Dice-chefen: "Pc-spelandets död är bullshit"

Robot
Dice-chefen: "Pc-spelandets död är bullshit"

Battlefield-studions VD Karl Magnus Troedsson tycker att pc-spelandet lever och mår bra.

#dice


Medlem
Dice-chefen: "Pc-spelandets död är bullshit"

PC må vara starkt, men konsoler får sig allt starkare fäste, man märker detta på diverse tävlingar som evemang och butiker (Webhallen tex.) håller i.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Medlem

DICE ftw!
Bättre utvecklare finns inte.
Bäst på ljud, bäst på grafik, bäst på animationer.

Hoppas bara dom inte glömmer bort teamplay till BF3... Ingen Commander är verkligen oroväckande!

Medlem

han är snygg

Medlem

Lies... PC är döööööööd!!!... Näe, skämt åsido... Endast fanatiska konsol kramare har väl trott/hoppats på det.

Medlem

Mja... Mjaaaaa
PC spelarnas främsta försvarare är utan tvekan Valve för mig, hur giriga dom än må vara. Inte för att jag gråter ifall dom känner för att göra spel åt konsol, battlefield har jag varit ett fan av länge men nu känns det faktiskt helt söndertjatat.

Om dom kommer med något annat för främst PC än ett BF spel så tror jag på dom.

Medlem

kanske blir det fps man köper sedan CoD 4a vi få se hoppas på bra och lätthanterliga servers så man kan få se lite ligor igen!


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

ohem 2011-03-03 23:54:33 #1

PC må vara starkt, men konsoler får sig allt starkare fäste, man märker detta på diverse tävlingar som evemang och butiker (Webhallen tex.) håller i.

Jaha... Det kan ju bero på att de tappat massor med PC kunder och fått fler konsol kunder. Bara en tanke

Medlem

Konsoler är starka eftersom de förekommer mindre piratkopiering där.
Kvalitetsmässigt så är ju PC så mycket bättre på alla möjliga sätt.

Inaktiv

På en konsol uppstår aldrig problem. Delarna går inte sönder, ingen mjukvarufel, inge virus och annat skit. PC = För mycket problem helt enkelt. ( Konsolens delar går också sönder men inte lika mycket )

Inaktiv

klart det är bs att PC-spelandet är slut. ingen konsol kommer någonsin att äga PC...

Medlem

Thats what i'm talking 'bout

Medlem

PC spelande är inte dött, men det är skiftat från hardcore till casual!
PC är för de flesta utvecklare mest en pirat-port för "riktiga spel" medan Sims, Farmville, WoW och liknande casual-satsningar och MMO säljer som smör i solsken...
PC lär inte dö, men spelvärlden hålle rpå att omformas, PC blir casual och konsol blir hardcore ^^

Medlem

"Bla bla ...Men vi tror starkt på pc-spelandet... bla bla ...Det är vår huvudsakliga publik..."

Låter som säljarsnack för mig. Jag har växt mer och mer paranoid på senare tid. Förbokar väldigt sällan spel, det ska mycket till för att det ska ske, och dessutom endast om det är PC-exklusivt. I de flesta fall väntar jag tills jag fått prova spelet.

Förtroende för spelutvecklade är slöseri. Jag har blivit bränd tillräckligt många gånger nu, av spelföretag och lurade recensenter. De får hypa så mycket de vill, men prov innan köp är huvudförfarandet för mig.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av showerguy:

På en konsol uppstår aldrig problem. Delarna går inte sönder, ingen mjukvarufel, inge virus och annat skit. PC = För mycket problem helt enkelt. ( Konsolens delar går också sönder men inte lika mycket )

Men ingen konsoll kan konkurera med den överlägsna kontrollen man får på PC. Och ja man kan vara duktig med sin favorit kontroll, men du får ändå aldrig över hundra knappar vid dina fingerspetsar. Man måste välja

Medlem
Skrivet av showerguy:

På en konsol uppstår aldrig problem. Delarna går inte sönder, ingen mjukvarufel, inge virus och annat skit. PC = För mycket problem helt enkelt. ( Konsolens delar går också sönder men inte lika mycket )

RROD ringer inga klockor alls? Herregud....


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Vad jag vet så är det PC som tjänar de stora pengarna på turneringar? Na'Vi cashade ju in strax över 2 miljoner svenska kronor i vinstpengar 2010.

Medlem
Skrivet av showerguy:

På en konsol uppstår aldrig problem. Delarna går inte sönder, ingen mjukvarufel, inge virus och annat skit. PC = För mycket problem helt enkelt. ( Konsolens delar går också sönder men inte lika mycket )

................................................................................................................................................................. WTF IS THIS SHIT!?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

vem säger annat?

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av showerguy:

På en konsol uppstår aldrig problem. Delarna går inte sönder, ingen mjukvarufel, inge virus och annat skit. PC = För mycket problem helt enkelt. ( Konsolens delar går också sönder men inte lika mycket )

................................................................................................................................................................. WTF IS THIS SHIT!?

Vette fan, nån grabb som fått i sig för mkt skit.

Medlem

Dock Valve och Blizzard som fortfarende bär fanan åt riktig gaming.


signatur

Xd

Medlem
Skrivet av showerguy:

På en konsol uppstår aldrig problem. Delarna går inte sönder, ingen mjukvarufel, inge virus och annat skit. PC = För mycket problem helt enkelt. ( Konsolens delar går också sönder men inte lika mycket )

Jag kan inte riktigt hålla med. Har ägd 2 ps2'or (1 gick sönder). Min Xbox krånglar till o från (360, rd ring, you know the drill). Min ps3'a från några veckor funkar fint atm... Men kan tänka mig krångel sen.

Min PC sen ... 4 år, funkar hur bra som helst. Aldrig haft problem... What more to say?


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Tja, efter att provat Crysis 2 demot på PC så kan jag säga att PC förlorat vad som en gång satte ribban för prestanda.

Jävla CoD skit har det blivit, inte oväntat alls dock.

Medlem
Skrivet av showerguy:

På en konsol uppstår aldrig problem. Delarna går inte sönder, ingen mjukvarufel, inge virus och annat skit. PC = För mycket problem helt enkelt. ( Konsolens delar går också sönder men inte lika mycket )

Skämt o sido. Om det uppstår mer problem på PC eller inte beror på hur man sköter den. Skiter man i brandvägg, antivirus och samtidigt öppnar e-post med bilagor från främlingar, laddar ned allt möjligt utan att kolla källa osv etc så är det inte konstigt om datorn blir segare och till sist inte klarar mer. Underhåller man den, precis som man bör med en bil, så kommer den gå fint. Samtidigt har man alla dörrar öppna med en PC och kan göra vad man vill.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Tiny:

Tja, efter att provat Crysis 2 demot på PC så kan jag säga att PC förlorat vad som en gång satte ribban för prestanda.

Jävla CoD skit har det blivit, inte oväntat alls dock.

Crytek satte standarden innan men nu är man inget mer än en hora för konsolgudarna.
Tack och lov finns Dice som nu tar över stafettpinnen. Hoppas bara att man fortsätter att utveckla på PC för att sedan porta till konsol.

Medlem
Skrivet av McKinley:
Skrivet av Tiny:

Tja, efter att provat Crysis 2 demot på PC så kan jag säga att PC förlorat vad som en gång satte ribban för prestanda.

Jävla CoD skit har det blivit, inte oväntat alls dock.

Crytek satte standarden innan men nu är man inget mer än en hora för konsolgudarna.
Tack och lov finns Dice som nu tar över stafettpinnen. Hoppas bara att man fortsätter att utveckla på PC för att sedan porta till konsol.

Det hoppas vi verklingen på, så får vi lite kvalitet i spelen.

Medlem
Skrivet av Karl Magnus Troedsson:

Pc-spelare är antagligen de som är mest hardcore av alla. Visst, online-spelandet på Xbox 360 och PS3 har vuxit sig starkare. Det finns många hardcore-spelare där också. Men pc? Det är vår huvudsakliga publik.

Vi höjer ett glas till dessa sanna ord.
http://www.arbetare.com/images/bilder/orginal/%C3%B6lkrus%20-%20sk%C3%A5l.jpg


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Dom fyra Gudarna!

Valve
Bioware
Blizzard
ID Software

All hail the PC Gods!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

På en konsol uppstår aldrig problem. Delarna går inte sönder, ingen mjukvarufel, inge virus och annat skit. PC = För mycket problem helt enkelt. ( Konsolens delar går också sönder men inte lika mycket )

Nog är det väll ganska många Xboxar som har gått sönder dom senaste 7 åren? Sen går inte PC sönder särskillt ofta, bara om man har gett datorn esd skador under byggnation eller oerhörd otur. Sen får man ju skjuta mjukvaran på ett bra sätt.

123
Skriv svar