Battlefield 3 - läckt gameplay

Medlem

såg nice ut : ) ...
Kan jue alltid hoppas att hus i MP (stora skyskrapor) Har samma demmolition effekt som i filmen : P .. .
För övrigt såg gubben ut att ha sjukt nice moments vid klättring och höga hopp osv : )

Hmm . Undra hur bra ens dator kommer hålla ^_¨


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Tack för alla länkar! Lyckades se videon. Givet köp.

Medlem

Spännande att se dom byta ljuskällor ingame. Här är ytterligare en url: http://screwattack.com/videos/Battlefield-3-Off-Screen-Footag...

Medlem

Satan vad läckert. CoD kan gå och gömma sig.

Medlem

Mumma va fint det verkar. Så jäkla gött!!!

Medlem

I just came...

AW8
Medlem

Ser lovande ut!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

allt ser awesome ut. jetplanen ser helt sjukt bra gjort ut, nu får man väl äntligen använda sin logitech 3D Pro joystick sen bf2 igen! YES!

Medlem

Jäkligt imponerande när byggnaden rasade ihop


signatur

Game long and prosper

Medlem

Fraack!! Nu måste jag spara ihop massor med pengar till helt ny dator.. och jag som redan sparar pengar till servicen på bilen som inte lär bli billig... Där rök semestern och frugan lär hänga mig :s

Säger bara en sak.. MUFFINS!!!

Medlem

Hoppas skiten är lika optimerad som Unreal Engine och flyter nogolunda så man slipper köra nytt graffe för sex lök...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv
Skrivet av mLs:

Hoppas skiten är lika optimerad som Unreal Engine och flyter nogolunda så man slipper köra nytt graffe för sex lök...

Nytt top-of-the-line grafikkort kostar cirka 3500-4500 just nu. Ett riktigt bra grafikkort får man för cirka 2500. Budget för kanske 1000-1500.

Optimering har inget med saken att göra. Unreal Engine är gammalt DX9-mög, anpassat för nuvarande generation konsoller. Den går snabbt helt enkelt för att den är rätt gammal och inte så krävande. De har dock visat en techdemo på kommande motor, men den är långt långt borta.

Frostbite 2 som BF3 bygger på är en ny motor, anpassad på PC för DX11 och framtiden. Dessutom så behöver inte DX11-anpassning innebära sämre prestanda, det kan vara tvärtom faktiskt då DX11 är betydligt snabbare än DX9 på många punkter. Det beror helt och hållet på hur mycket grafikgodis de drar på med (vilket det alltid har varit). BF3 ser ut att innehålla en hel del grafikgodis.

Medlem

Är besviken. Tempot är alldes för högt, kolla bara på "walk speeden" alldes för snabb. Det verkar tyvärr bli CoDifierat likförbannat :/

Medlem
Skrivet av mLs:

Hoppas skiten är lika optimerad som Unreal Engine och flyter nogolunda så man slipper köra nytt graffe för sex lök...

"Optimerat" är i många fall ett annat ord för "fulare". När man optimerar innebär det oftast att man justerar antalet partiklar, sänker modellers komplexitet, mm. Unreal är ingen motor som gör extremt snygga spel och är egentligen en väldigt begränsad sådan.

Att jämföra Unreal Engine med Frostbite är att jämföra äpplen och päron.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Inaktiv

Här finns en 5 sidor lång artikel på Nowgamer om BF3 demonstrationen.
http://www.nowgamer.com/features/1245/battlefield-3-eyes-on-w...

Citat:

The squad steps out into the bright Middle Eastern sunlight, and DICE’s screening room goes eerily quiet. Not many people can quite believe what they’re seeing. If this is the real deal – and as Bach was playing it next to us, we have no reason to doubt it – then Battlefield 3 is technically marvellous, and almost impossibly beautiful.

The draw distance seems to go on forever, showing off the detailed architecture of the city, an important achievement given the new focus on urban combat. The textures are impossibly detailed, giving the weapons and uniforms a sense of weight and believability. The sunlight casts perfect shadows across the background of a deliberately desaturated colour scheme.
It’s a great example of both art direction and technical skill combining to make you feel like you’re there, breathing in sand and squinting to see what’s going on as sirens and spinning rotor blades, provided by DICE’s best-in-class HD audio model, drown everything out. It’s sensory overload, interrupted only by a passed note from a fellow journo. It says one thing: ‘Wow’.

Skrivet av Buio:

Frostbite 2 som BF3 bygger på är en helt ny motor, anpassad på PC för DX11 och framtiden.

Troligtvis har dom inte gjort en "helt ny motor", oavsett vilket säljsnack dom kör med. Verkar som de har bytt till deferred rendering (vilket är ett stort steg, inte minst för konsoll-portarna. IAF om man vill ha snyggt istället för 60fps). Det finns inget sånt som "nya spelmotorer" det finns bara updaterade gamla.

Skrivet av PingviN:

"Optimerat" är i många fall ett annat ord för "fulare". När man optimerar innebär det oftast att man justerar antalet partiklar, sänker modellers komplexitet, mm. Unreal är ingen motor som gör extremt snygga spel och är egentligen en väldigt begränsad sådan.

Att jämföra Unreal Engine med Frostbite är att jämföra äpplen och päron.

Optimering handlar oftare om att ta bort och göra fulare där ingen ser att det blir fulare...

Sen skulle snarare tro att Frostbite är den begränsade motorn, optimerad och skapad för Battlefield och liknande spel. Kom ihåg att Dice valde Unreal Engine för Mirrors Edge.

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

Troligtvis har dom inte gjort en "helt ny motor", oavsett vilket säljsnack dom kör med. Verkar som de har bytt till deferred rendering (vilket är ett stort steg, inte minst för konsoll-portarna. IAF om man vill ha snyggt istället för 60fps). Det finns inget sånt som "nya spelmotorer" det finns bara updaterade gamla.

Det där är en definitionsfråga, du vet vad jag menar men väljer ändå att klyva hårstrån. Väldigt mycket är nytt, även om självklart motorn bygger på deras tidigare erfarenheter och kod. Det finns flera presentationer från DICE om Frostbite 2 på nätet, bara kolla igenom dem om du vill. Jag själv anser att det finns så mycket nytt att man kan kalla den för en ny motor, även om det underförstått är "en ny motor baserad på deras tidigare".

Skrivet av Buio:

Det där är en definitionsfråga, du vet vad jag menar men väljer ändå att klyva hårstrån. Väldigt mycket är nytt, även om självklart motorn bygger på deras tidigare erfarenheter och kod. Det finns flera presentationer från DICE om Frostbite 2 på nätet, bara kolla igenom dem om du vill. Jag själv anser att det finns så mycket nytt att man kan kalla den för en ny motor, även om det underförstått är "en ny motor baserad på deras tidigare".

Ja nu vet jag vad du menar, men du kom med ett så käpprätt felaktigt påstående att jag tänkte informera dig.

Medlem

För att vara en ofärdig produkt - tänker bland annat på hur ammunitionsbältet i .50 cal:en på bilen inte rör sig när han skjuter - så såg det hur snyggt ut som helst! Är rädd för att det här kommer ta massa fritid av mig, måste även få mina vänner att köpa nya datorer så vi kan spela tillsammans haha.

Inaktiv
Skrivet av pinky:

Är rädd för att det här kommer ta massa fritid av mig, måste även få mina vänner att köpa nya datorer så vi kan spela tillsammans haha.

Samma här!

Har ordnat en lista på vilka som ska köpa BF3. Jag och mina vänner kommer att skicka en order tillsammans från webhallen. Är 14 stycken nu. Hoppas på några flera!

Medlem

Klippet fungerar lustigt nog på iPaden men inte på datorn!


signatur

Burned.

Medlem

Löjligt EA, ni bara irriterar eventuella köpare med sånt här beteende. Tanken är väl att pusha upp hypen så här, men jag känner bara motsatt effekt när dom löjlar sig.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Brain:

Så synd på det äckligt höga tempot. Fick fan epilepsi av Black Ops och nu fortsätter det.. aaargh!

Testat Arma 2 och CTI multiplayer? En match pågår från typ 1 timme till 5+ timmar Och mapen är typ 100 gånger så stor som en BC2 map.

Du har typ 10 helis att välja på, 3-4 flygplan och lika många olika tanks, humvee etc. Plus sjuka mängder olika vapen. Artilleri och även nuke(om servern har det på).

Förstår fortfarande inte att inte fler lirar Arma 2 online alltså. Det kanske är för det inte har någon statestik och man inte får massa badges och shit!???

Tyckte filmen såg nice ut förövrigt. Gillar snabba tempo, vill man köra långsamt kör man Arma2 CTI Båda är roliga och har sin charm. Helikopter fysiken såg inte så bra ut dock, såg ut att de 2 helikoptrarna flög på räls, sen steg den ena helikopter alldeles för snabbt horizontellt. Andra saken som är bra i Arma 2, riktigt bra och verklig styrning på fordon.

Medlem
Skrivet av conthox:

Heh. Soldaten ligger ned och kryper, för att sedan på typ noll sekund hoppa ned med benen först.... förutom den "scenen" eller vad man kan kalla det så såg det riktigt bra ut.

Titta en gång till och noggrant, han lyfter först på kroppen lite och drar fram ena benet över kanten innan den andra följer efter och han fallet ner i hålet.

Skrivet av Edda123:

Är besviken. Tempot är alldes för högt, kolla bara på "walk speeden" alldes för snabb. Det verkar tyvärr bli CoDifierat likförbannat :/

Ärligt talat ingen aning om vad du pratar om, han rör sig i samma hastighet som man gjorde tillbaks i gamla Battlefield 2 spelet. Det är inte som att han kastar sig runt över hela banan och slänger granater och skjuter folk hejvilt som häller sig över honom.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Ser MYCKET lovande ut!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

Ja nu vet jag vad du menar, men du kom med ett så käpprätt felaktigt påstående att jag tänkte informera dig.

Nja, jag hade bara skrivit "helt" vilket jag egentligen inte menade. Men du är välkommen att misstolka och skriva långa utlägg, det är din tid.

Medlem

Måste ju säga att det är jäkligt fint! Synd bara att jag inte är så förtjust i just stridspel som utspelar sig i modern tid. Men jag är impad ändå!
Själv har jag en våt dröm om att ForgottenHope teamet har fått rätten att utveckla BF3 till ett ww2 spel och sen kommer det ut på marknaden som ett "riktigt" spel fast med den realism som är just FHs kännetecken

Medlem
Medlem

Aldrig riktigt förstått vad kärleken är för WW2-spel. Själv blir jag lätt uttråkad av det. o_O

123
Skriv svar