LG stoppar Playstation 3 i Europa

för alla som ska köpa playstation 3 det finns över 500st på komplett

Medlem

Mycket fanboys och troll i denna tråden. LG har ju antagligen vetat om detta länge, men väntat och sugigt på karamellen tills Sony levererat tillräckligt med konsoller för att få "most bang for the buck".


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Det är alltid tjafs om patent mellan företag som Apple och HTC t.ex, jävligt trist när det går ut över konsumenterna dock.
Bojkotta på ni, jag tror LG eller Sony blir jätteledsna om just ni inte köper deras prylar, hela budgeten spricker nog.

Medlem

Klaga inte på LG det är inte deras fel, det startade denna processen för ganska länge sedan, efter att SONY stämt LG för ett antal patent intrång, LG gav bara igen med samma mynt och gjorde det rätt och ordentligt.

Medlem

Men fucking LG stick o brinn för fan..

Medlem

Om Sony verkligen har snott LGs teknologi så säger jag GO LG!!!

Medlem

Jag tycker att på senaste tiden har alla kommentarer på FZ spårat ur totalt och blivit lite "Aftonbladet-varning".
Jag personligen tycker att alla, ja alla, som skriver något i stil med "LG suger", "Rätt åt Sony" etc är ganska barnsliga.
Jag kommer väl få mycket skit för att jag skriver som jag tycker, inte för att jag bryr mig, men är det inte dags att växa upp och skriva en kommentar som faktiskt ger något till en vettig diskussion?
Mitt inre säger åt mig att jag borde strunta i att skriva detta över huvud taget men idag kände jag att jag inte kunde låta bli.

Förövrigt tror jag själv att man ska vänta innan man ropar hej.. För att citera sista raden i artikeln:
"– Vi undersöker för närvarande denna fråga och kan inte ge några kommentarer vid denna tidpunkt."
Jag tycker inte att det låter som att det finns någon som har rätt eller fel ännu. Patentintrånget är ju än så länge ett påstående men det ska bli rätt intressant att se vad som händer.

Själv kan jag dock vara glad eftersom jag har en PS3'a ståendes hemma redan

Tack och hej leverpastej.

Medlem

Riktigt bakslag för Sony.

Inaktiv

Detta känns ju lite underligt.. frågan är om det ens stämmer? Hmm..

Inaktiv
Medlem

Köpte precis en LG-tv och en PS3. Om de börjar bråka med varandra får jag väl fortsätta spela på 360 slimen, men än så länge trivs de bra tillsammans.

Medlem

Rätt åt Sony, go LG!
Detta hade aldrig hänt om inte Sony varit inte brytit mot deras avtal och stämt LG för en skitsak (Sony förlorade). Men eftersom de är kortsynta, giriga och direkt korkade så valde Sony att göra det, nu kan LG stämma tillbaka med den skillnaden att LG har rätt i sin stämning.
Denna dumhet blri dyr för Sony, snålhet bedrar vishet etc. Får hoppas de kryper till korset och ersätter LG samt börjar bete sig som ett seriöst företag igen!
Det är bara Sony som förlorar på detta, snacka om att falla på eget grepp (puckon) XD

Medlem

Oavsett vem som stämmer vem så är det vi konsumenter som i slutänden får betala för dessa företags barnsliga beteende.

Medlem

Är det bara jag som känner att åldernivån på användarna här på FZ sjunker och sjunker hela tiden?

Medlem

Snälla nån.
Kolla up fakta innan ni klagar på LG.
Anledningen till att dom först nu går efter Sony och blueray patentet är för att sony började striden i usa.

http://www.phonesreview.co.uk/2010/12/30/sony-wants-lg-smartp...

Och det är inte precis som $ony inte har en massa fuffens för sig. ps3'an använder sig delvis av GPL kod utan att nämna det. Och det upptäcktes inte förrän hackarna dekrypterade mjukvaran.

Sen har vi det nya PSN avtalet
"You agree that you will not use any unauthorized hardware, including peripherals not sold or licensed by a Sony company such as, by way of example only, non-licensed game enhancement devices, controllers, adaptors and power supply devices (collectively, “Non-Licensed Peripherals”) or software to access or use Sony Online Services or any content or service provided on or through Sony Online Services." samt http://psx-scene.com/forums/images/news/newpsn.jpg

Jag hoppas verkligen ni alla läste igenom det nya avtalet innan ni accepterade det.

Jag älskar min ps3'a men $onys ledning måste fasiken ta och skärpa sig.

Medlem

Är väl ganksa gammal nyhet, kanske inte just i eu, men usa har det väl varit pådrag ett bra tag ?

Medlem

LG = dåligt?

Synd för er som fått måndagsexemplaren då isåfall... ingen av deras produkter har strulat för mig någon gång.

Men för fasen... hur många PS3:or till kan säljas? Borde inte alla som vill ha en redan ha fått tummen ur o köpt en eller? O.o

Medlem

Meh, stoppa den helt och lägg ner skiten istället.

LG FTW!
SONY FTL!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Hejja LG!! Weeeeeeeoooooooo!!!!!!!!!!! PS3 kan dra åt helvete!!! Fuck you Suckstation!!!

Medlem

FY FAN LG! jag kommer att hatta er hela mitt liv!!!!!!!!!

Medlem

STÄM SUCKBOX ISTÄLLET!!!!!!!!!!!!! LG SUGER!!!!!! PS3 ÄGER ALLA KONSOLEN!!!!!!!!!

12
Skriv svar