Screen Shoots på CPU temp vid SPEL och Idle ( ser det bra ut?? :S)

Inaktiv
Screen Shoots på CPU temp vid SPEL och Idle ( ser det bra ut?? :S)

Så nu har man varit och köpt kyl P och satt på ( det fanns inget innan : S )
Och det här är 2 bilder från när min dator står i idle och när jag maxar Bulletstorm.
Ser allt bra ut? (som dom som läst mina förra trådar vet så är jag inte så bra på datorer : ))

Temp när jag inte gör nått:

http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=25231

Temp när jag maxar Bulletstorm

http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=25230

Snabba svar på om det är ok uppskattas då jag inte vet om jag "vågar" kräma på fullt i bfbc2 / bulletstorm.

Använder fläkten man fick med för dom som undrar.
har 3st fläktar i datan. 2 för luft in och 1 ut om det är viktig info.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

71c Är ju varmt men långt under skadlig nivå. Dock så vore det bra med en utblås fläkt till, för om du bara trycker in ny luft utan att blåsa ut den varma är det inte lätt att få det svalt.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Är det orginalfläkten som kom med processorn? Isåfall är det ungefär den vanliga temperaturen för intels cpu kylare.

Inaktiv

Ja det är orginalfläkten : )
Läst runt lite på olika forum nu och folk säger att i5 bland annat ( i cpu overall ) blir jävligt varma.
Kollade nyss bios tempen också. Den låg mellan 52-54 grader (gick upp och ner)

Sry om jag frågar så mycket, men måste få ro i sinnet haha.
Vill ju inte att den ska dö en dag efter man byggt den.

Ska dock köpa en ny cpu kylare nästa V men tills dess.... är allt ok?
Tack för alla svar.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Inaktiv

Gällande kylpasta är det så att det kan ta ett par dagar tills det blir en riktig effekt! Så kan bli någon grad kallare.

Medlem

Min i5 är betydligt kallare, men jag har också en tredjepartsfläkt. Du behöver nog inte oroa dig, men jag rekommenderar verkligen en annan kylare.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Min i5 är betydligt kallare, men jag har också en tredjepartsfläkt. Du behöver nog inte oroa dig, men jag rekommenderar verkligen en annan kylare.

Det är inte nån större ide om han inte tänkt att klocka eller störs av ljudet. Att spendera pengar på en ny kylare när han har en redan som håller processorn inom gränsvärdena är bara bortkastade pengar.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av 73mpl4R:

Min i5 är betydligt kallare, men jag har också en tredjepartsfläkt. Du behöver nog inte oroa dig, men jag rekommenderar verkligen en annan kylare.

Det är inte nån större ide om han inte tänkt att klocka eller störs av ljudet. Att spendera pengar på en ny kylare när han har en redan som håller processorn inom gränsvärdena är bara bortkastade pengar.

Somliga säger att en kallare processor är en processor som lever längre. Men det är klart, är inte ljudet irriterande, så kvittar det.

1
Skriv svar