Era nördigaste feltänk

Medlem
Era nördigaste feltänk

I morse gick jag upp som vanligt för att äta frukost och ta mig till jobbet. Alltid vid frukosten brukar jag se på TV och i dag var TV-Shop det som gick igång när jag slog på TVn. TV-Shop gjorde reklam för en träningsapparat på stranden i USA, gissningsvis någonstans i Kalifornien. Det skulle se ut som att vanligt strandfolk fick testa på denna revolutionerande lilla maskin.

Självklart var ju alla dessa "vanliga" människor inhyrda skådespelare så det första som ploppade upp i mitt huvud var, spelskadad som jag är: "Det där ser ju RUGGIGT skriptat ut!!!".

Skrattade lite lätt efteråt åt det nördiga i mitt tankesätt. Har ni haft några feltänk som denna tidigare? Eller kanske något som ni sagt utan att tänka på det?

Jag har under en åktur med tunnelbanan här i stan omedvetet gjort en gliring mot Oblivion/Fallout 3, jag väntade på att dörrarna skulle öppna och tänkte "Fan vad långsamt det laddar". Detta var ju riktigt dumt och kanske inte så roligt men som jag sa var det omedvetet.

Jag har även ganska nyligen frågat min läkare under ett besök hur en ny medicin skulle påverka mina stat.
det var nog det mest "spelskadade" som någonsin har hänt mig.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Jag har varit med om hur många nördiga feltänk som helst. Ett av de värre var en gång för mååånga år sen då jag spelat en jäkla massa Metroid Prime 2 Echoes. Sent på kvällen gick jag ut med hunden. Får syn på en grymt stor skalbagge (?) på marken och böjer mig instinktivt ner för att "scanna av den" och se vad det är för något. Alla som spelat Metroid Prime-spelen förstår vad jag talar om.

Skägg.
10 Chambers

Flera saker: när jag var som mest Counter-Strike-biten tänkte jag på långa korridorer som awp-fällor. Har också ibland tänkt "jävlar vad snygg grafik" när man promenerat i naturen.


signatur
Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Jag har även ganska nyligen frågat min läkare under ett besök hur en ny medicin skulle påverka mina stat.
det var nog det mest "spelskadade" som någonsin har hänt mig.

Den var klockren. Jag ser mig framtida medicinburkar där det på sidan står "Bieffekter: -3 Strength, -1 Vitality"

Personligen har jag inte haft så många specifika händelser. Snarare är det att ens generalla tankebanor dras åt nörderihållet. Jag ser inte längre problem, utan buggar. Jag tänker programmering när jag ser människor.

Typ: "Fan va buggigt det är i Egypten just nu", eller "Kan inte mamman slänga in en breaksats i sin nonstop skrikande unge" o.s.v.


signatur

Webbutvecklare, Egmont Tidskrifter AB

Antikvitet

När jag gick i högstadiet låg skolan på en kulle och det gick en gångbro över motorvägen ner till köpcentrumet, där alla bussar gick.

En dag efter skolan - det hade varit samling i aulan så alla slutade samtidigt - var hela skolan på väg över gångbron.

Jag gick nästan längst bak och kom på mig själv med att tänka:
"Undrar hur många poäng jag skulle få om jag körde över den här bron med en brandbil?"


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

När jag hållit i en bok och vill göra Ctrl+F för att söka efter ett ord.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Jag bor i en lägenhet på fjärdevåningen. Från köket har man utsikt med flera kilometer. Ibland drömmer jag mig in i att fienden anfaller mot oss ala' Normandie och att jag sitter med kulspruta och skjuter ned fienden. Jättekonstigt jag vet haha!

Medlem

*Går runt i skolan, slår knä eller liknande i bord, skriker ut " JÄVLA SKITSPEL!"* Plus nån gång när jag var runt 8 och hade börjat spela Age of Mythology och drömde att jag stod på en klippa och slogs mot en drake, just när jag höll på att falla ner från klippan kämpade jag för mitt liv med att hitta "esc" knappen på tangentbordet för att stänga av spelet

Medlem
Skrivet av ohem:

När jag hållit i en bok och vill göra Ctrl+F för att söka efter ett ord.

Uh, ja. Hänt mig flera gånger när jag försöker leta upp ett visst stycke/ord i en text. Ge mig ctrl+F irl.
Sen har jag försökt trycka på "M" för att få upp en karta när jag virrat bort mig/glömt vart jag skulle.

Medlem

^^
haft många, oftast när man ritar med penna så tittar jag mig efter ctrl-z
när jag gick på gymnasiet minns jag efter vi installerat quake, skulle titta mig om efter läraren och gjorde detta ingame. hände flera gånger.

haft en speldröm med där jag var på lan, spelet var cs, och jag hade bra runda där jag plockade dom en efter en medans mitt lag verkade ha dött ut, tiden började ta slut på ronden av någon anledning när det bara var en snubbe kvar och jag hörde han kommer så jag campade, då hör jag stegen vända och han springer ifrån mig, så jag kutar efter, men hinner inte. i frustration ställer jag mig upp i lan lokalen och drar upp mitt deagle och skjuter headshot på nån som jag tydligen var säker på var spelaren som sprang iväg.

frågan är kanske om jag bör ha pratat med en psykolog om detta

Kan nog lätt komma på fler bara jag får tid att fundera lite kul att göra andra har liknande fenomen,
Den med brandbilen var klockren

Medlem
Skrivet av TruB:

^^
haft många, oftast när man ritar med penna så tittar jag mig efter ctrl-z
när jag gick på gymnasiet minns jag efter vi installerat quake, skulle titta mig om efter läraren och gjorde detta ingame. hände flera gånger.

Ja, undrar hur många gånger jag har vänt mig om ingame när det är någon som har stått bredvid mig och pratat irl

Sen kommer jag ihåg när jag var på en guidad tur i Stjärnorps slott (en nedbränd slottsruin) och det bara kryllade av midjehöga väggar överallt. Då gick jag runt och undrade om jag skulle se Nathan Drake runt nästa hörn ^^

Medlem

Mitt nördigaste feltänk måste varit när jag skrev gg på nationella provet för matte B.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Har också ibland tänkt "jävlar vad snygg grafik" när man promenerat i naturen.

Haha jag med

När jag var inne i Assassins Creed 2, så fort jag såg en kyrka i tegel tittade jag efter fotgrepp och bra "vägar" att klättra uppåt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Snälla, ge mig ctrl+f/c/v/ ..osv IRL !

Medlem

minns tiden då jag spenderade tid vid windows 98 och hade en mardröm där jag försökte ta mig ur drömmen och möttes av stänga av datorn rutan med "är du säker på att du vill avsluta?" varken jag eller min bror har glömt det

sen var det när jag och polaren på vägen till skolan då det var -30grader. Käken hade börjat domna bort och det var lite delay på orden man sa så han utbriste "men jävla skitlagg, skolan har mycket bättre uppkoppling!"


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Några somrar sedan så gick jag förbi en sjö som ligger nära min bostad. Jag sa till min polare: "Fan nästan Oblivion vatten" ... menade att vattnet var nästan lika snyggt som i Oblivion.


signatur

Have a good time!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ohem:

När jag hållit i en bok och vill göra Ctrl+F för att söka efter ett ord.

Har tittat efter sökrutan i övre högra


signatur
Medlem

Förvånad att den här inte kommit upp än...

När jag gjort något riktigt klumpigt kommer jag på mig själv med att vilja trycka F9...
Samma sak innan jag ska göra något svårt eller något jag är nervös inför. F5 F5!

Medlem

Ska inte hävda att jag programmerat mycket men har gjort prog-A på gymnasiet med C# och nu ser jag if-satser överallt

Skulle hämta material till en föreläsning, nyckeln jag fick hade en sån där grön gummikant på sig.
Dörren hade en röd markering.
Jag tänkte då inte ens på att prova om nyckeln funkade, det var ju inte rätt färg på nyckeln. Fel av mig, tack Doom för att jag fick skämmas lite.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

När jag fick mina glasögon nu i höstas råkade jag säga "Woa, snyggare graffe" inför föräldrar och optiker. Skämdes lite efteråt

Inaktiv

När jag skrev fel under ett nationellt prov en gång så drämde jag till ctrl+z instinktivt, med en högljudd smäll och ömmande fingrar som resultat. En bänk funkar inte som tangentbord, tyvärr, och alla tittade lite konstigt på mig efteråt...


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Försökt pinch-zooma i en papperstidning.

Jag läser för mycket saker på iPhonen.....

Medlem

Blev så frustrerad när jag kolla på film, en grupp beväpnade män spred ut sig och jag vill bara markera dem alla och samla ihop dem igen


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Det händer rätt ofta att man slänger ur sig en del. Senast var väl att jag sa i telefon att det var dags för IRL daily quests. Handla, diska osv:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

när jag en gång sov för lite innan skolan och var jättetrött tänkte jag "det hade räckt i Oblivion.."


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Man har väl tänkte en hel del nördiga saker, men de flesta är lyckligtsvis medvetet på skämt. Som när man sitter i en tågvagn och en skrikande bäbis är bredvid och man tänker "whinar han mer så blir han bannad" eller liknande.

Den "allvarligaste" saken man gjorde var nog för flera år sedan då man spelade UT som mest. Kom på mig själv att strejfa runt ett hörn istället för att gå som man normalt gör....


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

Man har väl tänkte en hel del nördiga saker, men de flesta är lyckligtsvis medvetet på skämt. Som när man sitter i en tågvagn och en skrikande bäbis är bredvid och man tänker "whinar han mer så blir han bannad" eller liknande.

Den "allvarligaste" saken man gjorde var nog för flera år sedan då man spelade UT som mest. Kom på mig själv att strejfa runt ett hörn istället för att gå som man normalt gör....

Haha. Jag gjorde det inte men när jag försökte lära mig dodga började man tänka på världen som "där skulle det gå att dodga upp med lite finess".

Imorse blåste träden väldigt Alan Wake:igt. Bara så ni vet.


signatur
Medlem

Är väl inget feltänk men jag började höra ett pip från Assassins Creed i skolan efter legat hemma sjuk och spelat i 4-5 dagar, är jag jagad?!!

IF statement och "vad bra grafiken är IRL" har man garanterat tänkt någon gång också


signatur
12
Skriv svar