Tankar om djur och sex i Catherine

Robot
Tankar om djur och sex i Catherine

Första engelskspråkiga trailern för skräckäventyret Catherine har dykt upp – spelet släpps till sommaren.

#atlus, #catherine


Medlem
Tankar om djur och sex i Catherine

Haha urflippat á la Japan var det här! Som tur är råkar jag vara en japanälskare med ett alldeles nytt ps3.... Ja det kanske blir något

Du är inte ensam.

Första veckan på japanska försäljningstoppen startade Catherine urstarkt och blev Atlus femte största Japan-lansering hittills. Jag är lite osäker på hur spelet egentligen funkar... men själva idén och designen verkar så urflippad och craaaazy så att jag bara måste spela det här. Måste!

Medlem

ohooo, ett riktigt mindf*ck spel hoppas jag Har helt missat det tills jag såg det här.. måste skaffa

Medlem

Ha ha så japanskt förväntar mej att det är så snuskigt att dom inte får sälja det i england

Medlem

Något intressant som kan nämnas är att efter släppet i japan så klagade väldigt många att spelet var för svårt, även på enklaste.
Atlus svarade med att de kanske blev för vana med spelet när de testade spelet, men de kommer fixa svårighetsgraden i en patch.
Förhoppningsvis så lägger de enbart till en ny svårighetsgrad som är enklare än den nuvarande enklaste.

Riktigt svåra spel är något ovanligt idag.

Medlem

Bra, jobba på med Persona 5 nu så får det här duga tills dess


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv

Såg det här på intranäten, blev själv intresserad då det finns så få bra JRPG den här generationen.

Medlem
Skrivet av Kharif:

Såg det här på intranäten, blev själv intresserad då det finns så få bra JRPG den här generationen.

Detta är dock inget RPG så hoppas inte för mycket nu

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Kharif:

Såg det här på intranäten, blev själv intresserad då det finns så få bra JRPG den här generationen.

Detta är dock inget RPG så hoppas inte för mycket nu

Det är ett puzzelspel, med lätt sexuellt innehåll. Är nog enklaste förklaring man kan ge efter att ha kört japanska versionen, ångrar mig lite att jag köpte det men men får skylla mig själv när jag innerst inne visste att det skulle komma ut på engelska tillslut.

Medlem

Såg en quicklook på detta över hos giantbomb.com och det verkar ju vara helgalet pusselklättrarspel som bara måste testats.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Kharif:

Såg det här på intranäten, blev själv intresserad då det finns så få bra JRPG den här generationen.

Detta är dock inget RPG så hoppas inte för mycket nu

Har haft så dålig erfarenhet den här generationen av RPG (specielt JRPG) så jag förväntar mig en del tyvärr

Medlem

Kommer det vara tillgängligt med japanskt tal och engelska undertexter tro? Av erfarenhet är engelsk dubbning av japanska lir ganska så groteskt dåliga. Ta Valkyria Chronicles till exempel

Medlem

Hoho, ja, jag vill verkligen äga det här spelet

Hockey stick:
Håller med, rent generellt. Men Atlus har gjort strålande lokaliseringsjobb tidigare med exempelvis Shin Megami Tensei: Persona 3 och 4. Så även om Catherine dubbas tror jag inte du behöver vara alltför orolig, även om originalspråk oftast är att föredra.

Medlem

Efter att ha läst Destructiods spoilerfria preview av den japanska versionen så vill jag verkligen ha spelet. Med oförändrad svårighetsgrad.
Och notera spoilerfri. Spelet är tydligen väldigt enkelt att spoila. Atlus vädjade även till folk att inte posta spoilers.
Så om ni vill spela detta och få full nöje ur det, undvik till alla pris att bli spoilade innan ni kan spela själva.

Snabb sammanfattning:
Spelet är allt man kan vänta sig av Atlus och Persona teamet.
Storyn är extremt bra, musiken lika så. Gameplayet är beroendeframkallande (för skribenten i alla fall).
Svårighetsgraden är svår, mycket svår, men inte oövervinnerlig.

Ser fram emot när det väl kommer hit.

Medlem

Verkar helt CP

Medlem

är så trött på alla japanska knasigheter! allt är ju likadant och oftast knasigt. kul ett tag, men nu orkar man inte med det.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Jag blev intresserad efter trailern och riktigt riktigt intresserad efter jag läste lite mer om spelet på nätet. Håll oss uppdaterade Fz, kan bli ett framtida köp


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar