The Witcher 2: Assassins of Kings

Robot
The Witcher 2: Assassins of Kings

Om drygt två månader följs 2007 års polska rollspelsöverraskning upp. Vi har provspelat det förmodade mästerverket och berättar vad du kan vänta dig.

#the-witcher-2-assassins-of-kings, #cd-projekt, #the-witcher


Medlem
The Witcher 2: Assassins of Kings

Hoppas att det kommer bli ett lyckat spel

Moderator | Testpilot

Lite roligt om detta spel får bra betyg av er med tanke på att det förra blev total sumpat. Haha!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Lite roligt om detta spel får bra betyg av er med tanke på att det förra blev total sumpat. Haha!

Mjo, fast Enhanced edition, som recenserades av en annan person, fick en fyra.

Medlem

En sak som jag gillade mest med The Witcher 1 var just snuskkorten man kunde samla. Jag skulle vilja se mer naket i spel överlag. Full frontal nakenhet!!

Behöver inte alls vara porr eller något sätt obscent. Endast för att göra karaktärerna mer sårbara och naturliga. I varenda spel med nakna troll/animorphs/djur etc har varit helt könslösa vilket enligt mig drar ned på trovärdigheten väldigt mycket.

Självklart har det att göra med ESRB/PEGI/moralpanik också men utvecklar man ett spel som man antar kommer få mature-stämpel kan man väl gå hela vägen?

Hoppas att fler utvecklare tar efter CD Projekt och implementerar mer naket i sina spel.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gabe:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Lite roligt om detta spel får bra betyg av er med tanke på att det förra blev total sumpat. Haha!

Mjo, fast Enhanced edition, som recenserades av en annan person, fick en fyra.

Så sant, men första resecenten var bara ett skämt. Jag tycker ju iallafall att ska man recensera ett spel eller något liknande så ger man chansen till någon som faktiskt gillar genren i ett brett utbud. Killen som skrev första recensionen sågade spelet totalt då alla iprincip ÖVERALLT (även recensionen av Enhanced edition) gav spelet bra betyg. Tyckte det verkade som han inte hade någon form av koll alls. Väldigt usel recension.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Blir nog att köpa denna. Tycker ni att man bör spela första först innan man ger sig på tvåan om några månader?

Inaktiv

Witcher 2 går att köpa HELT DRM-FRITT från gog.com - det blir tveklöst ett köp för min del!

Medlem

Det är få spel jag har sett fram emot så här mycket, senast måste varit BF1942. Är förmodligen just Witcher-världen som lockar så oerhört. Det gör ju inte heller saken sämre att böckerna är helt underbara.

Inaktiv

Ska hinna med att spela igenom ettan för tredje gången innan detta släpps bara... och spara savefilen

Bokat och klart från GoG.

Medlem
Skrivet av Kazuo:

Det är få spel jag har sett fram emot så här mycket, senast måste varit BF1942. Är förmodligen just Witcher-världen som lockar så oerhört. Det gör ju inte heller saken sämre att böckerna är helt underbara.

Kazou vem har skrivit böckerna och var köper man dem? Jag hört många lovorda dem. BTW så ser spelet mkt lovande ut.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Så sant, men första resecenten var bara ett skämt. Jag tycker ju iallafall att ska man recensera ett spel eller något liknande så ger man chansen till någon som faktiskt gillar genren i ett brett utbud. Killen som skrev första recensionen sågade spelet totalt då alla iprincip ÖVERALLT (även recensionen av Enhanced edition) gav spelet bra betyg. Tyckte det verkade som han inte hade någon form av koll alls. Väldigt usel recension.

Men alla har sin personliga åsikt. Är det nu du borde lägga ner, eller?

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:
Skrivet av Kazuo:

Det är få spel jag har sett fram emot så här mycket, senast måste varit BF1942. Är förmodligen just Witcher-världen som lockar så oerhört. Det gör ju inte heller saken sämre att böckerna är helt underbara.

Kazou vem har skrivit böckerna och var köper man dem? Jag hört många lovorda dem. BTW så ser spelet mkt lovande ut.

Andrzej Sapkowski, http://www.bokus.com/cgi-bin/product_search.cgi?search_word=A... exempelvis.
The last wish är den första.

Medlem

Grym förhandstitt!

"Vergen är en imponerande stad. Kanske inte för vad den är, utan snarare därför att många spelare aldrig kommer att få se den. The Witcher 2 menar allvar med att vara icke-linjärt och dina vägval avgör om du får se Vergen eller något helt annat ställe. Det kan tyckas otacksamt för CD Projekt att flera av deras omsorgsfullt ihopsnickrade konstruktioner aldrig når somliga spelare."

Detta gav mig rysningar!

Tror fan att PC-spels industrin är inne i ett nytt "golden age". Red Orchestra 2, Men of War: Assault Squad, The Witcher 2, Shogun 2 och Portal 2. Crazy!


signatur

Have a good time!

Inaktiv

mums, smask, slurp det blir tufft o vänta på det här jag har sj förbokat collectors edition av TW2 o det är en saftig CE oxå. kolla på webhallen... jag hoppas ännu mer på detta spel efter jag fick veta att dragon age 2 bara fick 85/100 i pcgamer. ingen större överraskning egentligen, bioware har ju konsolifierat DA2

Medlem
Skrivet av kaem79:

mums, smask, slurp det blir tufft o vänta på det här jag har sj förbokat collectors edition av TW2 o det är en saftig CE oxå. kolla på webhallen... jag hoppas ännu mer på detta spel efter jag fick veta att dragon age 2 bara fick 85/100 i pcgamer. ingen större överraskning egentligen, bioware har ju konsolifierat DA2

Jajjamen!

CD Projekt är nya BioWare!!!


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av kaem79:

dragon age 2 bara fick 85/100 i pcgamer

Är du allvarlig nu? Det är inte så bara enligt mig.

Medlem

Kul med en så välskriven recension! Ser VERKLIGEN fram emot detta spel. Ettan var smått magisk men svårt buggig.

Medlem
Skrivet av kaem79:

mums, smask, slurp det blir tufft o vänta på det här jag har sj förbokat collectors edition av TW2 o det är en saftig CE oxå. kolla på webhallen... jag hoppas ännu mer på detta spel efter jag fick veta att dragon age 2 bara fick 85/100 i pcgamer. ingen större överraskning egentligen, bioware har ju konsolifierat DA2

Vet ej om du kanske menar svenska pc gamer, dock brukar de ha ungefär samma betyg som sin engelska motsvariget. I engelska fick da2 94 vilket är ett av de högsta betygen jag sett spel få :p..
För mig är båda spelen ett givet köp iallafall

Moderator | Testpilot
Skrivet av Höglund:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Så sant, men första resecenten var bara ett skämt. Jag tycker ju iallafall att ska man recensera ett spel eller något liknande så ger man chansen till någon som faktiskt gillar genren i ett brett utbud. Killen som skrev första recensionen sågade spelet totalt då alla iprincip ÖVERALLT (även recensionen av Enhanced edition) gav spelet bra betyg. Tyckte det verkade som han inte hade någon form av koll alls. Väldigt usel recension.

Men alla har sin personliga åsikt. Är det nu du borde lägga ner, eller?

Varför då? Får jag inte ha en personlig åsikt?

Har aldrig sagt han inte får ha sin åsikt (Han ska tydligen vara död han som skrev den har jag läst också). Skrev dock han inte verkade vara den rätta mannen till att recensera då han inte verkar vara inne i genren. Inte fan kan jag recensera en bil om jag inte kan något om dom eller? Ska vi då vara dryga, jo det kan jag men hur ibra blir det måntro?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag tycker dock att witcher 1 innan enhanced edition var väldigt dåligt och förtjänade ett dåligt betyg, hela spelet var fullt med buggar, översättningen var så dålig att man knappt fattade storyn etc. Allt detta korrigerades i och med enhanced vilket gjorde spelet istället till ett av de bästa rpgn på marknaden.

Inaktiv
Skrivet av AHTF:
Skrivet av kaem79:

mums, smask, slurp det blir tufft o vänta på det här jag har sj förbokat collectors edition av TW2 o det är en saftig CE oxå. kolla på webhallen... jag hoppas ännu mer på detta spel efter jag fick veta att dragon age 2 bara fick 85/100 i pcgamer. ingen större överraskning egentligen, bioware har ju konsolifierat DA2

Vet ej om du kanske menar svenska pc gamer, dock brukar de ha ungefär samma betyg som sin engelska motsvariget. I engelska fick da2 94 vilket är ett av de högsta betygen jag sett spel få :p..
För mig är båda spelen ett givet köp iallafall

mm, svenska pcgamer... jo jag ska köpa de båda två oxå, vi får ju inte glömma att vi älskar genren (antar att du oxå gör det). iaf, i recensionen så stod det...nä ska inte babbla för mycket nu.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Så sant, men första resecenten var bara ett skämt. Jag tycker ju iallafall att ska man recensera ett spel eller något liknande så ger man chansen till någon som faktiskt gillar genren i ett brett utbud. Killen som skrev första recensionen sågade spelet totalt då alla iprincip ÖVERALLT (även recensionen av Enhanced edition) gav spelet bra betyg. Tyckte det verkade som han inte hade någon form av koll alls. Väldigt usel recension.

Men alla har sin personliga åsikt. Är det nu du borde lägga ner, eller?

Varför då? Får jag inte ha en personlig åsikt?

Har aldrig sagt han inte får ha sin åsikt (Han ska tydligen vara död han som skrev den har jag läst också). Skrev dock han inte verkade vara den rätta mannen till att recensera då han inte verkar vara inne i genren. Inte fan kan jag recensera en bil om jag inte kan något om dom eller? Ska vi då vara dryga, jo det kan jag men hur ibra blir det måntro?

nä, nog är det faktist så att inte kan man låta en bilnörd skriva om ett spel o vice versa. visst, man kan ju, men det är olämpligt samt oprofessionellt...

Redaktör
Ponny
Skrivet av Jensoid:

Blir nog att köpa denna. Tycker ni att man bör spela första först innan man ger sig på tvåan om några månader?

Jag tycker att du ska spela igenom ettan innan, det är ett storydrivet RPG och då lär du få ut mest av upplevelsen om du känner till händelserna i originalet.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Brain:

Grym förhandstitt!

Gött! Skoj! Tack! Kul att du gillade.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Höglund:
Skrivet av kaem79:

dragon age 2 bara fick 85/100 i pcgamer

Är du allvarlig nu? Det är inte så bara enligt mig.

Sant! 85 är ett riktigt, riktigt bra betyg. 85 av 100 rätt, om man så vill. Hur många fick det på nationella matteprovet (inte jag!)?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Efter att ha läst denna förhandstitt blev jag intresserad av spelet. Ser fram emot en recension.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Ser mycket fram emot detta.

Kan nog bli GOTY om inte diablo 3 hinner släppas innan årsskiftet.

Eller fan jag ser fram emot detta mer än diablo 3 faktiskt

Medlem
Skrivet av jonne_man:

Ser mycket fram emot detta.

Kan nog bli GOTY om inte diablo 3 hinner släppas innan årsskiftet.

Eller fan jag ser fram emot detta mer än diablo 3 faktiskt

Ska nog mycket till innan Diablo 3 blir GOTY.

The Witcher 2 kan bli hur bra som helst.. men det kan också pladaska ganska hårt. Hoppas på det första.


signatur

Have a good time!

Medlem

Menar du bara bröst som "attans, vi får bara se bröst och inget annat snuskigt" eller menar du bara bröst som "yej, brösten täcks inte av någonting"?

12
Skriv svar