Medlem
Bra jobbat!

Tycker dom senaste uppdateringarna är hur grymma som helst!
Ville bara ge lite extra cred.


signatur

Have a good time!

Medlem

Instämmer. Keep up the good work (Y)

Håller med!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag stämmer in i kören!

Medlem
Medlem

*thumbs up*


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Medhåll, snyggt och funktionellt.


signatur

I'm a snake, follow me!

Skägg.
10 Chambers

Det värmer!

Vi har mer saker på gång också, var så säkra. Närmst ligger den nya sökmotorn som @John jobbar med. Jag är inte den som creddar honom men den är hur bra som helst. Äntligen kommer vi att ha en vettig sökfunktion. Betatest inom kort


signatur
Antikvitet

Jag bjuder på ett utdrag ur koden till sökmotorn:

if( Auth::GetAuthenticatedUser()->GetUsername() == "Carl Johansson-Sundelius" ) $this->GetSearchQuery()->OverrideQueryString( "i luv poop" );


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av John:

Jag bjuder på ett utdrag ur koden till sökmotorn:

if( Auth::GetAuthenticatedUser()->GetUsername() == "Carl Johansson-Sundelius" ) $this->GetSearchQuery()->OverrideQueryString( "i luv poop" );

Fekalier für alle!


signatur

Inga personliga påhopp pojkar, ni blir anmälda


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja, sökmotorn kan behöva ett lyft. Söker man till exempel på 'årets spel' kommer NHL 2004 fram före årets spel 2010. Söker man på 'årets spel 2010' kommer bara plats 20-4 fram, för att hitta 1-3 måste man i stort sett googla istället. Sen borde det vara möjligt att ordna så att spelet man söker på rankas högre än diskussioner om det?

I övrigt, som sagt, mycket bra jobbat!

Stora tummen upp från mig också. bra plogat pågar.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Antikvitet
Skrivet av båtsman:

Ja, sökmotorn kan behöva ett lyft. Söker man till exempel på 'årets spel' kommer NHL 2004 fram före årets spel 2010. Söker man på 'årets spel 2010' kommer bara plats 20-4 fram, för att hitta 1-3 måste man i stort sett googla istället. Sen borde det vara möjligt att ordna så att spelet man söker på rankas högre än diskussioner om det?

I övrigt, som sagt, mycket bra jobbat!

Jag tror du kommer bli nöjd. Sen är just "Årets spel" en väldigt knepig fras eftersom den finns omnämnd i väldigt många artiklar.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Jag tror du kommer bli nöjd. Sen är just "Årets spel" en väldigt knepig fras eftersom den finns omnämnd i väldigt många artiklar.

Det får vi se när den lanseras

Förstår det, men borde vara möjligt att göra någon form av rankning? Dock var det lite lustigt att inte plats 1-3 kom upp när man sökte på "årets spel 2010".

Antikvitet
Skrivet av båtsman:

Förstår det, men borde vara möjligt att göra någon form av rankning? Dock var det lite lustigt att inte plats 1-3 kom upp när man sökte på "årets spel 2010".

Det finns en ranking i både gamla och nya sökmotorn, men man vill sällan nedranka faktiska ordmatchningar. Och om en artikel från 2006 innehåller sökfrasen tio gånger och en artikel från 2010 innehåller sökfrasen en gång spelar det inte så stor roll att 2010-artikeln får lite bonuspoäng för att den är nyare - tio matchningar är fortfarande rätt mycket.

Skulle vi ändra för mycket för en viss sökfråga skulle resultatet garanterat bli sämre för en annan.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar