Beyond Good & Evil HD

Robot
Beyond Good & Evil HD

Ett av spelhistoriens mest underskattade äventyr får en ny chans. Låt det inte bli den sista.

#beyond-good-evil, #beyond-good-evil-hd


Medlem
Beyond Good & Evil HD

Kommer detta till pc?

Konsolerna kan ju inte få allt det roliga.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Hyllis? Ska väl vara Hillys om jag inte minns fel.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Tycker man får mycket spel för ca 100kr.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Zymac:

Hyllis? Ska väl vara Hillys om jag inte minns fel.

Helt rätt! Ändrar på studs.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Spelade originalet när det kom ut 2003, helt klart ett av de bästa spelen jag någonsin lagt händerna på, även om denna remake ser bra ut så väntar jag nog på Beyond Good & Evil 2

Medlem

Fantastiskt spel för bara en hundring! Håller med om att det inte liknar något annat. BG&E innehåller element som kan hittas i många andra spel, men slutresultatet känns väldigt unikt.

Medlem
Skrivet av magma:

Kommer detta till pc?

Konsolerna kan ju inte få allt det roliga.

Köp spelet på steam, sätt upplösningen till 1920x1200 (eller vad din skärm klarar) och spela
Klart

Inaktiv

jag hade turen att lira detta när det kom o det är ett helt f***** amazing spel... o den här ggn håller jag nästan med FZs recension. skillnaden är att jag ger detta spelet fullpott. ni som inte spelat detta, köp o spela. ni kommer inte att bli besvikna...

Medlem
Skrivet av nagrazol:
Skrivet av magma:

Kommer detta till pc?

Konsolerna kan ju inte få allt det roliga.

Köp spelet på steam, sätt upplösningen till 1920x1200 (eller vad din skärm klarar) och spela
Klart

Annars är gog.com versionen ett alternativ. Inte fel med drm fritt. Är det någon skillnad förutom det mellan de båda versionerna?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Underbart spel! Köpte det själv när jag hittade det på reahyllan för några år sedan, eftersom jag hört så bra om det. BG&E tillhör den skaran spel som verkligen hade förtjänat att sälja mycket bättre än dem gjort, liksom Psychonauts och Hostile Waters: Antaeus Rising.

För en hundring kan jag bara rekommendera alla att köpa det. Storyn är djupare och lite mer invecklad än man först kan tro, med några överraskande twists. Jag gillar också mixen av olika spelstilar - fotografering, smyga, klättra (á la Tombraider), fighting, racing och fordonsstrider.

Jag har stora förhoppningar på BG&E2. Det kommer att vara ett givet köp för min del.

Medlem

Gillades skarpt. Spelade en hel del med syrran när hon var 4-5 år och tänkt ge i julklapp eller födelsedagspresent flera gånger, men varje gång gått bet då ingen affär verkar ha spelet i hyllorna. Kan det förklara dåliga försäljningssiffror månne?

Medlem

Underbart spel! Hade turen att spela det när det kom 2003, det är verkligen speciellt.

Kul att det får en ny chans!

Medlem

Jag missade det här spelet när det släpptes 2003 men ångrat mig att jag aldrig prövade spelet. Skönt att det kommer i HD nu, hoppas bara Ps3 releasen inte tar för lång tid på sig


signatur

Game long and prosper

Medlem

Köpte detta på steam för ngt år sedan och lirade men inte klarat än! Bra att bli påmind. Kan även rekommendera klassikern The Longest Journey för den som gillar detta.

Medlem

Köpte det till PC via steam för inte så länge sen dock så är det en del strul med det (kraftiga slowdowns i vissa områden på min dator det vill säga) Så kommer detta till PSN till ett överkomligt pris så blir det nog ett köp.
Underbart spel som verkligen förtjänar en andra chans i HD kostym

Medlem

Jag köpte spelet då det kom ut och jag har inte hittat ett spel som ligger mig så varmt om hjärtat som just detta. Har nog ett par 10tal omspelningar och ska köpa denna version och spela igenom den ett par gånger också.
Minns jag rätt så tog jag nog runt 3000 screenshots från spelet, galet ja men jag riktigt tok gillar designen och grafiken.
Musiken är också riktigt bra som fortfarande är riktigt bra och går att lyssna på utanför spelet.
Hade denna remake gått på 200:- hade jag lätt köpt den igen, bara för att man får valuta för varenda krona.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv

Helt underbart spel! Lätt köp nu igen så kan jag äntligen ställa undan min gamecube.

OML
Medlem

Jag skaffade detta spel på GOG för ett tag sedan, det är jätte trevligt..

Och du som rekomenderade the longest journey/den längsta resan kan jag bara hålla med, det är ett av de spel som har den underbaraste och bästa storyn. Jag skulle rekomendera att köra på svenska eftersom det svenska röstskådespeleriet är bland det bästa jag sett (hört) i ett spel.

Medlem

Blir helt klart att köpa även denna version. Minns att de av mina kompisar som spelade det också tyckte att det var helt outstanding när det kom.

Underligt att det blev som det blev.

Medlem

Köper direkt om/när HD varianten kommer till PC

Medlem

Kommer inte ihåg allt ifrån spelet men det som finns kvar i knoppen minns man med värme. Blev lite sugen på att lira igenom det igen nu när man lästa allas kommentarer. Fattar inte att ingen har nämnt rastafarri-noshörningarna! Dom är ju klockrena! Humor i övrigt i spelet som är knepigt europeiskt och alldeles underbar!

"Issaam! We got a speed craft motah hea!"

"A speeeeeeed craft motah?! Noh Problem!"

Medlem

Har oginalet, men tyucker det är värt 100spänn för en uppgradering till HD.
Alla som inte testat spelet, gör det nu! Ni vill inte missa det här spelhistoriska mästerverk!

Medlem

Som sagt, även då jag äger orginalet till både PC och gamla Xbox, så var detta köpet givet.
Sitter å myser som tusan med det.
Vilken story, vilka nostalgivibbar!

På den tiden kunde de göra riktigt bra storys.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

1
Skriv svar