Film och serietips behövs

Flakmonkey
Film och serietips behövs

Operationen närmar sig med stormsteg och det är nu bara 19 dagar kvar. Jag har därför börjat förbereda mig på olika sätt, mycket mentalt förstås eftersom det är min första operation någonsin men även rent praktiskt. En av sakerna jag insett att jag kommer behöva ha är saker att göra eftersom jag inte kommer kunna göra mycket av det jag gör idag i några veckor. Träningen kommer ju exempelvis begränsas till längre promenader i ca sex veckor och det är efter de två första veckorna då jag ska ta det lugnt varav jag ska vara sjukskriven den första (minst). Lär ju inte heller gå ut och umgås lika mycket under de här veckorna så det lär helt enkelt bli en hel del tid som jag spenderar hemma.

Visst skulle jag kunna spendera den här tiden med att se på repriser på TV men jag tänkte passa på att se bra TV-serier och filmer som jag missat genom åren och det är här som jag behöver lite tips. Har länge varit sugen på The Wire så den kommer jag definitivt köpa, men jag vet ju att det finns grymt mycket annat där ute som är värt att se både när det gäller film och serier så om du har någon personlig favvo så kom med förslaget bara och gärna en länk där man kan köpa det lite billigt så ska jag ta mig en titt. Genre å sånt spelar ingen större roll eftersom jag verkligen är en allätare så låt tipsen flöda bara

#blogg

inK
Medlem
Film och serietips behövs

Vad det gäller TV-serier så tycker jag 24 är bland det bättre.

Till filmtipsen;
Ben X
Sin Nombre
Lars & The Real Girl
True Romance
Into the Wild
Reign over Me
Battle Royale
Robocop


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Tv serier:

Jericho
Dark Angel
Friday Night Lights
Generation Kill
Stargate SG-1 & Universe
The Unit

Filmer:
The boat that rocked(<-- förbannat skönt soundtrack)
The Fountain
Equilibrium
Traitor
Body of Lies
The Express
Law Abiding Citizen
From Paris with Love

Jag kan forstästta i en evighet älskar film, men detta är några som är förbannat bra

Medlem

Tv-serien OZ.

Medlem

Black Swan eller The kings speech.

Medlem

24 - du kommer ocksa bli kar i Jack Bauer som jag
Dexter
Battlestar galactica
Six feet under
True Blood

Sen har jag fan glomt alla andra serier jag tittar/tittat pa

Medlem

Jag måste hålla med Trinelin här med Dexter. Visserligen har jag bara sett säsong 1 men wow vad den var bra!

Medlem

Entourage är ågot av det bästa i serieväg! Om du ger det en chans och inte fastnar blir jag förvånad.

Annars är första säsongen av Prison Break ett bra alternativ.

Medlem

Att ingen rekommenderar den bästa agentserien som gjorts och tillika den bästa brittiska serien är skamligt, Spooks eller MI-5 som den också kallas är ett mästerverk som klår 24 med hästlängder. En serie med ständig spänning där tom. huvudkaraktärer förlorar livhanken...

Flakmonkey

Tackar för alla tipsen, kollat igenom de jag fått och har kommit fram till några riktigt intressanta som jag kan se medan kroppen återhämtar sig. Tar dock mer än gärna emot fler tips på filmer och tv-serier som man helt enkelt inte får missa, kanske framförallt filmer

Medlem

Om du har missat The Usual Suspect är det en riktigt bra film som jag rekommenderar.

Medlem

På filmfronten så rekommenderas "vampyrfilmerna" Innocent blood, The addiction och Dead girl starkt, speciellt The addiction är något som måste ses med svart-vit film och ett mycket mörkt moraliserande.

KoP
Medlem

Pandorum, Moon, Cargo, Event horizon. Nu vart det fyra sci-fi rysare.. men sånt gillar jag.

Medlem

Ja just Event Horizon är en av mina absoluta favoritfilmer, som verkar ha varit en stark inspirationskälla till Dead Space
Pandorum är också en bra film för vad det är, men den är mycket enklare i handlingen än Event Horizon.

Flakmonkey

Tackar för alla tips! Nu återstår bara att samla alla och lägga in en beställning på cdon eller liknanden... Känns som att jag måste lägga upp en budget först bara, för annars kommer jag lätt köpa alldeles för mycket

1
Skriv svar