Pc-spelsbranschen ökar över hela världen

Robot
Pc-spelsbranschen ökar över hela världen

PC Gaming Alliance hävdar att pc-spelsindustrin ökat med 19 procent på några av världens största spelmarknader.


Medlem
Pc-spelsbranschen ökar över hela världen

Vafalls?!?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Hela "rapporten" för den som är intresserad: http://www.pcgamingalliance.org/imwp/download.asp?ContentID=1...

Tydligen så är Kina den största PC-marknaden, alla guldfarmare måste väl ha ett äkta spel antar jag Skulle inte förvåna mig om de även räknar med facebookspel samt inkomster från MMOs och liknande. Håller dock tummarna för PC, det finns mycket mer att ge!

Medlem

Men , Nu blir jag yr i bollen .. Hela PC gaming håller jue på att bli erövrat av pirater !?!?
Eller !?!?
Blir klyven nu . /me lägger sig i fosterställning med tummen i munnen

: )


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

free-to-play spel är sjukt stort just nu, och växer sig bara större och större, synd bara att de flesta är B, skulle gärna vilja ha något AAA spel som är gjort för sånt F2P med KLOK ingame shop, med bara utseende m.m.

Medlem

"The report of my death is an exaggeration"
- PC Gaming, 2011

Medlem

För att ha varit död i mer än 10 år så mår PC spelande ganska bra tycker jag.

Moderator | Testpilot

Hur kommer det sig att folk är förvånade? Visst det har blivit mer spel på konsoll men inte fan har det blivit mindre på PC ändå. Kvalite visst men inte det som det snackas om här.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Casual gamers och humanare spelpriser ?

Inaktiv
Skrivet av zhrooms:

Jag piratar 99% av alla spel jag spelar.

Gissa varför? För SPELEN SUGER K**

Jag skulle ta livet av mig hällre än att köpa Black Ops för 600kr. Vem fan betalar för den smörjan? CoD 4 är ett så mycket bättre spel, och alla icke casual gamers håller med.

Låt oss ta ett exempel, ett spel jag laddade ner nyligen.

Need For Speed: Hot Pursuit 2010 (riktigt snygga screenshots, träd av Dice, bästa NFS hittils skryt, mindre arcade känsla, mycket hype)

Vad fick jag? SKRÄP.. SER SKIT ut ingame, EXTREM arcade känsla, ett av dom sämsta NFS hittils.

Jag skulle inte köpt det för 20kr, provade spelet, körde kanske i nån timme, cruisade runt, provade nått mission.. sen avinstallerade

Dom tar alltså 450kr för detta spel.. ÄR DOM SJUKA I HUVUDET?

Colin McRae 2 (2000) demot är bättre än NFS Hot Pursuit (2010)

Det finns inget hopp för mänskligheten, jag har inte råd att slösa 450kr på ett skräpspel som jag avinstallerar efter en timme, skulle jag också få Göran Perssons frus pension på över 100.000kr i månaden så javisst.

Hur fan ska jag lita på utvecklarna idag? Dom vägrar släppa demos idag för att dom vet att spelen suger och ingen skulle köpa dom då.

För 10 år så hade spelmarknaden en MYCKET högre standard, vad kan jag se fram emot, som jag VET kommer bli bra spel?

Battlefield 3
Skyrim
Diablo 3
Half-Life 3
Portal 2

Vad mer? ALLA andra spel är jag VÄLDIGT osäker på, jag kan inte lita ett skit på något idag.

Jag och mina kompisar köpte Black Ops till PC för 300kr iaf. Tycker det var värt det för SP, MP + zombies. Synd bara att det var så mycket problem i början. Sen kan man inte gilla alla spel. Hot Pursuit är ganska bra på just arkad, vars sa dom det inte skulle vara arkad? Shift 2 kommer bli riktigt bra racing spel också.

Medlem
Medlem

Gött om det stämmer. PC är och har alltid varit bäst

*tar på mig teflonet för skydd mot eventuella konsol-fanboys*


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Köpte Black Ops för 300:- på Mediamarkt. Mest dock för att lira zombies med polarna. Synd bara att zombie var bättre i waw...

Det var väl inga dålig siffror...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Need For Speed: Hot Pursuit 2010 (riktigt snygga screenshots, träd av Dice, bästa NFS hittils skryt, mindre arcade känsla, mycket hype)

Vad fick jag? SKRÄP.. SER SKIT ut ingame, EXTREM arcade känsla, ett av dom sämsta NFS hittils.

Jag skulle inte köpt det för 20kr, provade spelet, körde kanske i nån timme, cruisade runt, provade nått mission.. sen avinstallerade

Du måste ha missförstått titeln på lådan och köpt Need For Speed Hot Pursuit som släpptes 98 för jag har då inget minne av att spelet såg "SKIT" ut ingame och känslan var perfekt för Hot Pursuit-serien.

Inte helt förvånande att PC-spelandet går upp igen med tanke på att det kommer ut fler och fler spel som levererar ett kompetent komplement till konsol-versionerna. Speciellt nu när PC:n rent grafiskt börjar komma ikapp, och brutalt springa om, de existerande konsolerna. Jag menar nu den allmänna normen på PC-burkar som inte kostar tjugotusen kronor.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag piratar 99% av alla spel jag spelar.

Gissa varför? För SPELEN SUGER K**

Jag skulle ta livet av mig hällre än att köpa Black Ops för 600kr. Vem fan betalar för den smörjan? CoD 4 är ett så mycket bättre spel, och alla icke casual gamers håller med.

Låt oss ta ett exempel, ett spel jag laddade ner nyligen.

Need For Speed: Hot Pursuit 2010 (riktigt snygga screenshots, träd av Dice, bästa NFS hittils skryt, mindre arcade känsla, mycket hype)

Vad fick jag? SKRÄP.. SER SKIT ut ingame, EXTREM arcade känsla, ett av dom sämsta NFS hittils.

Jag skulle inte köpt det för 20kr, provade spelet, körde kanske i nån timme, cruisade runt, provade nått mission.. sen avinstallerade

Dom tar alltså 450kr för detta spel.. ÄR DOM SJUKA I HUVUDET?

Colin McRae 2 (2000) demot är bättre än NFS Hot Pursuit (2010)

http://netdna.webdesignerdepot.com/uploads/2008/11/colin-mcra...

Det finns inget hopp för mänskligheten, jag har inte råd att slösa 450kr på ett skräpspel som jag avinstallerar efter en timme, skulle jag också få Göran Perssons frus pension på över 100.000kr i månaden så javisst.

Hur fan ska jag lita på utvecklarna idag? Dom vägrar släppa demos idag för att dom vet att spelen suger och ingen skulle köpa dom då.

För 10 år så hade spelmarknaden en MYCKET högre standard, vad kan jag se fram emot, som jag VET kommer bli bra spel?

Battlefield 3
Skyrim
Diablo 3
Half-Life 3
Portal 2

Vad mer? ALLA andra spel är jag VÄLDIGT osäker på, jag kan inte lita ett skit på något idag.

Varför skulle man vara tvungen att köpa spelen direkt på releasedagen då? Jag köper faktiskt en hel del spel numera... mest 99 kr/st eller ta 3 betala för 2.

Medlem
Citat:

Asian companies that have generated substantial profits in their domestic territory are looking to
expand to the rest of the world. Some prominent worldwide investment examples cited include
Disney/Playdom, Warner/Turbine, Tencent/Riot, Shanda, Zynga, Visa/Playspan.

Ja heja PC-spelsmarknaden. Alla vet ju att Farmville är kvalitét också!

Medlem

F*ck Yeah!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

@Exxo Har du fan helt rätt!

Där fick ni retards som sa att pc spel är dött och att pirater som gör de...


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag piratar 99% av alla spel jag spelar.

Gissa varför? För SPELEN SUGER K**

Jag skulle ta livet av mig hällre än att köpa Black Ops för 600kr. Vem fan betalar för den smörjan? CoD 4 är ett så mycket bättre spel, och alla icke casual gamers håller med.

Låt oss ta ett exempel, ett spel jag laddade ner nyligen.

Need For Speed: Hot Pursuit 2010 (riktigt snygga screenshots, träd av Dice, bästa NFS hittils skryt, mindre arcade känsla, mycket hype)

Vad fick jag? SKRÄP.. SER SKIT ut ingame, EXTREM arcade känsla, ett av dom sämsta NFS hittils.

Jag skulle inte köpt det för 20kr, provade spelet, körde kanske i nån timme, cruisade runt, provade nått mission.. sen avinstallerade

Dom tar alltså 450kr för detta spel.. ÄR DOM SJUKA I HUVUDET?

Colin McRae 2 (2000) demot är bättre än NFS Hot Pursuit (2010)

http://netdna.webdesignerdepot.com/uploads/2008/11/colin-mcra...

Det finns inget hopp för mänskligheten, jag har inte råd att slösa 450kr på ett skräpspel som jag avinstallerar efter en timme, skulle jag också få Göran Perssons frus pension på över 100.000kr i månaden så javisst.

Hur fan ska jag lita på utvecklarna idag? Dom vägrar släppa demos idag för att dom vet att spelen suger och ingen skulle köpa dom då.

För 10 år så hade spelmarknaden en MYCKET högre standard, vad kan jag se fram emot, som jag VET kommer bli bra spel?

Battlefield 3
Skyrim
Diablo 3
Half-Life 3
Portal 2

Vad mer? ALLA andra spel är jag VÄLDIGT osäker på, jag kan inte lita ett skit på något idag.

Inte konstigt att du blir besviken.
Men of War: Assault Squad, Red Orchestra 2 och The Witcher 2 är dagens hjältar.


signatur

Have a good time!

Medlem

In your face konsole players

Medlem

Trodde dom gick back en massa pga piraterna

Inaktiv

vad du yrar jimpa_31... PC gaming är långtifrån död, samt så kopieras det hejvilt till konsolerna oxå... o det bästa nft är att PC gaming är billigare än konsolspelande det tycker jag är bra för ingen konsol kan någonsin slå PC'n i spel...

Inaktiv
Skrivet av zhrooms:

Jag piratar 99% av alla spel jag spelar.
Gissa varför? För SPELEN SUGER K**

Om du piratar 99% av alla spel du spelar och sen tycker de suger så sitter nog felet hos dig och inte spelen. Har du någon annan hobby du kanske skulle öka på lite mer istället? Typ kampsport, spela i ett band, knyppla eller något annat.

Medlem
Skrivet av SeeJay:
Skrivet av zhrooms:

Need For Speed: Hot Pursuit 2010 (riktigt snygga screenshots, träd av Dice, bästa NFS hittils skryt, mindre arcade känsla, mycket hype)

Vad fick jag? SKRÄP.. SER SKIT ut ingame, EXTREM arcade känsla, ett av dom sämsta NFS hittils.

Jag skulle inte köpt det för 20kr, provade spelet, körde kanske i nån timme, cruisade runt, provade nått mission.. sen avinstallerade

Du måste ha missförstått titeln på lådan och köpt Need For Speed Hot Pursuit som släpptes 98 för jag har då inget minne av att spelet såg "SKIT" ut ingame och känslan var perfekt för Hot Pursuit-serien.

Inte helt förvånande att PC-spelandet går upp igen med tanke på att det kommer ut fler och fler spel som levererar ett kompetent komplement till konsol-versionerna. Speciellt nu när PC:n rent grafiskt börjar komma ikapp, och brutalt springa om, de existerande konsolerna. Jag menar nu den allmänna normen på PC-burkar som inte kostar tjugotusen kronor.

Altsså förlåt men vad menar du med att "PC:n rent grafiskt börjar komma ikapp, och brutalt springa om de existerande konsolerna."
Den har aldrig legat bakom till att börja med, även billigare burkar med budgetgrafikkort har alltid haft avsevärt mycket bättre grafik än konsoler. Köpa schysst gamerdator för under 10.000 har du kunnat göra sedan början på 2000 talet

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av zhrooms:

Jag piratar 99% av alla spel jag spelar.
Gissa varför? För SPELEN SUGER K**

Om du piratar 99% av alla spel du spelar och sen tycker de suger så sitter nog felet hos dig och inte spelen. Har du någon annan hobby du kanske skulle öka på lite mer istället? Typ kampsport, spela i ett band, knyppla eller något annat.

^^This (nej jag gillar inte heller denna typ av forumslang, men ibland så...)

Medlem

Åh vad det värmer mitt pc hjärta.
Kan det vara så att fler och fler börjar tröttna på hjärndöd "press this button to win the game" spel?

Man kan ju alltid hoppas.

Medlem
Skrivet av veum:
Skrivet av SeeJay:
Skrivet av zhrooms:

Need For Speed: Hot Pursuit 2010 (riktigt snygga screenshots, träd av Dice, bästa NFS hittils skryt, mindre arcade känsla, mycket hype)

Vad fick jag? SKRÄP.. SER SKIT ut ingame, EXTREM arcade känsla, ett av dom sämsta NFS hittils.

Jag skulle inte köpt det för 20kr, provade spelet, körde kanske i nån timme, cruisade runt, provade nått mission.. sen avinstallerade

Du måste ha missförstått titeln på lådan och köpt Need For Speed Hot Pursuit som släpptes 98 för jag har då inget minne av att spelet såg "SKIT" ut ingame och känslan var perfekt för Hot Pursuit-serien.

Inte helt förvånande att PC-spelandet går upp igen med tanke på att det kommer ut fler och fler spel som levererar ett kompetent komplement till konsol-versionerna. Speciellt nu när PC:n rent grafiskt börjar komma ikapp, och brutalt springa om, de existerande konsolerna. Jag menar nu den allmänna normen på PC-burkar som inte kostar tjugotusen kronor.

Altsså förlåt men vad menar du med att "PC:n rent grafiskt börjar komma ikapp, och brutalt springa om de existerande konsolerna."
Den har aldrig legat bakom till att börja med, även billigare burkar med budgetgrafikkort har alltid haft avsevärt mycket bättre grafik än konsoler. Köpa schysst gamerdator för under 10.000 har du kunnat göra sedan början på 2000 talet

Förstår heller inte vad snubben snackar om, tydligen har han ingen koll på vad han talar om. Precis som du säger så har PC-spel alltid haft bättre grafik än konsolditon.

Medlem

Död åt konsolerna

Inaktiv

Nu vet vi vad PGA håller på med... De ägnar sig åt uttalanden!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

12
Skriv svar