Crysis 2 - endast DirectX 9 från början

Robot
Crysis 2 - endast DirectX 9 från början

DirectX 11 kommer i en senare uppdatering.

#crysis-2


Crysis 2 - endast DirectX 9 från början

Det syntes...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ah, så betan som läckte är i princip den slutgiltiga produkten +/- några buggar?


signatur

Jaha.

Medlem

Inte för att whina men när konsolerna bara har stöd för dx9 och spelet bara släpps med dx9 känns det faktiskt som ett konsolifierat PC-spel. Dx11 kommer ju men ändå.

Medlem

Till en början utbrast ja lite smått till min kamrat över Skype "eh, vad konstigt det ser ut. Ser typ plastigt ut".

Sen slutade jag titta på texturerna, lät ljussättningen få sig en chans o njöt av ett faktiskt riktigt kul demo

Det jag nu stör mig på är mer att jag tycker att synfältet är aningen för snävt. Svårt att få en bra överblick över situationen man är i. Känns som att springa runt med en kikare på näsan..

Medlem

Nej nu börjar jag faktiskt tveka om jag ska betala för spelet när PC-spelarna blir behandlade på det här viset.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Minnästan 2 år gamla dator(nytt grafikkort i vintras) maxar demot. Crytek borde skämmas.


signatur

Xd

Medlem

Mjo, vad hände? Hittills är det ett steg bakåt (powered by CryEngine 3... tsss). Känns sådär...


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Väntar hellre på BF3, som blir rent PC-spel med DirectX 11 (FRÅN START).


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Inge ord från Crytek om det blir ändring på välkommstfrasen i spelet?
"Press Start to Enter" borde vara "Press Enter to Enter", eller det kanske är för mycket begärt av oss PC-spelare?

Inaktiv
Skrivet av pelson:

Inge ord från Crytek om det blir ändring på välkommstfrasen i spelet?
"Press Start to Enter" borde vara "Press Enter to Enter", eller det kanske är för mycket begärt av oss PC-spelare?

Herregud kan man klaga mera?

On: Undrar om en dator som kan maxa Crysis 1 kan maxa Crysis 2? Orkar inte köpa nya delar eller nått.

Medlem

Ojojoj, va' det luktar konsol. M.t.p. alla kommentarer så verkar det som detta i princip är ett konsolspel. Aaah: Snäv FOV, dålig genomgång av menytexter och Dx9. Tack, nu slipper jag testa demot ^^

Jag önskar att spelföretagen var ärliga istället och rakt ut säger att de högaktiningsfullt inte bryr sig om PC-spelarna, så att vi slipper våndas när de gjuter om gamla PC IPs till konsolmarknaden...


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

bra grafikinställningar, Gamer= low haha var är alla custom settings ? eller svalde konsoll porten dom eller.. jävla föräddare.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av pelson:

Inge ord från Crytek om det blir ändring på välkommstfrasen i spelet?
"Press Start to Enter" borde vara "Press Enter to Enter", eller det kanske är för mycket begärt av oss PC-spelare?

Herregud kan man klaga mera?

Jadå, har hört en massa andra dåliga saker om spelet. Jag hör varningsklockor ringa om de inte ens kan få till en så enkel sak som det ovan.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

bra grafikinställningar, Gamer= low haha var är alla custom settings ? eller svalde konsoll porten dom eller.. jävla föräddare.

Det är som svårighetsgrader nuförtiden, Normal, Hard, Insane för folk vill inte spela på easy - det är ju för pussies! Samma princip gäller väl här, sätta grafiken på low känns mindre skoj en att sätta det på "gamer" - or so I assume CryTek were thinking.

När det gäller spelet själv, är ju bara att konstatera att dom pissat på PC gamers in favour av att göra en Call of Duty clone för konsollerna. "Press start to play" är ju bara början på hur lite dom verkligen brytt sig om PC spelarna, DX10/11 efter release - en nergradering mot sin tre år gamla föregångare med andra ord. Andra saker man kan nämna är den totala avsaknaden av advancerade GFX inställningar, High(Hardcore in this case) fungerar ifall alla ens komponenter är likgiltiga, i mitt exempel så är min CPU bra mycket sämre en mitt grafikkort, vilket betyder att jag kanske kan ha shaders och shadows på högre settings, men physics och andra CPU saker måste jag köra på lägre - men i Crysis2's fall så kan jag inte ställa in sånt, och mina val blir då sämre prestanda, eller sämre bildkvalitet.

FoV är ytterligare en annoyance, och något som man tycker att FPS utvecklare borde fattat nu, kan inte komma ihåg en enda multiplatform shooter på senare år som haft en korrekt FoV, eller tillåtit spelarna själva att ändra på den. Skamligt.

Något småkomiskt är väl också att Aim Assist är inbyggt och påslaget by default, även i multiplayer. Jag vet att konsolspelarna inte kan köra utan sånt, pga att en controller inte är lika precis som en mus men nu är det ju faktiskt en PC version här och sånt förstör multiplayer helt. Visst, jag kan stänga av det personligen - men det betyder inte att andra gör det, iofs så kräver väl det att man kan faktiskt komma in på en server vilket verkar vara smått omöjligt.

Hursomhelst, Crytek - den här gången kan ni inte skälla på piracy för dåliga PC sales, ni har helt enkelt gjort en skit konsolport - oavsett hur "bra" spelet är, så går det inte undgå det.

Medlem
Skrivet av showerguy:

On: Undrar om en dator som kan maxa Crysis 1 kan maxa Crysis 2? Orkar inte köpa nya delar eller nått.

Jag kan maxa Crysis och ligga på 30-40 fps. I Crysis 2 maxar jag också men med hela 60-100 fps. Det beror på att Crysis 2 bara använder DX9 och Crysis använder DX10.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Hmm.. Muppigt att släppa dx11 efter släppet, men om de inte har slarvat bort sig helt kommer i allafall tvåan kunna utnyttja datorn. Dx10 var väldigt shader intensivt, vilket 11 är också plus tesselation. Men de gör ju heller inte allt magisk snyggt.

En sån sak som träden i tvåan är lite pinsama (vins ettan var djungel, i prncip bara träd men ändå..), sjuk låg upplösta geometri mässigt. Reagerar inte på fysik som i ettan. Och löv shadern är helt borta, dvs dx9, i tvåan.

Medlem

Tycker synd om alla dom stackare som springer och köper det här till PC och tänker "WOW! CRYSIS 2!! Det kommer vara GRYMT!! Ettan var ju skitbra!!!" och sen ser att det är en dålig konsolport med stenåldersgrafik, pytte banor och allmänt skit allting...

"Press Start to Play". Hahaha.

Crysis 1 var otroligt bra.
Jag fattar inte hur dom kan pissa på PC spelare så här.

Vilket skitspel!!! De kan ju glömma att man köper detta.


signatur
Medlem

Är jag den enda som inte glömt att CryEngine 3 aldrig var menat som en snyggare och mer krävande motor? Crytek meddelade oss det för länge sen att CryEngine 3 skulle vara mindre krävande eftersom dom ville göra konsol versioner också, ni har vetat att detta skulle bli såhär i över ett halv år men ni verkar visst ha förträngt det.

Inaktiv

Känns ju ganska meningslöst att köpa Crysis 2 när det släpps nu. Det här gillar jag inte! Skärpning!

Medlem

Det kändes att det var något "insparat" när jag lirade MP-demot, som för övrigt är extremt underhållande enligt mig DX11 är väl inget att vara upprörd över att det inte finns ännu direkt, och ju högre DX-version desto mer klagande hade man hört över hur krävande spelet är. Ser fram emot release på grund av SP > MP.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem

Nej de här imponerade inte . Samma sega fps på alla grafik inställningar Gameplay var precis som cod man får rewards för man dödar många. Komigen bättre kunde de blivit

Ish
Medlem

Bad move..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv

gillar inte heller vad jag läst här. men se det från den ljusa sidan, så länge konsolerna styr grafiken behöver vi PC spelare inte kosta på oss PC uppgraderingar

Medlem

Jahaja, så det blev ett rent konsollspel av det. Tråkigt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

För övrigt så gillar jag hur dom streamlinat suit powers i multiplayer demot, istället för att först ställa in maximum speed för att sprinta, sedan on the fly byta till maximum power för att göra ett superhopp, sen i luften byta till maximum armor ifall man hamnar i en eldstrid, nu istället trycker man på shift så sprintar man med maximum speed, trycker på space så hoppar den med maximum power, och trycker på Q eller E för att aktivera armor eller stealth

Medlem
Skrivet av Puffin:

FoV är ytterligare en annoyance, och något som man tycker att FPS utvecklare borde fattat nu, kan inte komma ihåg en enda multiplatform shooter på senare år som haft en korrekt FoV, eller tillåtit spelarna själva att ändra på den. Skamligt.

Vet massor av spel där man visst kan ändra fov, som exempel BC2 och MOH. Men men... Jag gillar demot, skiter fullständigt i grafiken (vilken jag tycker ändå ser grymt snygg ut). Och fan hellre ett spel man kan njuta av i 60fps, än ett skit spel som hackar på även den fetaste datorn(crysis1).

Ps. MP tycker jag för en gångs skull är kul i crysis världen, perfekt balans mellan sneak och attack. Sluta gnäll så mycket, sån tragisk I-lands problem vi har här på fz så tragiskt ofta. Om ni bara bryr er om grafik, gå plocka upp ett vapen nånstans och spring i skogen och lek krig. Men då hittar ni väl nåt annat småskitfel att gnälla om? TRAGISKT.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Asså shit var ni klagar, Att ni klagar på " press start to enter " är ju bara fjantigt, det är ett lättfixat misstag men annars tycker jag faktiskt att Multiplayern såg väldigt bra ut ( körde på högsta ) utan lagg eller nånting, Ge dom lite tid istället, det är ju trots allt bara ett demo, god ._.

Medlem

Det är alltid en sån jäkla dålig attityd på kommentarerna här på FZ. Tråkigare och surare folk får man fasen leta efter, en riktig bunt sura PC-elitister. Vad säger att spelet blir dåligt bara för att det inte har det senaste DX?

123
Skriv svar