

Bojkott av LG incoming!

Tvekar på att Sony skulle ha använt patenterad teknik, de ju för fan självmord om de blir upptäckta.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

nu har jag inte plannerat köpa en PS3 eller något för sig som är Sony på ett bra tag, men fan bojkotta LG för detta asså, Hur jävla giriga får man bli. Låt spel maskinerna vara! MER spel åt folket! ^^

Medlem

LG och Sony är två av flera företag med i Blu-Ray Gruppen, medlemskap innebär fullt öppet delande med varandra av relaterade patent och att man inte ska bråka med varandra. Sony var dock först med att peta LG i sidan, minns inte vilket ärende, men Sony svarade på detta med att försöka hindra import av LG varor (enbart mobiler?) till (nord)Amerika.

1) LG har problem
2) Sony har råd med detta, det är bara lite obekvämt
3) PS3 maskiner som fastnar längre än 100 dagar kommer att förgöras


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Inaktiv

Hell yeah!! Känner mig riktigt stolt över att äga en LG plasma som jag har kopplat min XBOX 360 till känns som att man gjort rätt val.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Är ni seriösa när ni säger att ni tänker bojkotta LG för detta? Tycker Sony helt klart förtjänar detta då dem har gjort många väldigt fula saker förut, så som att stänga av möjligheten till otherOS på PS3an då det var en stor feature som säkerligen fick många konsoller sålda.

Dessutom läste jag något om att Sony hade planer på göra så att man inte ska kunna byta hårddisk på PS3an också, men jag vet inte hur pass sant det är.

Jag kommer iallafall försöka bojkotta Sony så mycket som möjligt.

Inaktiv

haha! rätt åt sony...

Medlem

Vem bryr sig egentligen? Dock så bojkottar jag LG sedan länge. LG = Goldstar = skräp.

Medlem

patetiska LG. blir nästan lite ledsen att man har en av deras dåliga tv apparater

Medlem

Sååå j#vla rätt fuck $ony !!! Hoppas LG raidar hela företaget nu ! precis som sony gör med alla vi som bara "lånar" ett ps3

Medlem

Men så jävla idiotiskt, det var väl sony som skapa bluray från början Idiot LG men jag har läst en exakt liknande nyhet fast gällde bara nord amerika då :s


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Bra att Sony får en smäll på käften när de själva är i rättegång med Geohot.


signatur

Xd

Medlem

1:a april? nä första mars.

Medlem

yeah, och nu om alla konsoler skulle stoppas sku det va niiiice.

Medlem

Vafan jag ska köpa med marslöningen är det ju tänkt! T_T

Medlem

Det är väl inte mer än rätt att Sony får smaka på sin egen medicin. Sony tror att de kan göra hur de vill mot vem som helst. Detta är väl inte mycket annorlunda än vad Sony gör mot eventuella hackers. Men så fort det drabbar Sony ja då ska ni böla som små barnrumpor.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Karma is a bitch sony. Där får ni för att ni pissar på era kunder om och om igen.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Karma is a bitch sony. Där får ni för att ni pissar på era kunder om och om igen.

+1

Medlem
Skrivet av Electrix:
Skrivet av KlosterKatten:

Karma is a bitch sony. Där får ni för att ni pissar på era kunder om och om igen.

+1

Pff, visst är konsolerna dyra och det finns ingen garanti i Sverige, det suger. Men Sony är riktigt generösa på Playstation Store samt att vi spelar gratis till skillnad från de där 58kr man får punga ut i månaden på greedbox när man vill spela online 3 gånger...


signatur

Game long and prosper

Medlem

Men är ni dumma? Det var ju sony som började med att stämma LG så nu får sony skylla sig själva! Den som givit sig in i leken får leken tåla!

Ang att LG skulle göra dåliga TVapparater så är det bara ett löjligt påstående. Jag är mkt nöjd med min 47le850n!

Medlem

WTF är det här för nått, bah inge mer från LG i framtiden, fan dom kan ta och brinna i helvetet tycker jag, DOM har blivit för giriga så dom får inte några mer pengar från mig dom jävla idiotiska fet arslen som tycker sig är nått kan dra till nord Korea om dom ska bli såna här punkt slut.

"whew" nu fick jag ur mig det, så hur skulle det va med en kopp te nu kanske?

Medlem

Förstår mig inte på folk som säger att dom ska bojkotta LG och försvarar Sony.
Om Sony har använt andras patent så ska dom självklart betala för det.
Sen för övrigt finns det väl inget annat företag som behandlar sina kunder så dåligt som Sony, dom anser fast du äger något får du inte göra vad du vill med dem. Kommer ni ihåg Sony rootkiten som fanns på deras CD skivor, eller han som blev stämd av sony för att han köpte deras hund(vad den nu heter) och programmera om den så den kunde dansa?
En annan sak i hela PS3 saken är att Sony VALDE att PS3an skulle räknas till dator, och inte spelmaskin, för att få lägre moms, sen att stämma folk som försöker installera andra OS på dem är väl konstigt, finns väl ingen annan dator tillverkare som gör det?

Medlem

hehe, helt rätt! Patent är patent!

Medlem

Bojkotta är ni från vettet eller? Sony skulle gjort detsamma.


signatur
12
Skriv svar