Minecraft och Amnesia storvinnare

Robot
Minecraft och Amnesia storvinnare

När Independent Games Festival delade ut priser var svenskar i topp.

#minecraft, #mojang, #frictional-games, #amnesia-the-dark-descent


Medlem
Minecraft och Amnesia storvinnare

kul, men Markus Persson lär väl knappt märka av 20k...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Bittra avundsjuka svenskar, alltid pengar i fokus, är väl kul att det går bra för Mojang, tror nog ändå att det är lite mer prestige i priset än själva summan. Tjäna pengar på sin hobby är nog det dom flesta drömmer om.

Skägg.
10 Chambers

Jag frågade Markus Persson om han aldrig funderade på att ta pengarna och sticka till en söderhavsö men det var aldrig aktuellt. Han sa att man bara får en sådan här chans, att bygga upp något eget, och han tog den utan att tveka. Pengar betalar dock löner och nu när han har anställda lär det inte göra ont.


signatur
Medlem

Kul!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Yaaaaaaaaaaaay

Medlem

Trodde bara de fick en pokal eller något! Vad ska de med "småpengar" till liksom?

Notch har väl tjänat ca 200 miljoner vid det här laget? Vet iof inget om hur det är med skatt och sånt..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Glad att Frictional Games plockade hem lite för Amnesia, det förtjänar de


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Är det bara jag som ser Amnesia 3ggr i listan, inte 2 som det står i artikeln.

Stort grattis till Mojang och Frictional hur som helst!

Medlem
Skrivet av Richter:

Bittra avundsjuka svenskar, alltid pengar i fokus, är väl kul att det går bra för Mojang, tror nog ändå att det är lite mer prestige i priset än själva summan. Tjäna pengar på sin hobby är nog det dom flesta drömmer om.

ingen avundsjuka alls, jag tycker det är kul att han lyckats. Men jag menar att 20k inte är speciellt mycket för honom. någon annan mindre utvecklare hade nog känt av dem mer...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv
Skrivet av Richter:

Bittra avundsjuka svenskar, alltid pengar i fokus

Vet inte hur det är med läsförståelsen för dig men jag ser ingen avundsjuka i någon kommentar än så länge.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Hey, Markus gillar hattar så nu kan han ha ett konto med dessa pengarna för just det ändamålet


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

BTW,, Grattis till alla vinnarna, fortsätt att jobba hårt och jag (även andra) ser fram emot fler och roliga spel.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Yes! Hejja Frictional Games!!

Medlem

Gött att Frictional tog hem lite dem är absolut en av de bästa utvecklarna och dominerar skräck scenen utan tvekan. Hoppas deras nästa projekt fortsätter på samma bana.

Amnesia var bra mycket bättre än Minecraft.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar