Tversity alternativ?

Medlem
Tversity alternativ?

Tjenare!
Då jag precis bekantat mig med "media-server" mjukvaran: Tversity. Har jag insett att för att det skall vara möjligt att streama film till min iphone måste man ha PRO-versionen, plus att för att streama från vissa internetsidor behövs oxå pro..
Då jag anser priset för pro vara av det grövre slaget undrar jag därför om det finns ngra liknande gratis-program där jag även kan streama media till min iphone?

Mycket tacksam för alla svar!

Vänligen påpeka inte min noobighet

Tack på förhand!


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Medlem

Jag tror att ps3 mediaserver funkar för iphone. http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Medlem

Jag föredrar att lägga över mina filmer/serier på ipodden ist. (ipod touch 4gen) så kan man titta även då man e ute o far.

Använder mig utan AVPlayer, klarar att spela upp *alla format, men vissa format snaskar batteri som jag vet inte vad.

*divx, Flv, mpg, avi, Xvid, MKV, mp4, m4v är väl dom jag testat, alla funkar klockrent med full framerate. (sålänge man håller sig under 720 p och har en 4G såklart).


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Tackar och bockar!


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

1
Skriv svar