Time for Middle-earth!

Medlem
Time for Middle-earth!

Bokus är billiga, men det märks också på deras leveranstid. Nu är böckerna här i alla fall; volymerna om ringen, Fylke, men framför allt Gandalf den gråa, piprökande pilgrimen. Jag brukar läsa böcker på svenska, för att få en mer detaljerad bild när jag läser böckerna. Just nu läser jag dock Stephen King's "The Tommy Knockers", och det går långsamt framåt. King har ett så stort ordförråd, att jag ibland måste slå upp vissa ord för att få med alla detaljer. Jag kan utan problem förstå den övergripande handlingen och dialogerna såklart, men jag vill kunna varje ords fulla betydelse när jag läser en bok.

Trots det, så var det ingen tvekan om att jag ville läsa orginalspråket av Tolkiens mästerverk. Så jag köpte en äldre version av böckerna, utgåvan från 1988 med Alan Lee som illustratör. Duktig är han allt. Så nu ska jag ta mig tid den här veckan, åsidosätta King ett tag (sorry!), och njuta av Midgård.

[ia=25169 Framifrån][ia=25170 Snett uppifrån][ia=25171 Kartan][ia=25172 Eriador]

#blogg

Medlem
Time for Middle-earth!

Finns det nått sätt att man kan få de här miniatyrbilderna bredvid varandra, istället för under varandra?

Allan Lee illustratören är grym, han hjälpte även Peter Jackson när det var dags att göra filmerna...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja, han var väl med och byggde upp hela världen vi ser på filmen?

1
Skriv svar