Precis byggt färdigt gaming burken : ) .Tack för all hjälp jag fick!! Dock en fråga :D!

Inaktiv
Precis byggt färdigt gaming burken : ) .Tack för all hjälp jag fick!! Dock en fråga :D!

Fick hem delarna idag från komplett och va och hämtade dom direkt efter jobbet.
Kommer hem och sätter ihop burken och det flyter ju så jäääävla nice måste jag säga !

Så tack så sjuuuukt mycket för hjälpen jag fick när det gällde processorn m.m : D
Har nu en underbar dator att spela på...

MEN ... fick inte med någon kylpasta från komplett så nu när jag lirar bfbc2 (maxar det)
Så ligger tempen (via Core temp programmet) på 60-65 grader.

Är det helt normalt och ingen fara eller bör jag springa och köpa kylpasta så snabbt som möjligt och lägga på?
Jag menar, allt flyter, burken är inte varm på utsidan, det hackar inte och, fläktarna blåser på bra utan slow downs.

Men eftersom tempen ligger på 60-68 i bfbc2 på max gfx med mycket action...

Bör jag införskaffa kylpasta ASAP eller en ny kylare? (kör på den man fick med nu)
btw: när jag inte gör något alls så ligger tempen på : 25-35grader.

Tack för all hjälp.
snabba svar uppskattas då jag inte vill att min dator ska dö direkt hahah.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Kylpasta är väl en grej man bör ha, så jag hade nog rekommenderat att du krämade på med lite pasta minsann.. För att vara på den säkra sidan så din nya dator inte goes kaputt det första den gör.

Inaktiv

Har du AMD eller Intel? Om du har AMD är det akut att du fixar kylpasta, AMD har sagt max 62 grader. Eftersom du nu verkar ha en bra speldator rekommenderar jag starkt att du köper en ny processor kylare som både är bättre och tystare, då följer kylpasta ofta med färdigt placerat.

Kan rekommendera Corsair H50/H70 & Noctua D14, beroende på storleken av ditt chassi.

Skägg.
10 Chambers

Ah, känslan av en nymeckad dator, den är fin. Vilket spel körde du först?


signatur
Medlem

Är du säker på att det inte fanns ett litet lager kylpasta på processorfläkten? Brukar sitta på plats och kommer inte separat. Man drar bort en liten tunn plast innan man sätter fast fläkten mot processorn.

Inaktiv

Det är en i5 760

Första spelet jag testade var Bfbc2 på max settings

Drar och köper kylpasta idag

Ingen plast fanns och inte heller någon kyl pasta


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Konstigt att det inte redan fanns en klick kylpasta på fläkten redan, det brukar alltid finnas. Hur som helst så är det ett måste med kylpasta eftersom kylningen blir så mycket effektivare.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

ops.


signatur

Have a good time!

Inaktiv
Skrivet av Red_Gr3mlin:

Det är en i5 760

Första spelet jag testade var Bfbc2 på max settings

Drar och köper kylpasta idag

Ingen plast fanns och inte heller någon kyl pasta

Dina temperaturer är alltså inga som helst problem, är du verkligen 100% säker att det inte fanns färdigt på processor kylaren? Brukar som sagt vara det.

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av WaltX:

Konstigt att det inte redan fanns en klick kylpasta på fläkten redan, det brukar alltid finnas. Hur som helst så är det ett måste med kylpasta eftersom kylningen blir så mycket effektivare.

Tänkte på detta.
Vet att dom redan har det på stockkylningen på i5: or och i7: or. Tror TS kanske inte märkte det? Det är ju ingen oroande hög temperatur.


signatur

Have a good time!

På med pasta för "säkerhets skull", man vet ju aldrig om temperaturen flukturerar, jag vet inte vad du har för moderkort, men de flesta har idag små övervakningsprogram där man kan kolla temperaturen i realtid.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Samma processor här med originalkylare och kommer upp i 75 efter en halvtimme i occt, så din temp är helt normal.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Måste blivit välidigt jämna ytor med åren om det inte var någon kylpasta på från början?
Har väl ändå varit standard i många år nu att pastan redan sitter på kylflänsen? :S


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

1
Skriv svar