Robot
Brink

Multiplayer-shooters är inte direkt ovanliga. Brink utmärker sig med co-op, parkour och smart ordergivning. Vi provspelar ett av vårens hetaste FPS.

#bethesda, #splash-damage, #brink, #battlefield-3


Medlem
Brink

Ser bra ut och låter som det är lovande. Dock tveksam om jag är redo att avvara pengar till det :/ Kommer både bf3 och red orchestra i år också :/ av fps spel som är av intresse då, sen kommer det ju en hel drös annat också xD

Looking forward to... it!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det verkar ta en del från TF2 och BC2, men det ser grymt kul ut.

Medlem

Tillsammans med BF3 det mest givna inköpet i år.

Edit: J"#¤ar i havet...Rage också. Detta är året som kommer spränga spelbudgeten totalt :S (Homefront, Diablo 3 med mycket mera) hua :S

Inaktiv

Förbeställt sen ett halvår tillbaka...kan knappt bärga mig!!!

Medlem

Men Mats.. du skulle ju filma i smyg! Nej nu blir det smisk.

Skägg.
10 Chambers

Brink känns som ett av årets spel för mig. Älskade verkligen #Wolfenstein: Enemy Territory och trots att #Enemy Territory: Quake Wars inte blev någon höjdade tror jag verkligen på titeln. Får de bara någorlunda bra känsla i vapnen lär det passa mig perfekt. Rörelser, uppdratsdesign på multiplayer och bonusar för att hjälpa sina medspelare. Hell yea!


signatur
Ish
Medlem

GFW made me not buy this game.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Brink känns som ett av årets spel för mig. Älskade verkligen #Wolfenstein: Enemy Territory och trots att #Enemy Territory: Quake Wars inte blev någon höjdade tror jag verkligen på titeln. Får de bara någorlunda bra känsla i vapnen lär det passa mig perfekt. Rörelser, uppdratsdesign på multiplayer och bonusar för att hjälpa sina medspelare. Hell yea!

Hoppas du har rätt, QW var inte ett dåligt spel, jag gillade inte fordons fysiken och det var väl lite för hög inlärnings kurva för många så det inte slog igenom, men det var ett riktigt pro spel, körde mot några SD utvecklare i en klan match under betan. sällan skådat blad utvecklare, skulle man möta tex Dice så skulle dom ha en presskonferens ordnat som en tävling och allt på xbox360..
SD dom fick spö så klart

SD är helt klart värda att få en riktigt hit, dom gör sådana spel som en annan sitter och väntar på. skill baserade spel där man kan köra organiserade matcher. Finns massor med folk som sitter och hoppas på ett stort klanlir som kommer från bf2 scenen bland annat.

Medlem

Ja, spelet plockar friskt influenser från alla möjliga spel, grafiskt och spelmässigt kanske mest från Team Fortress 2. Men ordermenyn och parkour-knappen gör det lite, lite bättre än det mesta i mina ögon. Plus förstås co-opkampanjerna som kan spelas lite hur man vill online. Och Calle, du kommer att dregla när du ser hur mycket prylar man kan hänga på vapnen :).

Medlem

Brink utspelar sig inte alls på en annan planet, det där har ni ju fått helt om bakfoten :p.

Skrolla ned en bit och läs! --> [http://brinkthegame.com/ark/island/]

------------
Det jag tycker låter riktigt intressant är att kampanjen går att spela i SP, CoOp eller mot andra spelare. Första gången jag läste det höll jag på att tappa huvudet.

edit: Nä vänta, kampanjERNA står det t.o.m på hemsidan.

Medlem

Visst ja, det är jag som har virrat till det... Men det SER UT som en annan planet :).

Och kampanjerna ska gå att spela från båda sidor, och i små delar, som jag fattat det. Så man kan gå igenom en del av storyn med ett gäng ena kvällen, och sedan se samma sak från andra sidan nästa kväll, eller gå vidare och ser fler delar. Verkar grymt!

Medlem

Frågan är om detta görs sig bäst på ps3 eller PC? lutar åt att det är ett konsollspel..?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Visst ja, det är jag som har virrat till det... Men det SER UT som en annan planet :).

Fair enough, haha.

Skrivet av SeniiL:

Frågan är om detta görs sig bäst på ps3 eller PC? lutar åt att det är ett konsollspel..?

Förlåt men jag kan inte låta bli. FPS = PC spel.
(Starta inte ett konsolkrig pga. mina åsikter tack )

Redaktör
Skrivet av Gabe:
Skrivet av Mats Nylund:

Visst ja, det är jag som har virrat till det... Men det SER UT som en annan planet :).

Fair enough, haha.

Fixat!


signatur
Medlem
Skrivet av Ish:

GFW made me not buy this game.

Games for windows och games for windows live är inte riktigt samma sak.
Spelet är med all sannolikhet en steamworks titel, senaste spelen som bethesda gett ut har varit steamworks så det är nog denna med.

Ish
Medlem
Skrivet av tankare:
Skrivet av Ish:

GFW made me not buy this game.

Games for windows och games for windows live är inte riktigt samma sak.
Spelet är med all sannolikhet en steamworks titel, senaste spelen som bethesda gett ut har varit steamworks så det är nog denna med.

Är det bara en indikation på att det är till windows platform eller?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Oavsett vilket så slåss du över tighta, väldesignade kartor (såvitt jag kan bedöma efter att ha provat två av dem) som är precis lagom stora. Det är inga jätteavstånd à la Battlefield-spelen, men inte heller klaustrofobiska walk-in-garderobsstora kartor som i Call of Duty, utan någonstans mitt emellan.

Blev helt såld efter jag läste detta. Tack Splash Damage.
Får hoppas att allt ett FPS multiplayer ska följer med.

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av tankare:
Skrivet av Ish:

GFW made me not buy this game.

Games for windows och games for windows live är inte riktigt samma sak.
Spelet är med all sannolikhet en steamworks titel, senaste spelen som bethesda gett ut har varit steamworks så det är nog denna med.

Är det bara en indikation på att det är till windows platform eller?

Japp. Precis så ere.

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av tankare:
Skrivet av Ish:

GFW made me not buy this game.

Games for windows och games for windows live är inte riktigt samma sak.
Spelet är med all sannolikhet en steamworks titel, senaste spelen som bethesda gett ut har varit steamworks så det är nog denna med.

Är det bara en indikation på att det är till windows platform eller?

Det betyder att den uppfyller vissa kriterier: http://en.wikipedia.org/wiki/Games_for_Windows#Certification

Man behöver med andra ord inte använda den hemska GFWL klienten bara för att det står games for windows på boxen.

Ish
Medlem
Skrivet av tankare:
Skrivet av Ish:
Skrivet av tankare:
Skrivet av Ish:

GFW made me not buy this game.

Games for windows och games for windows live är inte riktigt samma sak.
Spelet är med all sannolikhet en steamworks titel, senaste spelen som bethesda gett ut har varit steamworks så det är nog denna med.

Är det bara en indikation på att det är till windows platform eller?

Det betyder att den uppfyller vissa kriterier: http://en.wikipedia.org/wiki/Games_for_Windows#Certification

Man behöver med andra ord inte använda den hemska GFWL klienten bara för att det står games for windows på boxen.

Roger that Kanske blir ett köp då!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Fråga: 1. Var provspelet på PC eller Konsol?
Om PC, hur var kontrollerna, kändes det som om spelt "flöt" med kontrollerna är var de ala MW2 port till PC? med extrem FOV och halv trista kontroller?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mats Nylund:

Ja, spelet plockar friskt influenser från alla möjliga spel, grafiskt och spelmässigt kanske mest från Team Fortress 2. Men ordermenyn och parkour-knappen gör det lite, lite bättre än det mesta i mina ögon. Plus förstås co-opkampanjerna som kan spelas lite hur man vill online. Och Calle, du kommer att dregla när du ser hur mycket prylar man kan hänga på vapnen :).

Julgranskulor? Annars är jag inte med!


signatur
Medlem

diggar verkligen inte stilen på alla gubbar :/ långsmala och skitfula i fejjan alla ser helt skumt ut.

Medlem
Skrivet av Hudda:

Det har f.ö. legat på kommande titlar hos Steam ganska länge. Givet att man köper det därifrån i så fall.

*slår sig för pannan* Javisst ja! Med valuta kurserna som de är just nu så är faktiskt Steam priser inte alls höga. Tror fanimej man sparar pengar

Medlem
Skrivet av Gabe:
Skrivet av SeniiL:

Frågan är om detta görs sig bäst på ps3 eller PC? lutar åt att det är ett konsollspel..?

Förlåt men jag kan inte låta bli. FPS = PC spel.
(Starta inte ett konsolkrig pga. mina åsikter tack )

Jag fick provspela på PS3, och det funkade skitbra - precis lagom autosikte och alla knappar satt där de skulle. Men när det väl kommer spelar jag nog hellre på PC... Eller så kör jag Brink på 360 och BF3 på PC, så kan jag ha båda igång samtidigt i min "jobbhörna"

Medlem
Skrivet av Gabe:
Skrivet av Mats Nylund:

Visst ja, det är jag som har virrat till det... Men det SER UT som en annan planet :).

Fair enough, haha.

Skrivet av SeniiL:

Frågan är om detta görs sig bäst på ps3 eller PC? lutar åt att det är ett konsollspel..?

Förlåt men jag kan inte låta bli. FPS = PC spel.
(Starta inte ett konsolkrig pga. mina åsikter tack )

Det jag syftade på är att en del spel nuförtiden har en tendens att fungera bättre / vara utvecklat mer för just en plattform. Så det jag undrar är om det kommer vara huvudutvecklat till ps3 och sedan slarvigt portat till PC eller om det i grund och botten utvecklats till PC och inte blir lika bra på ps3, ELLER hör och häpna de blir lika vettiga på båda plattformarna? en del FPS nu förtiden känns bara väldigt mycket "konsoll"


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mats Nylund:

Ja, spelet plockar friskt influenser från alla möjliga spel, grafiskt och spelmässigt kanske mest från Team Fortress 2. Men ordermenyn och parkour-knappen gör det lite, lite bättre än det mesta i mina ögon. Plus förstås co-opkampanjerna som kan spelas lite hur man vill online. Och Calle, du kommer att dregla när du ser hur mycket prylar man kan hänga på vapnen :).

Julgranskulor? Annars är jag inte med!

Hmm, nä, men du kan måla dem på två olika sätt. Kanske fler :).

Medlem
Skrivet av B0urne:

Fråga: 1. Var provspelet på PC eller Konsol?
Om PC, hur var kontrollerna, kändes det som om spelt "flöt" med kontrollerna är var de ala MW2 port till PC? med extrem FOV och halv trista kontroller?

Som sagt, vi fick prova på PS3 eftersom PC-kontrollerna inte var helt spikade än (har jag för mig att de sade). Så jag kan inte säga något om FOV (eller åtminstone inte om PC-versionen, och där går den dessutom kanske att modda i någon .ini-fil) eller hur muskontrollen funkar, men med handkontroll funkar det helt ypperligt.

12
Skriv svar