Warhammer 40,000: Dawn of War II - Retribution

Robot
Warhammer 40,000: Dawn of War II - Retribution

Universum står som alltid i brand i det kaotiska 40,000-universumet och det är upp till dig att hjälpa eller stjälpa frälsningsinsatserna. FZ tar sig ett bett i den andra Dawn of War II-expansionen och att det är mer av det goda är bara halva sanningen.

#warhammer-40000-dawn-of-war-ii, #warhammer-40000-dawn-of-war-ii-chaos-rising, #warhammer-40000-dawn-of-war-ii-retribution, #warhammer-40000-dawn-of-war-dark-crusade, #relic-entertainment


Medlem
Warhammer 40,000: Dawn of War II - Retribution

Men snälla jag orkar inte mer spela som en snubbe RTS/RPG spel, vill ha hela slagfält fulla med gubbar.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Inte ett stort fan av Warhammer men måste säga första Warhammer med necrons och det där med STORA strider var faktiskt roligt.

Men detta? Nej tack! Typ 10 enheter var.... Jippi! Det är ju verkligen WARhammer.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Dawn of War 2 är ett super bra spel.
Älskar verkligen hur dom presenterar ett taktiskt rpg, med bara typ 10 enheter var. Blir kanon.
Sedan är det skönt att inte spela där slagfälten är fulla av gubbar, blir bara jobbigt att hålla reda på allt.

Detta är verkligen ett kanon bra spel!

Inaktiv

Ladestam, kör Shogun-liren isåfall...detta är helt fel typ av spel du är ute efter. (fast det borde ju kunna räkna ut själv)

Medlem

Älskar den lilla humorn som finns instoppad här och där i de flesta kampanjerna

T.ex "Boss i'd aint good, da meter is in da red zone!!"
"what youz talking bout, RED IS FASTER!"

och förövrigt så är det ett sjukt trevligt spel, och de som pratar om gamla Dow med basbyggande/och massor av enheter etc. så är ju faktiskt Retribution ett steg i den riktningen då du har möjlighet till squads/eneheter i SP nu, tillskilnad från Dow 2/Chaos Rising ^^

Medlem

har dom andra och gillat singelplayern rejält så varför inte detta också.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

30 euro på steam, 6 olika kampanjer(6-10 timmaer/kampanj), ett riktigt bra pris för en klockren "stand alone" expansion!

Medlem
Skrivet av Segas:

Ladestam, kör Shogun-liren isåfall...detta är helt fel typ av spel du är ute efter. (fast det borde ju kunna räkna ut själv)

Jo, men alla orcher, troll och allmänt coola fantasigubbar springer och gömmer sig när jag kommer med min samuraj arme


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Laggar det lika mycket som DoW2 och Chaos Rising?

Var tvungen att köra dessa i windowed mode för att få någorlunda bra flyt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Ytterligare en expansion? Kan de inte bara gå vidare till DoW3 och göra det mer likt det första DoW igen. Tvåan var betydligt sämre än originalet och kändes mest som tidernas mest linjära RTS.

Medlem

Måste bara säga att det här är den bästa recensionen jag läst på länge, det tackar och bockar jag för.


signatur

/Landstream

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av Segas:

Ladestam, kör Shogun-liren isåfall...detta är helt fel typ av spel du är ute efter. (fast det borde ju kunna räkna ut själv)

Jo, men alla orcher, troll och allmänt coola fantasigubbar springer och gömmer sig när jag kommer med min samuraj arme

Finns ju alltid Total Annihilation: Kingdoms och Heroes of Annihilated Empires om du vill ha storskalig fantasy RTS. Dock är ju båda spelen något ålderstigna vid detta lag.

edit: glömde Warhammer: Mark of Chaos


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Alla som klagar på detta för att det finns för lite enheter kan ju alltid köra DOW1 eller Total War.

AW8
Medlem

WE ARE THE SPESSH MAHREENS - WE ARE THE EMPRAH'S FURY!!!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Gillar verkligen detta spelet.
Suttit o kört igenom två kampanjer på coop och är inne på tredje
Efter alla kampanjer blire o nöta The Last Stand till level 20 på alla heroes och sen försöka skaffa hög score

Älskar alla DoW spel då jag älskar både RPG och RTS.
Jag ogillar dock spel där man måste hålla kolla på många units och gillar därför småskaliga slag.

Enligt mig är detta ett av de bättre DoW spelen (Gillade 1an+ expansionerna väldigt mycket också) då man har många kampanjer, en jäklans massa gubbar o köra mer och ett väldigt skönt system.
Det som verkligen utmärker detta från de andra DoW II är att man kan byta ut sin Hero till Honor Guard (Ni som har kört Conquest på 1an borde veta vad det är ) och senare i spelet kan man även skapa fler units (Då menar jag på banorna och inte på sjärnkartan).

Jag hittade dock flera buggar...
(Kort resumé på små buggar)
1: Chaos kan använda heretics för att samla en masas resurser varje gång Bloodletters spawnar.
2: Till och från kan Steam Community ploppa upp samtidigt som du bara kan klicka i spelet. (Man kan exita banan och spara, sedan är det bara o starta om spelet då borde det vara som vanligt)
3: Dåligt optimerat (Speciellt när man hoppar mellan lobby och laddnings skärmen, gissar på memory leak då det brukar hända efter ett par games i kampanjen och sen byter till TLS).
4: Kraschar ibland när man ändrar grafik. (Inställningarna sparas dock)
Finns ett par andra små buggar men men...

PS: Ber om ursäkt för min blandade svenska och engelska men det är faktiskt 03:37 och jag har spelat DoW i ca 21 h nu...

Inaktiv

Grymt bra spel, givet köp av expansionen.

Medlem
Skrivet av Landstream:

Måste bara säga att det här är den bästa recensionen jag läst på länge, det tackar och bockar jag för.

Tackar! Roligt att höra

Och sen alla kommentarer om att det borde återgå till den gamla skolan. Det finns redan spel som briljerar på den fronten, tycker gott att det finns plats för denna RTS/RPG-hybrid också!

Jag skulle dock vilja se ett hack'n'slash med de olika hjältarna. Det ni, det hade vart goa grejor.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv
Skrivet av Harpa:

Jag skulle dock vilja se ett hack'n'slash med de olika hjältarna. Det ni, det hade vart goa grejor.

Space Marine från just Relic är något i det hållet men med inslag av fps och bara med... just det... Space Marines som hjältar. Hoppas det blir bra.

Medlem

Drive me closer, I want to hit them with my sword!


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Säkert köp!

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Harpa:

Jag skulle dock vilja se ett hack'n'slash med de olika hjältarna. Det ni, det hade vart goa grejor.

Space Marine från just Relic är något i det hållet men med inslag av fps och bara med... just det... Space Marines som hjältar. Hoppas det blir bra.

Jepp, däremot tänker jag något i Diablo-stuk Det hade vart ännu fräsigare.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Älskar expansionen. Den nya kampanjen och möjligheten att spela den som valfri ras och det nya systemet med hjältar/enheter i den är klart bättre än de tidigare två spelen. Nu blir det till att köra igenom igen som en annan och på svårare nivå.

Medlem

Om jag har DOW2 och köper Retribution, kan jag då spela chaos? Eller måste jag även köpa Chaos Rising?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag är ett stort DoW -fan men kartorna i Retribution är smala korridorer och skriptade in i minsta detalj. Det blir rätt enformigt. Speciellt då alla kartorna är exakt likadana i alla de olika raskampanjerna. Det som gjorde Dark Crusade-expansionen till DoW1 så bra var att den varvade öppna multiplayerkartor med skriptade kartor. Tycker Relic missade målet med Retribution. Trots allt.

Medlem

Underbart spel och bra recension!
Stog lite väl lite om MP delen möjligtvis, vilket har fått sig en rejäl uppsving.

Medlem

Lite besviken på det faktum att alla raserna har samma kampanj . . . Den enda rasen som sticker ur är Tyraniderna och det bara för att de inte har några "hjältar" förutom Hive Lord


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

1
Skriv svar