Vi presenterar nya menyn

Robot
Vi presenterar nya menyn

Det har bloggats och betatestats om den, nu är den här!

#deus-ex-human-revolution-1


Medlem
Vi presenterar nya menyn

Får en känsla av Facebook..

Medlem

Det var behövligt. Jag har alltid noll koll på vilka trådar man skrivit i. Bra jobbat.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

För mig så hänger inte menyn med när jag scrollar, bortsett från på förstasidan.
Närmare bestämt:

Chrome: Menyn hänger med på förstasidan. Läser jag artiklar dyker

Warning: filemtime() [function.filemtime]: stat failed for http://www.fz.se/index_style.php?filterType=0&filterValue=0 in /home/fz/admin/minify/class_minify.php on line 160"

upp överst på sidan.

Firefox: Fungerar

Internet Explorer 9: Verkar inte fungera över huvud taget

Medlem

Att gömma saker i undermenyer är så 1990. Allt för att slöa ner hastigheten när man browsrar?. Utnyttja allt tomrum istället. Jag tror inte att någon här sitter på 640x480 längre.

Medlem
Skrivet av lasershock:

Att gömma saker i undermenyer är så 1990. Allt för att slöa ner hastigheten när man browsrar?. Utnyttja allt tomrum istället. Jag tror inte att någon här sitter på 640x480 längre.

Jag tror du har missförstått det hela lite. Jag tycker att den nya menyn fungerar väldigt bra och håller måttet ett hundra procent för dagens interaktionsdesign.

Sen om man räknar lite snabbt finns det totalt 24st undermenyer på FZ. Nu vet inte jag vad du har för upplösning men på min 1280x1024-skärm så uttnyttjas ytan på sidan väldigt bra.

Och om du tycker att menyn slöar ner hastigheten när du surfar kanske du bör fundera på att skaffa en bättre uppkoppling!

Jag gillar hursomhelst den nya menyn. Way to go FZ!

Finnemang, blir bara bättre och bättre tycker jag med allt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

AW8
Medlem

Jag gillar att den irriterande bottenmenyn tagits bort.

EDIT: Jaså, den hade visst bara flyttat upp. X-|
Nåja. Nu kommer den iallafall bara fram när man scrollar nedåt. Men jag är fortfarande inte såld på faktumet att den lite småirriterande täcker några bråkdelar av skärmen.
Jaja, får se om genvägarna tillbaka till startsidan väger emot.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Har skrivit lite till i Feedback-tråden.

Ser jättebra ut, förutom en del småsaker o buggar.

// edit

sedan så saknar jag en direktlänk till mitt bildalbum från den menyn, nu måste man ju gå via profilen.

btw, er nyhet såg såhär ut, lite teckenstorleksfel:

// edit igen

Min meny ser inte likadan ut:


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Medlem

Mycket snyggare och bättre.

Medlem

Håller inte centreringen när man gör fönstret smalare (chrome).
Verkar dessutom inte fungera alls i IE

När den funkar ser den dock skitbra ut!

Inaktiv

Tycker det påminner ganska mycket om facebook som många andra skriver. Men det gör inget.. gillar översikten på notifieringarna bland annat. Sedan tycker jag det flyter in riktigt bra i designen på sajten och det är ett klart plus i kanten! Så jag säger bra jobbat FZ!

Moderator | Testpilot

Bra gjort, mycket bättre än gammla.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nya sidan ser ju visserligen snygg ut men varför inte använda sig av en helt vanlig vänstermeny som förut med kanon översikt! Hatar det här kladdet :/


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Bra jobbat.
Skitsnyggt och användbart tycker jag.

Medlem

jag är alltid mot sånt här lära om är inte roligt men lägga till är bra.

Medlem

Jag såg inte det tidigare, men det är riktigt fint hur menyn "hänger" med när man scrollar ned, testa får ni se, på det sättet har man alltid snabb återkomst till sina inställningar eller "sin" sida.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hmm. Den hänger inte med för mig. Har testat att även rensa allt vad chache heter. Kanske är bra det, för jag gillar att den är kvar

Fast den visar fortfarande inte allt som man kan se på nyhetsbilden.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Går det att stänga av att menyn hänger med sådär stalker aktigt o inte låter en vara ifred?

Medlem
Skrivet av Vippe:
Skrivet av lasershock:

Att gömma saker i undermenyer är så 1990. Allt för att slöa ner hastigheten när man browsrar?. Utnyttja allt tomrum istället. Jag tror inte att någon här sitter på 640x480 längre.

Jag tror du har missförstått det hela lite. Jag tycker att den nya menyn fungerar väldigt bra och håller måttet ett hundra procent för dagens interaktionsdesign.

Sen om man räknar lite snabbt finns det totalt 24st undermenyer på FZ. Nu vet inte jag vad du har för upplösning men på min 1280x1024-skärm så uttnyttjas ytan på sidan väldigt bra.

Och om du tycker att menyn slöar ner hastigheten när du surfar kanske du bör fundera på att skaffa en bättre uppkoppling!

Jag gillar hursomhelst den nya menyn. Way to go FZ!

Ser jag rätt (Orkar inte gå in och kolla bredden i CSS:n) så bör sidan vara 900pixlar bred. Så jo, 1280 i bredd är på gränsen för att man ska slippa att köra fullscreen.

Medlem
Skrivet av robineng:

Går det att stänga av att menyn hänger med sådär stalker aktigt o inte låter en vara ifred?

(Som jag sa förra gången)
Snälla FZ-mekaniker.. lägg till preferensen: [x] Använd "special-meny"

(Vill gärna få något slags svar).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv

Fungerar inte i Opera. Menyn hänger inte med när man skrollar ner :<

Medlem

Måste köra i komapbilitets vy i IE 9 för att det skall funka där annars kaosar alla menyer ur...

Antikvitet

1) IE9 är inte släppt än, så betawebbläsare får man använda på egen risk

2) Menyn är "gracefully degrading" (eller ska vara i vart fall) så att om webbläsaren inte stöds så sitter den fast där den sitter.

3) conthox: Vad är det du saknar? Ikoner och liknande till höger visas bara om man är inloggad.

4) Vi kommer i nuläget avvakta någon vecka innan vi ger gensvar till förändringsönskningar i hur menyn fungerar. Konkreta buggar åtgärdar vi fort, men om du stör dig på att den följer efter så ber jag dig ge den en chans i någon vecka och sedan skriva ett inlägg i forumet "Synpunkter & förslag" om du fortfarande inte tycker om den. Skulle vi direkt efter lansering försöka vara alla till lags skulle vi fastna i en massa förändrande av förändringarna.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Gott, mycket bättre och mer användarvänligt att den förra... pluss, top > bottom!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av John:

1) IE9 är inte släppt än, så betawebbläsare får man använda på egen risk

Internet Explorer 9 följde med min senaste genomkörning av Windows Update, i den 9:an jag kör så hittar jag ingenstans att den fortfarande skulle vara i ett betastadie. Hursomhelst använder jag inte IE9 och idag funkar menyn toppen i Chrome!

Medlem

Finns det fortf inget sätt att enkelt få fram alla inlägg jag själv gjort eller alla forumtrådar / artikelkommentarer där jag skrivit?

Måste man alltså bevaka tråden för att få notificaitons?

Medlem

btw, någon annan som får massa dunderlagg på inloggningen här? ibland funkar f5 men ofta inte, jag måste helt enkelt logga in typ 5 ggr för att det ska funka.

12
Skriv svar