Crysis 2 ett dåligt spel?

Medlem
Crysis 2 ett dåligt spel?

Kanske lite tidigt att prata om detta eftersom demot bara finns ute. Men det första jag lade märke till i option var grafik inställningar. Det finns hardcore, advanced och Gamer. Vad tusan är skillnaden? om man har en svagare dator så borde man väll kunna veta vilket som är vilket? tona ner vissa specifika grafikinställningar vore inte dåligt.

Dock kan jag se det som är bra, om man tonar ner shadow delen tex så kanske man kan se vissa personer lättare. Men jag tycker att de 2 baner som finns inte är så himla mörka så att tona shadow inställningen tex gör kanske inte särkillt mycket.

jag har en bra dator, bara så ni vet.

Sedan var det den största besvikelsen jag någonsin sätt i ett PC spel. Det finns Aim assist. Detta är ett tecken på att Crysis 2 blir ett spel som tillhör konsoll.

Tycker att detta liknar som en konstig blanding mella halo reach och COD vilket kan anses som både bra och dåligt. (bra tycker jag, men jag vill ha ett FPS som inte liknar COD eftersom det är uttjatat.)

Jag tänker inte skaffa detta efter vad jag har sett. Så min fråga är. Tänker ni skaffa detta spel, Pc ägare? om inte skriv varför. Om ni ska det skriv det så att ni kanske bankar lite vett i mig och intalar mig att det är inte så dåligt som jag säger xD

MvH Tobbe

Medlem

Såg mycket fram imot Crysis 2, framt till jag provade demo. Det första man möts av "press start"... SUCK!
Sen som du skrev, grafik inst. och aim assist, för helvete. Provade spelet nån timme, dagen efter nån timme till.
Det känns alldeles för mkt COD över det, vilket är såå uttjatat. Demon var väl bara DX9 men grafiken var ju absolut inget o hänga i julgranen. Då är ju Frostbite engine betyydligt snyggare imo. Neee, nästa lir blir Brink, DET ser lovande ut, hoppas verkligen inte det gör mig besviken.

Medlem

Aim assist är där för att du kan spela med handkontroll på PC.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Aim assist är där för att du kan spela med handkontroll på PC.

Är du säker på att den inte assisterar musen?

Medlem

Måste tilläga att jag gillade starkt Crysis 1 och warhead....Men då spelade jag bara SP. Undrar om SP på crysis 2 är något att ha...

Hold your horses, varför galopperar ni in i solnedgången med pistolerna dragna? Ska allting hela tiden "exakt" vara som föregående spel?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hold your horses, varför galopperar ni in i solnedgången med pistolerna dragna? Ska allting hela tiden "exakt" vara som föregående spel?

Det måste det inte vara. Och igentligen kan man inte gämföra de, jag har inte heller sagt att 2:an ska vara som ettan. Men det jag menar är att jag tycker att Crysis 2 är ett dåligt och har en uttjatande spelstil. Alla måste inte tycka som jag, min åsikt. Jag vill veta om fler håller med mig eller inte.

Medlem

Jag var skeptisk i början när det gällde demot, men det det var mest för att det var lite problem med kontot. Skapade ett nytt konto efter att utvecklaren svarat på kritiken på deras eget forum, sedan har det fungerat bra. Grafiskt tycker jag det är hur bra som helst och i övrigt har jag inget att anmärka på. Jag spelade mest SP i föregångaren och det återstår ju att se hur bra det här blir på den punkten, men vad jag sett i filmväg så är jag optimistisk.

Medlem

Intressant, inte testat demot ännu.
"Funkar" det ens med Nanosuit'en? Alltså blir det någon bra balans på spelet? Jag har sett filmerna på de unlocks man kan göra men det känns som nya spelare får det jobbigt om folk är osynliga hela tiden och inte har tillgång till de perks som behövs för att motverka det.

Jag testade leaken, men trots att flera säger de klarat det så fastnar min riktigt tidigt i spelet. Jag kunde spela ca 30 minuter innan jag kommer in i ett moment 22. Jag måste gå in i ett "rum" för att komma vidare i spelet men där inne ska en skriptad sekvens starta som inte fungerar och jag kan inte komma ut ur rummet. Jag testade leaken mest för att se hur min dator pallar spelet då mitt GFX är rätt gammalt.

MP spelade jag aldrig i Crysis eller Warhead och det är inte direkt MP som lockar mig till C2 nu heller. Jag kommer dock att köpa det... och även om jag inte planerar att spela MP mycket, så är jag iaf intresserad av det.

Medlem

Personligen finner jag inga problem med nanosuiten i demot iaf, krävs inga perks för att klara sig från de som är osynliga. Så länge man är uppmärksam så går de att se på lite avstånd iaf, sen att jag ibland sprungit rakt in i en osynlig när jag själv är det är en annan sak XD

Medlem

Samma för mig..jag har bara lirat sp i crysis förr...gilla det skarpt tills man skulle mangla runt i ett jävla rymdskepp...då tappa det liksom grejen för mig...men så gillar inte jag alien lir heller
Hoppas dock att 2:an inte ska innebära massa rymdisar å sånt för då blir det no buy...

Medlem

Vad jag sett hittills så är unlocks av samma art som de i Bad Company 2, alltså sådana att du får flera alternativ att välja bland men du blir inte rakt upp och ner starkare när du går upp i rank. Osynlighet motverkar man enkelt med NanoVison, som alla har tillgång till från början. Dräktens kontroller är smidigare än i föregångaren, i och med att Speed är inbyggt i ditt vanliga läge. Du behöver bara springa för att speedmodifierning ska fungera. Strenght är inbyggt i Armor, så man behöver bara två knappar för att få full kontroll av dräktens olika grundfunktioner. Sedan finns ju nanovision och spaningsfunktionen, men dessa använder man nog mer sällan.

Inaktiv

jag tror inte att det kommer att bli ett dåligt spel. däremot tror jag det kommer floppa. o sen kommer ea att skylla på piraterna ist för att ta ansvar för att ha släppt en nedbantad version.

Medlem

Jag är tveksam till Crysis 2, spelet har ett par saker som jag gillar, Nano suit och lite schyssta unlocks och olika klasser - men det har väldigt många spel. Spelet har också ett par saker som jag verkligen gillar - man kan hoppa och dra sig upp för väggar och utnyttja spelets banor på olika sätt.

Att det bara är DX9 i MP är väl ändå OK tycker jag - det viktigaste i MP är ju att det är ett bra flyt, schysst MP lobby och lätt att komma igång med ett spel - något som Crysis 2 inte är.

DX10/11 först efter patch låter ju som ett april skämt 2011 och sedan att alla banorna är väldigt små och till för twitch-shooters kan ju vara enkom för att dom valt att släppa två mindre banor i testet. Dock så tycker jag inte om hur spelet känns. Det känns som att röra sig i sirap. Kontrollerna är inte riktigt hundra IMHO.

Crysis 2 kan bli ett inköp - men inte förräns man har koll på om det skall använda sig av dumma aktiveringar, inte är mer än vad demot visat sig i MP eller att SP kampanjen får kassa recensioner.

Jag ser fram mot Valves nästa julrea personligen.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Tycker att nä man hoppar känns lite balt. Men det är inte alltid man vill hoppa högt. Om jag tex vill hoppa lite lågt för att inte dra enegi, så måste jag snudda tangentknappen väldigt lite xP

Medlem

Jag tänker köpa det för att

1. Det är crysis, nanosuit.
2. Himla kul multiplayer.


signatur

Rawr

Medlem

Kan hålla med. Men jag skriver som jag brukar göra (ja, jag är väldigt tråkig): jag är trött på Call of Duty och alla ripoffs. Varför gör dom om alla bra FPS till CoD kloner? Se på Crysis, Battlefield och Operation Flashpoint. Alla dessa spel är jävligt bra.. men jag är sååå trött på upplägget.


signatur

Have a good time!

Medlem

jag har bestämt mig för att inte skaffa Crysis 2. Kanske kommer att ångra mig om SP delen blir badass.

Så jag skaffade minecraft och Dow2 Retribution :3

1
Skriv svar