Speedpainting 13

Medlem
Speedpainting 13

Mmmmmjau! Huva, kaffe som stått på och värmt för länge är inte särskilt gott.

Gjorde en speedpainting igårkväll, det var skojigt. Blev till och med 3 timmar. Så kanske inte så jättemycket speedpainting, I donnae. Men roligt var det! Testat lite ny bildstorlek. Försöker måla ännu mer med ljus, vill förbättra seendet, vill utvecklas. Är nog rätt stolt över den här målerimässigt. Fisken på borde var i själva verket ett snöigt bergslandskap (och således hela bilden), tills jag insåg att jag ville göra en fisk & familj istället.

”How to ruin the perfect family’s family-dinner”

[ia=25163; large]

#blogg

Medlem
Speedpainting 13

Det här skulle vara en perfekt början på en barnbok gone bad. Jag ser The Shining syskonen framför mig, och föräldrarna som börjar spåra ur

Det här är det riktigt roliga med att se dina bilder, jag försöker skriva små utkast till historier vi skulle kunna bygga en djupare pedagogiskt och magisk historia på till den lilla trollkarlen, men så ser jag nästa speedpaint bild och side-trackas så långt in på andra berättelse spår.
Dina bilder kan tolkas så djupt på olika sätt att fantasin inte hinner med


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Haha. Ja, läskiga barn är skitläskiga. Egentligen var huvudsyftet först att barnen skulle se lite realistiska á gammaldags Oranga-reklam (50-tals läskedryck med perfekta, skitglada läskiga barn). Men råkade bli fel så nu blev de bara läskiga.

Åh Traveller, vad fint du skrev. Jag blev lite rörd i hjärtat av de fina orden. Kul att det inspirerar iaf, jag hoppas på att jag fortsätter komma med nya infallsvinklar, utmaningen är rolig och detsamma om kommentarerna, keeps me going!.

1
Skriv svar