Fyra Ubisoft-spel för en spottstyver

Robot
Fyra Ubisoft-spel för en spottstyver

Helgens Steam-rea innehåller bland annat Far Cry 2 och Assissin's Creed, nästan gratis.

#nyhetstips, #ubisoft, #assassins-creed, #call-of-juarez-bound-in-blood, #far-cry-2, #tom-clancys-rainbow-six-vegas-2


Medlem
Fyra Ubisoft-spel för en spottstyver

Har de UBISOFTS drm skräp? om de har så är de inte ens värt 130 kr. Vill gärna veta innan jag kastar pengar i skön.

Medlem

Vilket AC hade "DRM-from-hell"? Vill verkligen inte stödja Ubi när dom behandlar spelare som dom gör :/

Medlem

@MugiMugi troligen inte, de första spelen med det släpptes förra året.


signatur

There are few problems that cannot be solved with the usage of high explosives

Medlem

Ta det lugnt, dessa spel kom mycket tidigare än Ubisofts nya DRM

Medlem
Medlem

Ooh! Detta kanske man skall plocka upp så har man några timmars förnöjelse för en billig penning.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hm är riktigt, riktigt sugen. Har ju visserligen redan Assassins Creed (vilket jag fick gratis från CDON via deras nerladdningstjänst), men kan tänka mig resten av spelen. Plus att jag mycket hellre har spelet via Steam än CDON. Det här ska tänkas på...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

Om jag inte redan ägde 4 av 5 spel och dessutom bojkottar Steam så hade jag säkert köpt det. Steam är djävulen själv.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Om jag inte redan ägde 4 av 5 spel och dessutom bojkottar Steam så hade jag säkert köpt det. Steam är djävulen själv.

Jaså?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av anon_98854:

Om jag inte redan ägde 4 av 5 spel och dessutom bojkottar Steam så hade jag säkert köpt det. Steam är djävulen själv.

Ser inget fel med Steam


signatur

OORRYYEE!!

Medlem

FC 2 är iaf ett spel som har den mer "drakoniska" typen av DRM, hur det är via Steam vet jag inte med det lär nog inte vara någon direkt skillnad mellan den och den som finns i butik. AC har jag för mig också har DRM som kan anses vara "drakonisk".

http://arstechnica.com/gaming/news/2008/04/assassins-creed-on...

Medlem
Skrivet av Warwick:

Ta det lugnt, dessa spel kom mycket tidigare än Ubisofts nya DRM

Där har du fel, Ubisoft började med detta redan efter Starforce fiaskot och det var före dessa spel kom.

Skrivet av zyrax123:

Vilket AC hade "DRM-from-hell"? Vill verkligen inte stödja Ubi när dom behandlar spelare som dom gör :/

AC 2 har jag för mig kräver konstant uppkoppling medan, ironiskt nog, BrotherHood inte verkar göra det. http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110223/ny-info-om-brother...

Inaktiv
Skrivet av anon_98854:

Om jag inte redan ägde 4 av 5 spel och dessutom bojkottar Steam så hade jag säkert köpt det. Steam är djävulen själv.

jepp. steam är värre än microsoft. o många misslyckas se det. djävulens bästa trick var att lura alla att han inte fanns. o varför gör ni på FZ reklam för steam? ge fan i det elr ge reklam för gog samt d2d oxå...

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Warwick:

Ta det lugnt, dessa spel kom mycket tidigare än Ubisofts nya DRM

Där har du fel, Ubisoft började med detta redan efter Starforce fiaskot och det var före dessa spel kom.

Egentligen inte, deras "nya" DRM som Warwick syftar på (dvs krav på konstant uppkoppling) finns inte i något av dessa spel.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Om jag inte redan ägde 4 av 5 spel och dessutom bojkottar Steam så hade jag säkert köpt det. Steam är djävulen själv.

4 av 4* ? -.o

Medlem
Skrivet av Greeken:
Skrivet av Mjauv:

Om jag inte redan ägde 4 av 5 spel och dessutom bojkottar Steam så hade jag säkert köpt det. Steam är djävulen själv.

Ser inget fel med Steam

Ser inget fel på djävulen.

Medlem

Folk har verkligen starka argument för sina åsikter. Djävulen? Rly? Lika mycket som jag tror på cthulhu.

Medlem

Man kan tycka vad man vill om diverse onlinelösningar. Jag ser iaf värdet av att ha allt samlat på ett och samma ställe! Dessutom är Steam förbaskat smidigt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

För priset av Far cry och Call of Juarez kan jag få det nya Fallout new vegas på webhallen...hmm, jag väljer det andra

Medlem
Skrivet av kaem79:
Skrivet av Mjauv:

Om jag inte redan ägde 4 av 5 spel och dessutom bojkottar Steam så hade jag säkert köpt det. Steam är djävulen själv.

jepp. steam är värre än microsoft. o många misslyckas se det. djävulens bästa trick var att lura alla att han inte fanns. o varför gör ni på FZ reklam för steam? ge fan i det elr ge reklam för gog samt d2d oxå...

Får man lov och fråga varför? Man kan med vissa knep betala i dollar vilket gör det väldigt billigt med det mesta. Speciellt med nya spel.

Medlem

Köpt*

Ja vad som e så fel på Steam kan man undra. Troll kanske bara?

Steam e inte ens särskilt dyrt, nya spel kostar ofta 450kr+(beror på valutakursen), men kollar man på andra nätbutiker som cdon, dustin mm, så får du likförbaskat punga ut 450kr + frakt för ett nysläppt spel. Skillnaden är väl att priserna sjunker fortare på spelen i affär, medans Steam kan ligga på sina 450kr ett bra tag. Dock kompenseras detta rätt bra med deras sesongsreor (Mafia 2, 70kr lulz).

Det e bland annat sånna här erbjudanden som gör Steam så grymt. Dessutom är inte Steam/Valve enbart pengakåta genom att sälja spel, har hänt mkt med Steam på senare år som inte alls har me spelförsäljningen o göra (gränsfall på denhär Rekomendations-funktionen), med ett nytt UI, screenshotfunktionen, ett nytt hårdvarubaserat sätt att skydda användaren från kapning av sitt kontol etc. Jag gillar dessutom energin Valve lagt på all grafisk design när dom har sina sesongsreor mm, ger ett bra ambitiöst intryck.

Steam (Y) I say..

1
Skriv svar