Det där med bekräftelse

Medlem
Det där med bekräftelse

Kreativa själar behöver i princip bekräftelse konstant. Antingen från sig själv eller andra, jag är en av dem, utan tvekan. Det är bensin, det som får motorn att gå igång att producera. Olja för själen. Pizza för magen. Etcetera etcetera (man kan ju lika bra vara ärlig).

När jag började måla digitalt så lade jag upp grejor både här och på Facebook. Det var jätteroligt med kommentarer. Facebook genererade sisådär 6-7 gillningar/kommentarer varje dag jag publicerade något nytt. Men helt plötsligt har jag inte fått något alls de tre senaste verken. Min själ går WHAT THE HELL och min hjärna förbluffas. Fast det lär mig att veta själv vad som är snitsigt, och vad som inte är detta (även om andras tyckande absolut är av stor relevans). Men kan inte undgå att tycka att det är heltokigt att den fronten är död. När jag sedan fortsätter lägga upp grejor där, utan att några dopaminhalter stiger åt huvudet av bekräftelse känns det tämligen tragiskt.

Ikväll är jag nog sugen på måleri, Settlers 7, Kirby’s Epic Yarn och chips. Alla ingredienser för en superbra dag.

Funderar på att raka av håret en vacker dag. Börjar bli tjockt (INTRESSEFLAGGA!).

[ia=25226; large]

#blogg

Det där med bekräftelse

Välkommen till Internet, med ett intresse span på cirka 2 dagar.
Facebook och Deviant art etc är inget bra ställe att lägga ut sina verk på.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Är inte Deviantart ett bättre val? Hela sidan är ju riktat mot verk.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Nah, Deviantart handlar mer om hur många vänner man har, varit medlem några år, "kliar du min rygg, kliar jag din"-konceptet tar vid rätt ofta där. Fast internet handlar ju iofs om hur man behandlar sitt nätverk.

Damn you Intranät!

Redaktör
Redaktör

Du är på FZ och skriver riktigt jäkla bra (smittar sånt från folk i omgivningen?), så jag gillar inlägget.


signatur
Medlem

Haha, det var snällt sagt! Jag bockar och bugar, som sig bör vid en sån fin komplimang!

1
Skriv svar