Mojang funderar på att göra Minecraft 2

Robot
Mojang funderar på att göra Minecraft 2
Medlem
Mojang funderar på att göra Minecraft 2

Låter som en toppen ide! Kanske breda ut den o bättre grafik o sen så ha lite mer storyline... Kanske lite mer människor än att vara ensam. Men låter great ide! DUnder!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Eller så gör man klart minecraft först, galet..jag vet

Medlem

men fan, jag har ju inte klarat av första Minecraft än

Medlem

Det är inte ovanligt att man planerar uppföljare redan innan första spelet är släppt. Tror inte de är så korkade att de hade pumpat ut en 2:a någon gång snart.

Medlem

Första känns fortfarande innehålls löst, skulle känna mig bra besviken ifall dom började med nån minecraft 2 i första taget.

Grafiken kan jag dock hålla med om, många gillar stilen men jag finner den ful som stryk och jag vet att jag inte är ensam.

Medlem

NOTCH KANSKE BORDA JOBBA LITE INNAN HAN FUNDERAR PÅ ANNAT

Medlem
Skrivet av Xrick:

NOTCH KANSKE BORDA JOBBA LITE INNAN HAN FUNDERAR PÅ ANNAT

CAPS LOCK FÖRSTÄRKER INTE DIN ÅSIKT LIKA MYCKET SOM DU TROR.

Medlem

Har inte Notch sagt att han åtminstone vill komma förbi Beta stadiet innan årets slut, dvs nå första fulla versionen? Visst är det ju ganska lång tid kvar, men han är ju inte först med att komma på uppföljare innan första produkten är "färdig".
Fast om Mojang redan börjat fila på idéer på en uppföljare och ger oss som redan har första spelet från alpha/beta en gratis version av 2'an så säger jag inte nej direkt.

Inaktiv

Pengak*ta j*vel! Blir man tvungen att köpa tvåan nu också? :S

Medlem
Skrivet av showerguy:

Pengak*ta j*vel! Blir man tvungen att köpa tvåan nu också? :S

Ja det var ju enormt dyrt menar jag! knappt 1 timme på jobbet typ!

Medlem

Notera att man inte någonstans säger att man "börjat fila på" eller "jobbar på" en uppföljare. Det Jakob Porser säger är att han tror att de _antagligen_ kommer att göra Minecraft 2 i framtiden. Ingenting annat. Mojang kommer helt säkert att jobba vidare med det första spelet under lång tid framöver.

Medlem

kul att de annonserar att spel när minecraft inte ens har kommit ur betan

Medlem

Om informationen fås från notisen på Pcgamer som ni länkar till så är jag förvånad. Det han säger i intervjun är att om de hade varit ett vanligt företag så hade de funderat över en 2a nu istället för ett helt annat spel. Han säger inte att de funderat över en 2a själva utan mer som en del i hans utlägg om varför de väljer att göra Scrolls.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Pengak*ta j*vel! Blir man tvungen att köpa tvåan nu också? :S

Ingen tvingade dig att köpa Minecraft eller att köpa en ev. uppföljare.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Herre gud..tror folk på fullt allvar att Minecraft 2 kommer inom ett år? Minecraft är fortfarande i Beta. Allt han säger är att ett Minecraft 2 ANTAGLIGEN kommer att planeras. Inte att det är under utveckling.

Om ni tänker efter så är det inte ovanligt för fem jävla öre. Många spelutvecklare jobbar på uppföljaren redan medan de jobbar på första spelet, och som sagt, allt Notch nämner är att det antagligen kommer hända - någon dag.

Folk måste lära sig att läsa...

Inaktiv
Skrivet av warh0g:
Skrivet av showerguy:

Pengak*ta j*vel! Blir man tvungen att köpa tvåan nu också? :S

Ingen tvingade dig att köpa Minecraft eller att köpa en ev. uppföljare.

Killen har ju 50 mille liksom.

Medlem

Användaren här ovan har rätt. Vissa (troll eller inte) borde helt enkelt läsa hela artikeln istället för bara rubriken. Även är Oktagons kommentar värd en extra fundering. - “At a normal company we’ll probably do Minecraft 2, but [Scrolls] is a game I really want to make instead” - Vad betyder det, egentligen?
"At a normal company we'll probably bla bla...."???
"På ett vanligt företag ska vi nog blblalbalba.."??
Menar notch att dom är på ett vanligt företag eller inte?
Jag misstänker i alla fall klantfel av journalisten... hrm.
Hur som helst så vore det här inte något som notch "röjer", utan bara en bekräftelse på något som är ganska uppenbart.

Medlem

Money, money, money
Must be funny
In the rich man's world
Money, money, money
Always sunny
In the rich man's world
Aha-ahaaa
All the things I could do
If I had a little money
It's a rich man's world

Medlem
Skrivet av sinan:

Money, money, money
Must be funny
In the rich man's world
Money, money, money
Always sunny
In the rich man's world
Aha-ahaaa
All the things I could do
If I had a little money
It's a rich man's world

Näh nu får det allt bli några avsnitt av Donald Trumps The Apprentice!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Skrivet av Rainbearer:

Eller så gör man klart minecraft först, galet..jag vet

Eller inte!
Jag menar, det har ju redan visat sig hållbart att släppa en pre-alpha och tjäna shitloads med pengar och bli game of the year och allt.

"klart" är inte en kvalitet som ett spel uppnår. "Klart" är snarare ett tillstånd som man deklarerar när orimligt mycket pengar har gått åt, tiden tar slut, kontraktet säger att det är dags att släppa skiten eller kunden tycker att det är dags att tjäna in pengarna denne lagt ut. Klart är något man hävdar för att kunna gå vidare till nästa fas (profit!)
Minecraft har redan vänt upponer på det. Så varför skulle det göra klart spelet? Dom skulle lika gärna kunna göra på Googles eller Facebooks filosofi. Fashion is never finished!

(fotnot: personligen vill jag göra klart mina projekt för att kunna gå vidare och fokusera på annat, jag tror att mojang känner likadant. Ovan var mest filosofiskt drabbel)

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Herre gud..tror folk på fullt allvar att Minecraft 2 kommer inom ett år? Minecraft är fortfarande i Beta. Allt han säger är att ett Minecraft 2 ANTAGLIGEN kommer att planeras. Inte att det är under utveckling.

Om ni tänker efter så är det inte ovanligt för fem jävla öre. Många spelutvecklare jobbar på uppföljaren redan medan de jobbar på första spelet, och som sagt, allt Notch nämner är att det antagligen kommer hända - någon dag.

Folk måste lära sig att läsa...

+1

Känns som att flertalet bara läser titeln och sen bara skriver en massa skit...

Medlem

Själv undrat när den här nyheten skulle poppa upp. Minecraft är ju Mojangs original projekt med allt vad det innebär. Nu när "Notch" och killarna i gänget är lite värmare i kläderna borde det finns potential till en ordentlig "remake". Skulle vara härligt att se ett riktigt väl producerat Minecraft.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av showerguy:

Pengak*ta j*vel! Blir man tvungen att köpa tvåan nu också? :S

Ingen tvingade dig att köpa Minecraft eller att köpa en ev. uppföljare.

Killen har ju 50 mille liksom.

Pröva 200


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

AW8
Medlem

Fånigt att gnälla när spelet inte ens är utannonserat, de säger ju bara att de förmoderligen kommer att göra ett Minecraft 2 i framtiden.

Om de skulle släppa ett förbättrat och mer avancerat spel om något år, skulle det verkligen vara något dåligt?


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Så jävla sugit spel de där!


signatur

AYY LMAO

Medlem

Man blir fan rädd när man läser vissa kommentarer, men sen får man ju komma ihåg att dom flesta fortfarande går på gymnasiet som skriver här.
För det första lär det ju ta 2-3år innan en uppföljare kommer och självklart som smör att man måste börja planera i tid i vilket fall som helst. Är ju som när dom släpper en ny film, då är ju redan förarbetet inför 2an igång med manus etc.

Medlem

Men ge er för fan, pengakåt? Har har tillräckligt med cash..... Jag tror han mer brinner för att göra spel helt enkelt. Och ja jag vill gärna se en 2:a i framtiden!

Tror ni alla att ni är rebeller av nå slag när ni sågar alla jävla idéer? Häftigt vettu, nu med puberteten och allt!

DEATH TO PARENTS!

Medlem

Jag säger inget om att dem planerar en tvåa men vad kan vara så nytt så det kan bli "Minecraft 2"?
Han planerar ju redan mängder av saker till första, och att göra så mycket nytt innehåll skulle ju gå ifrån lite idén av Minecraft i grunden. Men det är ju nödvändigtvis ingen dålig sak

Medlem

Enligt den här intervjun nedan med Notch så finns inga planer på en uppföljare:
http://kotaku.com/#!5776679/minecraft-maker-promises-no-minec...

1
Skriv svar