Bungies nästa ett massivt onlinespel

Robot
Bungies nästa ett massivt onlinespel

Nej, det är inte World of Warcraft in Space.

#bungie, #activision


Medlem
Bungies nästa ett massivt onlinespel

Jaaa! Ännu ett MMO som dör ut efter en månad.


signatur
Medlem

De kanske känner att de behöver kapital? En sak är säker dock, marknaden för MMO's känns ganska trång nu, det kommer fler och fler men kan prenumeranterna/konsumenterna verkligen möta det antal som krävs för att det ska gå med vinst? Har ingen koll på hur många som krävs för att ett MMO ska göra det förvisso men det känns som om man helst siktar på över miljonen. Däremot finns ju EVE Online med c:a 300 000 spelare och de har ta mig fan inte gått ner än. xD

Själv tappar man intresse ju fler som släpps. Tacka vet jag sociala plattformar utan raids! ;D


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Tror nog det skulle leva bra längre än 1 månad och ett MMO saknar 360n.Så jag tror det kommer fugnera.

Medlem

Vad sägs om ett Halo-mmo?! Hade det fungerat? De hade ju ett gammalt projekt innan det blev nedlagt i 2007 som kallades Titan.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Lyrisius:

Vad sägs om ett Halo-mmo?! Hade det fungerat? De hade ju ett gammalt projekt innan det blev nedlagt i 2007 som kallades Titan.

Dock är det ju lite svårt för Bungie att göra ett Halo spel just nu.

"Owned and published by Microsoft Game Studios."

Vars Bungie till nu igen?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Halo 5 istället tack.

Är lite lack på att veta att Masterchief flyger runt där i rymden med Cortana. Bygg vidare på det!

Medlem

Snälla tomten jag har 1 önskan i år, att för dom närmsta 2 åren som kommer så är det inget spelföretag som jobbar på "nytt" mmo, utan istället fokusera sig på att göra grymma vanliga spel. "förutom spel som skit CoD" ^^

T,ex varför inte kanske ett grymt nytt RPG spel. Nä vänta jag tar tillbaka allt jag sagt.. GE folket Diablo 3 så är 10år frammåt räddat ^^

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Halo 5 istället tack.

Är lite lack på att veta att Masterchief flyger runt där i rymden med Cortana. Bygg vidare på det!

Då är nog Bungie fel företag att gnälla på, då det är 343 som har tagit över Halo serien.

Inaktiv

Det kommer bara bli Blizzard som kan besegra WoW.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Vem fan bryr sig om Halvo? Ett hypat och överskattat bajsspel som bara passar efterblivna konsollspelare med autoaim. Jag kommer ihåg när de skrev "EPISKT!".. Well.. episkt dåligt kanske. Personligen tycker jag att han gärna får susa runt i rymden stelfrusen i en evighet till. Arkadiga spray and pray spel.. fy fan.. USCH!


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Det har framkommit uppgifter idag om att det inte är ett wow in space det handlar om.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

Ledsen Bungie Jag längtar för mycket till Dark Millenium.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Vem fan bryr sig om Halvo? Ett hypat och överskattat bajsspel som bara passar efterblivna konsollspelare med autoaim. Jag kommer ihåg när de skrev "EPISKT!".. Well.. episkt dåligt kanske. Personligen tycker jag att han gärna får susa runt i rymden stelfrusen i en evighet till. Arkadiga spray and pray spel.. fy fan.. USCH!

Trollolol


signatur

Silence fills the empty grave, now that I am gone.
But my mind is not at rest, for questions linger on.

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Det kommer bara bli Blizzard som kan besegra WoW.

Förmodligen inte ens Blizzard...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Vem fan bryr sig om Halvo? Ett hypat och överskattat bajsspel som bara passar efterblivna konsollspelare med autoaim. Jag kommer ihåg när de skrev "EPISKT!".. Well.. episkt dåligt kanske. Personligen tycker jag att han gärna får susa runt i rymden stelfrusen i en evighet till. Arkadiga spray and pray spel.. fy fan.. USCH!

haha, otippat att de skulle komma en liten jäkla ps3 fanboy åå skriva nåt sånt. Autoaim kan jag ju knappast säga att det är, varken mer eller mindre än vad som finns på cod. Och tydligen så har detdär "Arkadiga spray and pray spelet" lyckats så pass bra så att de har hållit i en sisådär 10 år. (möjligtvis även ett par år frammåt)

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Lyrisius:

Vad sägs om ett Halo-mmo?! Hade det fungerat? De hade ju ett gammalt projekt innan det blev nedlagt i 2007 som kallades Titan.

Dock är det ju lite svårt för Bungie att göra ett Halo spel just nu.

"Owned and published by Microsoft Game Studios."

Vars Bungie till nu igen?

Tänker ta Fallout som exempel där olika företag kan äga rättigheten för samma franchise men för olika genrer. 343 kanske har rättigheten att fortsätta på Halo-serien men vi vet för lite för att säga att inte någon annan har rättigheten för att göra ett FPS-historiedrivet-MMO :).
Just saying.

1
Skriv svar