Medlem
Speldator

Tja! Jag har plockat ihop ett paket på Inet och skulle vilja ha lite synpunkter på det från någon kunnig

http://www.inet.se/kundvagn/visa/248543/2011-03-03

Datorn är tänkt att hålla ett bra tag framåt och ska lätt kunna uppdateras i framtiden utan att behöva köpa allt helt nytt. Jag har valt ett lite kraftigare nätaggregat för att kunna köra SLI i framtiden när kraften behövs. Därför har jag också tagit i lite extra med kylningen. Vad tycker ni om komponenterna, skulle ni byta ut något? Har jag valt rätt fläktar? Är tacksam för svar och alla synpunkter .P Tack!

Medlem

Då Intel verkar släppa nya processorerkitekturer och nya sockel-modeller på löpande band ska du inte räkna med att kunna byta ut processorn till något aktuellt, låt säga om tre år.
Jag skulle också övervägt att bygga datorn själv och spara 800kr, det är inte svårt!! En SSD skulle jag nog plocka med också.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av Achronos:

Då Intel verkar släppa nya processorerkitekturer och nya sockel-modeller på löpande band ska du inte räkna med att kunna byta ut processorn till något aktuellt, låt säga om tre år.
Jag skulle också övervägt att bygga datorn själv och spara 800kr, det är inte svårt!! En SSD skulle jag nog plocka med också.

När det gäller SSD, hur stor skillnad blir det med en sådan? Har hört att man ska vänta med sådana eftersom dem just nu utvecklas snabbt och priset blir mer överkomligt?! När det gäller fläktar och nätaggregat, någon som har synpunkter där? Jag kan som sagt inte så mkt

Medlem
Skrivet av Stark:
Skrivet av Achronos:

Då Intel verkar släppa nya processorerkitekturer och nya sockel-modeller på löpande band ska du inte räkna med att kunna byta ut processorn till något aktuellt, låt säga om tre år.
Jag skulle också övervägt att bygga datorn själv och spara 800kr, det är inte svårt!! En SSD skulle jag nog plocka med också.

När det gäller SSD, hur stor skillnad blir det med en sådan? Har hört att man ska vänta med sådana eftersom dem just nu utvecklas snabbt och priset blir mer överkomligt?!

Det blir grym skillnad med en SSD, dom är riktigt mycket snabbare än de mekaniska, även dagens SSD-enheter. Om du använder program som Photoshop, Premier Pro eller andra tunga program så kommer du att märka en stor skillnad, och likaså i tunga spel. En SSD som systemdisk är därför kung.

Men sen så kommer Intel med en ny generation nu i Mars, och en ny serie Sandforce enheter likaså, så jag hade nog väntat på dom, och skaffa en sån när de släpps. Datorn ser för övrigt jättebra ut.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Stark:
Skrivet av Achronos:

Då Intel verkar släppa nya processorerkitekturer och nya sockel-modeller på löpande band ska du inte räkna med att kunna byta ut processorn till något aktuellt, låt säga om tre år.
Jag skulle också övervägt att bygga datorn själv och spara 800kr, det är inte svårt!! En SSD skulle jag nog plocka med också.

När det gäller SSD, hur stor skillnad blir det med en sådan? Har hört att man ska vänta med sådana eftersom dem just nu utvecklas snabbt och priset blir mer överkomligt?!

Det blir grym skillnad med en SSD, dom är riktigt mycket snabbare än de mekaniska, även dagens SSD-enheter. Om du använder program som Photoshop, Premier Pro eller andra tunga program så kommer du att märka en stor skillnad, och likaså i tunga spel. En SSD som systemdisk är därför kung.

Men sen så kommer Intel med en ny generation nu i Mars, och en ny serie Sandforce enheter likaså, så jag hade nog väntat på dom, och skaffa en sån när de släpps. Datorn ser för övrigt jättebra ut.

Perfekt då vet jag det Tack ska du ha!

Medlem

När du ändå lägger så mycket pengar på ett nytt system, tycker jag att din dator kan vara värd en SSD i alla fall

Så lite så, och lycka till!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

När du ändå lägger så mycket pengar på ett nytt system, tycker jag att din dator kan vara värd en SSD i alla fall

Så lite så, och lycka till!

Ja särskilt när det gör så skillnad. Spelar en del riktigt tunga spel som Arma2 där SSD nog gör stor skillnad. Väntar på strategispel som Total War Shogun 2, Crysis uppföljare och Battlefield 3.

Medlem
Medlem

Skulle nog se till att fixa windows på "annat vis", sen är noctua fläktarna överskattade då ditt grafikkort ändo kommer låta lika mycket som billigare fläktar. skulle satsa på lite sli eller crossfire och vänta med en SSD.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

1
Skriv svar