Fötterna svider, skidorna glider... inte alls

Redaktör
Ponny
Fötterna svider, skidorna glider... inte alls

Det började ju så (guld)bra och (brons)fint. Men, oj, vilken skuffelse med de klassiska skidorna idag, igår... och så vidare. Jag skyller inte på vallarteamet, de har snarare mina djupaste sympatier. När OS-gulden trillar in glöms gubbarna bort men nu, i kristider, är allt deras fel. "De borde göra si, de borde göra så." Missarna är deras fel, men medaljerna är åkarnas förtjänst.

Man kan anse att alla borde åka med samma valla, men det här är lite av tjusningen med sporten, tycker jag. Det ger en extra nerv och det är spännande att se vilka som blir "bu" och vilka som blir "bä". Även om det aldrig är roligt med "buhu" för svensk del...

Nåja, jag ser framåt. I morgon är förhoppningsvis Calle här igen och jag kan ligga kvar i sängen och gotta mig åt Kalla och de andra. Självklart blir det medalj.

[ia=25162; large]
Det är bara att resa sig igen.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Ambassadör
League of Legends
Fötterna svider, skidorna glider... inte alls

Jag tycker media, i alla fall svt, är tydliga med att påpeka att vallarna även gör ett bra jobb. De har visat flera inslag de senaste åren om deras prestationer. Jag tycker inte heller man ska lägga för mycket skam över dem men erkänner man att man jobbar på en inslagen linje, som bevisligen inte fungerar, sett över säsongen, så måste de få lite skit. Det är trots allt deras jobb!
All heder åt svenska vallarna men de har själva bevisat att det är dags att byta spår.

Redaktör
Ponny

Sant, de visar inslag, men i euforin efter medaljerna är det åkarna som hyllas. När missarna kommer är det vallarna som dissas. Nu hårddrar jag det hela, men jag tycker jag har en poäng.
Och klart att du också har en poäng, de förtjänar kritik. Det de presterar med skidorna just nu är inte bra - och att det just är under VM är direkt obra.


signatur

En Bamseponny av folket

Ambassadör
League of Legends

Tänkte lägga till en punkt som visar att du har mer rätt än mig. Jag stod nämligen i kön i mataffären för att köpa den dagliga chipspåsen när jag såg framsidan på Aftonbladets fagra tidning. Det stod något i stil med (Anrell:Sparka allihop) och han syftade såklart på vallateamet.
Det tycker jag är att dra det för hårt. Sen vet jag inte om man kan klassa Aftonbladet som media och källa.

1
Skriv svar