En liten fråga om crysis 2

Medlem
En liten fråga om crysis 2

Tjo!
Jag laddade ner crysis 2 demot för några dagar sen för att testa det, men tyvärr har crytek och EA förstört spelet genom att gå från det underbara pc spelet, crysis, till en inte lika underbart konsol spel som man kan spela på dator, crysis 2. Jag testade självklart spela direkt utan att kika på inställningarna, men allting verkade vara på "Högsta" och spelet laggade lite. Och när jag tänkte tweaka spelet som med crysis 1 upptäckte jag att jag hade den lägsta inställningen. Men min fråga var i alla fall:
Tror ni fulla versionen kommer ha väldigt många inställningar, eller lika få som i demot?
Tänkte först köpa spelet när det släpps, men är inte lika säker nu
Tack på förhand!

PS. Lite sent kanske, men nya forumet är finfint

Medlem

Jag tror att grafikinställningarna fortfarande kommer att vara Gamer, Advanced och Hardcore i det fulla spelet. Dom har valt att göra så p.g.a att det passar CryEngine 3 bäst har jag för mig. Tycker också att det är synd, för man vill ju kunna ändra på specifika grafikinställningar. Det brukar man ju kunna göra i nästan alla PC-spel.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Jag tror att grafikinställningarna fortfarande kommer att vara Gamer, Advanced och Hardcore i det fulla spelet. Dom har valt att göra så p.g.a att det passar CryEngine 3 bäst har jag för mig. Tycker också att det är synd, för man vill ju kunna ändra på specifika grafikinställningar. Det brukar man ju kunna göra i nästan alla PC-spel.

Ok, det är väldigt synd, det fina med crysis 1 var att du kunde ändra i stort sett allt
Då blir det nog inget crysis 2 för mig. Spelet var förbannat kul, men lagget förstörde det.

Medlem

Jag instämmer i redan tidigare inlägg, spelet kommer nog vara så där konsolaktigt även i slutvaran. Att man också delar upp releasen i två: först DX9 och sedan DX11 som patch - vad sjutton är det? Hallå, är det inte 2011 nu? Sådant där gjorde man ju med spel som släppts som DX9 spel och sedan ville man att spelet skulle leva lite längre..

Håller med om att MP i dagsläget inte är så där superkul. Det finns ett par ideér jag gillar som med nanosuit, nanovision och sådant - klasser är ju mer som en ticket-to-play att ha med i spel samt uppgraderingsbara vapen och utrustningslistor. Men det känns som om man rör sig i sirap och det känns helt enkelt - inte riktigt bra. Hoppas att dom löser detta till skarp release - men för min del får inte det här demot mig att öppna plånboken i alla fall.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Jag instämmer i redan tidigare inlägg, spelet kommer nog vara så där konsolaktigt även i slutvaran. Att man också delar upp releasen i två: först DX9 och sedan DX11 som patch - vad sjutton är det? Hallå, är det inte 2011 nu? Sådant där gjorde man ju med spel som släppts som DX9 spel och sedan ville man att spelet skulle leva lite längre..

Håller med om att MP i dagsläget inte är så där superkul. Det finns ett par ideér jag gillar som med nanosuit, nanovision och sådant - klasser är ju mer som en ticket-to-play att ha med i spel samt uppgraderingsbara vapen och utrustningslistor. Men det känns som om man rör sig i sirap och det känns helt enkelt - inte riktigt bra. Hoppas att dom löser detta till skarp release - men för min del får inte det här demot mig att öppna plånboken i alla fall.

...På tal om MP, är det bara jag som får känslan av CoD? efter 3 kills (dog tags i crysis) får du radar, efter 5 får du en laserstråle, efter 7 får du en helikopter...

Medlem
Skrivet av stoffe9522:
Skrivet av Foolwolf:

Jag instämmer i redan tidigare inlägg, spelet kommer nog vara så där konsolaktigt även i slutvaran. Att man också delar upp releasen i två: först DX9 och sedan DX11 som patch - vad sjutton är det? Hallå, är det inte 2011 nu? Sådant där gjorde man ju med spel som släppts som DX9 spel och sedan ville man att spelet skulle leva lite längre..

Håller med om att MP i dagsläget inte är så där superkul. Det finns ett par ideér jag gillar som med nanosuit, nanovision och sådant - klasser är ju mer som en ticket-to-play att ha med i spel samt uppgraderingsbara vapen och utrustningslistor. Men det känns som om man rör sig i sirap och det känns helt enkelt - inte riktigt bra. Hoppas att dom löser detta till skarp release - men för min del får inte det här demot mig att öppna plånboken i alla fall.

...På tal om MP, är det bara jag som får känslan av CoD? efter 3 kills (dog tags i crysis) får du radar, efter 5 får du en laserstråle, efter 7 får du en helikopter...

Om Crysis 2 skulle påminna om CoD så skulle jag inte spela det. Så nej, det tycker jag inte. Bara för att det finns killstreaks så behöver det inte kopplas till CoD.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Om Crysis 2 skulle påminna om CoD så skulle jag inte spela det. Så nej, det tycker jag inte. Bara för att det finns killstreaks så behöver det inte kopplas till CoD.

syftade bara på att det är väldigt mkt i crysis 2 som liknar CoD, små banor, killstreaks, custom class i rank 5, 4 olika färdiga classer o.s.v ni förstår. Annars tycker jag crysis slår CoD stort

Medlem
Skrivet av stoffe9522:

crysis slår CoD stort

Stämmer


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ja för det fanns ju inge spel före skit CoD.. ja du hörde SKIT!!! CoD som hade olika klasser och som du låser upp annat skit längre fram.
Små banor?
Ja va ska jag ta som bara 1 ex, va sägs som Half life 1 deathmatch?

För att gå in i Killstreaks, Personligen som du hörde i början av detta inlägg. ja jag gillar inte CoD. "Warfare" som dom kallar det, är inte vad jag tycker springa runt med , t,ex dualwield vapen och slänga sig i luften som värsta action hjälten och springa runt på en karta snabbt som fan från rum till rum.. Krig för mig är isåfall närmare Battlefield. Oj då det där vart rätt så långt..
Men låt mig bara säga detta om Killstreaks. CoDs system inget jag gillar personligen. Dock systemet för skälva killstreaks i Crysis 2 för mig, om jag skulle nu lira MP är bättre.
Varför? ja helt enkelt för att där måste du åtminståne ta upp "dog tags" för få tillgång till killstreaks.

Medlem
Skrivet av Natrium:

Ja för det fanns ju inge spel före skit CoD.. ja du hörde SKIT!!! CoD som hade olika klasser och som du låser upp annat skit längre fram.
Små banor?
Ja va ska jag ta som bara 1 ex, va sägs som Half life 1 deathmatch?

För att gå in i Killstreaks, Personligen som du hörde i början av detta inlägg. ja jag gillar inte CoD. "Warfare" som dom kallar det, är inte vad jag tycker springa runt med , t,ex dualwield vapen och slänga sig i luften som värsta action hjälten och springa runt på en karta snabbt som fan från rum till rum.. Krig för mig är isåfall närmare Battlefield. Oj då det där vart rätt så långt..
Men låt mig bara säga detta om Killstreaks. CoDs system inget jag gillar personligen. Dock systemet för skälva killstreaks i Crysis 2 för mig, om jag skulle nu lira MP är bättre.
Varför? ja helt enkelt för att där måste du åtminståne ta upp "dog tags" för få tillgång till killstreaks.

Nu ska vi inte glömma att den här tråden är för crysis 2 och inte CoD, Men många av din punkter där stämmer. CoD är inte krig. Battlefield är bra spel om man vill ha krig. De äldre CoD var mkt bättre, även singleplayern var bättre. Där var du en soldat i en arme, Nu är du en soldat som med armborst rensar en hel bas och spränger en atombomb...Men tillbaka till crysis nu ^^

Medlem

Saxat från crymod

TIPS
By adding the following commands to your shortcut, you can customise the PC demo a bit more to your tastes.

+cl_fov XX - Field of View (XX = your number wanted)
+r_DrawNearFoV XX - Gun FOV
+pl_movement.power_sprint_targetFov XX - Sprinting FOV
+i_mouse_smooth 0 - Mouse Smoothing
+pl_aim_acceleration_enabled 0 - Mouse Acceleration
+r_MotionBlur 0 - Motion Blur
+g_skipIntro 1 - Skip intro movies
+cl_crouchToggle 0 - Toggle crouch


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag tog gamer som option. Men vad tusan är den med lägst och den med högst grafik o.0? Detta är ännu jobbigare ån grafik inställningarna på crysis Warhead.

Fattar zero

Medlem

Har testat commendsen, men dom verkade inte funka något vidare. Och om jag använde nån av mus commandsen kunde jag inte ens starta spelet, den stannar på "initializing playlist" när jag loggar in

Medlem
Skrivet av stoffe9522:

Har testat commendsen, men dom verkade inte funka något vidare. Och om jag använde nån av mus commandsen kunde jag inte ens starta spelet, den stannar på "initializing playlist" när jag loggar in

På tal om det, vet någon hur man fixar det?

EDIT

En snabb google sökning och lite tid efter demo releasen och jag hittade detta: [http://www.neoseeker.com/forums/44368/t1624942-crysis-2-tweak...]
Det är ett underbart program som låter dig tweaka spelet, dock är dens förinställda inställningar inte de bästa imo, men det går fort att fixa.
Har testat programmet, och det funkar perfekt
Så nu ska jag spela en laggfri crysis 2 match

1
Skriv svar