Vapenutveckling i Crysis 2 flerspelarläge

Robot
Vapenutveckling i Crysis 2 flerspelarläge

I den andra delen av utvecklardagböcker om flerspelarprogression får du en inblick i hur dina vapen utvecklas i flerspelarläget.

#crysis-2


Inaktiv
Vapenutveckling i Crysis 2 flerspelarläge

Kommer bli riktigt bra.

Inaktiv

jag laddade ner demot .. ser bra ut.. men tyvärr en klockren konsollport med brutal mouselag .. sånt brukar dom inte kunna fixa i efterhand heller:)

Medlem
Skrivet av riktigninja:

jag laddade ner demot .. ser bra ut.. men tyvärr en klockren konsollport med brutal mouselag .. sånt brukar dom inte kunna fixa i efterhand heller:)

Vad menar du med "mouselag"? Upplever inga konstigheter med musen.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag upplever inte heller något negativt med musen, rätt roligt spel. Känns som en blandning av Fear 1 och Cod fast med nanosuits som gör det roligare


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av riktigninja:

jag laddade ner demot .. ser bra ut.. men tyvärr en klockren konsollport med brutal mouselag .. sånt brukar dom inte kunna fixa i efterhand heller:)

Brutal mouselag? tycker detta spelet fungerar bättre än ettan, och lika bra som alla andrea FPS ute just nu.

Sjukt bra spel btw, tycker folk kan sluta gnälla om att det inte har dx11 på launch.

Medlem

Tycker Crysis 2 är as nice, speciellt efter ha provat demot. Blir köp direkt vid launch

Medlem

Musen är trög på något sätt, osmidig........aaa va tusan skriver jag det här ens för, jäkla konsolsmittad port.

Inaktiv

alltså om man flyttar musen snabbt så känns det som en fördröjning innan bilden flyttar sig .. hade samma problem i dead space 1 .. och det är fortfarande inte fixat ..dom har tydligen gjort så att alla bildrutor renderas .. inga framedrops , och då blir det den effekten .. jag satte skiten på lägsta upplösningen och g amer , så flöt det på bra .. men då min dator är ljusår snabbare än en xbox som kan köra spelet i 60fps osv ..
det är anpassat för hastigheten som ska bli med handkontrollen, och flyttar man fortare än det så får spelmotorn frispel ..

Inaktiv

och jag har ingen mouselag i crysis 1 btw ..

Inaktiv
Skrivet av yngve:
Skrivet av riktigninja:

jag laddade ner demot .. ser bra ut.. men tyvärr en klockren konsollport med brutal mouselag .. sånt brukar dom inte kunna fixa i efterhand heller:)

Brutal mouselag? tycker detta spelet fungerar bättre än ettan, och lika bra som alla andrea FPS ute just nu.

Sjukt bra spel btw, tycker folk kan sluta gnälla om att det inte har dx11 på launch.

om det ser så bra ut utan dx11 som det gör nu, så kan det kvitta.. dom flesta dx11 spelen är fusk, och använder bara 70% dx9 funktioner och renderar dom med dx11 motorn för l ite snyggare .. det som känns mest hardcore dx11 är metro 2033

Medlem

Vad det handlar om är mus-accelerationen som är inbyggd i motorn eftersom det skapats för konsoler, vad Crytek än säger. Det är omöjligt att få 1:1 pixel-rörelser för oss PC lirare. Vilket är ett förbenat stort problem.

GTA4 har känslighet i inzoomat vapen-läge så ordentligt att jag kan använda det för att se när min musmatta behöver rengöras. Crysis 2 MP PC? Likaväl man pluggar in en joypad, aim assistance gör det allt annat än omöjligt, för att inte tala om nätkoden..


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem
Skrivet av riktigninja:

alltså om man flyttar musen snabbt så känns det som en fördröjning innan bilden flyttar sig .. hade samma problem i dead space 1 .. och det är fortfarande inte fixat ..dom har tydligen gjort så att alla bildrutor renderas .. inga framedrops , och då blir det den effekten .. jag satte skiten på lägsta upplösningen och g amer , så flöt det på bra .. men då min dator är ljusår snabbare än en xbox som kan köra spelet i 60fps osv ..
det är anpassat för hastigheten som ska bli med handkontrollen, och flyttar man fortare än det så får spelmotorn frispel ..

I dead space blir det mycket bättre med styrningen om man sätter på vsync i grafikkorts inställningarna:) Läste någonstans om problemet och han som skrivit artikeln trodde dead space vart renderat för snabbt när musen inte hängde med för på kassare dator var det bättre

Medlem

Jag har också brutal muslagg i spelet, och kommer inte köpa detta pga det. Jag hade förbeställt det från webhallen, men efter att ha testat demot så.. nej.. rip crytek.

Crysis 1 hade perfekt muskontroll, inge lagg och 1:1 movement. De som ville ha smoothing, acceleration etc kunde själva ställa in i options.

Medlem

Mouselag kan upplevas om man har verficalsynken samt motion blur påslaget.
Just med motion blur är det generellt för alla spel som använder tekniken.

1
Skriv svar