Hett gameplay från Guild Wars 2

Robot
Hett gameplay från Guild Wars 2

Spana in hur rasen Norn och klasserna Guardian och Thief fungerar tillsammans i en härlig session gameplay - från GDC.

#guild-wars-2


Medlem
Hett gameplay från Guild Wars 2

Turn up the hype!

Medlem

AH vill ha nu, väntat så länge -.-
Såg lite stelt ut när man pratade me npcs, men kan varit pga den dåliga upplösningen ja fick


signatur

Rwa?

Medlem

Det ser ruskigt snyggt ut ^^


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem

Inte kollat upp något angående Guild Wars 2 och spelade aldrig det första spelet. Något säger mig att jag borde ge Guild Wars 2 ett försök, inte ofta jag hör något dåligt om det. Hmm... spännande.

Medlem

Gillar nords, men gillar inte deras story eller den dialog som visats, lite väl pantade för min smak. Kommer antagligen bli en nord warrior trotts det, för när allt kommer om kring så bryr jag mig ytterst lite om ett mmorpgs's "story".

Medlem

Troligen det spel jag mest ser fram emot just nu. Verkar nästan vara det "som Savage, fast mmo"-spel jag alltid drömt om.

Medlem

ge mig... NU


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Strike Three För WoW, and the referee goes "You are out of here". Jag lägger alla mina förhoppnings ägg i GW2´s korg.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Intressant...

Medlem

Mums! Vill verkligen ha detta spelet nu.

Medlem

Oh gud! kan inte vänta längre. Den första guild wars upplevelsen var helt super. GW2 kommer att äga!

Medlem

Vet inte vad det är men GW känns inte som ett riktigt MMO, det verkar va så nerbantat. Kanske därför det inte finns nån månadskostnad. Men det blir nog köp ändå!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Medlem
Skrivet av NympH:

Vet inte vad det är men GW känns inte som ett riktigt MMO, det verkar va så nerbantat. Kanske därför det inte finns nån månadskostnad. Men det blir nog köp ändå!

Det är det som är så bra. De har skalat bort allt onödigt så du slipper stirra dig blind på skadesiffror och vilka buffs som håller på att timea ut. Och som de säger i videon, istället för att förlora exp och bli tvungen att springa en massa när du dör så är det lättare att ta sig upp och komma in i fighten igen, och det är ingen penalty ens om du skulle vara tvungen att respawna. De kan trots allt göra sådana saker när det inte finns någon månadskostnad involverad. Blizzard, SOE, CCP och alla andra gör ju levlandet och gameplayet långsamt för att folk ska behöva betala för fler månader. Som alla som säger om WoW att "spelet börjar när du når 80". Det är bara bullcrap att det ska behöva vara så. GW2 verkar vara en rolig resa från 0 till maxlevel, med personal storyn, npcer med voiceovers och uppmanande till samarbete istället för konkurrans mellan spelarna. /end rant

Inaktiv

Efter att ha spelat DCO så försvann mitt sug efter detta spelet. Att dodga och hoppa för att undvika skada är inte fel i säg, men det gör sig oerhört mycket bättre på konsol. Vidare kan Sailormoon tänkas vara en raidboss i detta spelet tro?


signatur

The world is not enough - the PC is!

Medlem
Skrivet av claho:

Efter att ha spelat DCO så försvann mitt sug efter detta spelet. Att dodga och hoppa för att undvika skada är inte fel i säg, men det gör sig oerhört mycket bättre på konsol. Vidare kan Sailormoon tänkas vara en raidboss i detta spelet tro?

Tror inte DCO var det bästa exemplet för spel i denna subgenre av MMOn. Vad jag ser så verkar systemet funka finfint, blir nog bättre när man får prova själv.
Och va? Sailormoon? Du får någon gång elaborera.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Vad har trikå-beroende hjälte wannabees & Sailor Moon med detta spel att göra?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

666 inlägg Keasar.. ur the beast!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av claho:

Efter att ha spelat DCO så försvann mitt sug efter detta spelet. Att dodga och hoppa för att undvika skada är inte fel i säg, men det gör sig oerhört mycket bättre på konsol. Vidare kan Sailormoon tänkas vara en raidboss i detta spelet tro?

Antar du syftar på att spelet känns lite asiatiskt med överdriva spell effekter för varenda attack och att gubbar studsar runt som muppar hela tiden. Dodgar typ 10 meter etc.

Hela spelet kändes väldigt fladdrigt och sladdrigt, samt inget nytt under solen nånstans. Same old same old mmo helt enkelt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

har inte spelat DC Online, men spel är och ska väll vara överdrivna i viss mån, eller fantasy simulator någon?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

finns bra kvalla på gametrailers.com


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av claho:

Efter att ha spelat DCO så försvann mitt sug efter detta spelet. Att dodga och hoppa för att undvika skada är inte fel i säg, men det gör sig oerhört mycket bättre på konsol. Vidare kan Sailormoon tänkas vara en raidboss i detta spelet tro?

Antar du syftar på att spelet känns lite asiatiskt med överdriva spell effekter för varenda attack och att gubbar studsar runt som muppar hela tiden. Dodgar typ 10 meter etc.

Hela spelet kändes väldigt fladdrigt och sladdrigt, samt inget nytt under solen nånstans. Same old same old mmo helt enkelt.

Kan inte hålla med dig riktigt om "överdrivna" spell effekter, det finns en väldigt stor skillnad på extremt subtila (Rift) eller överdrivna (vilket koreanskt MMO som helst nästan). Spel som Guild Wars och WoW gör mellansaken som gör spell effekter mer informativa. Samt att till Guild Wars 2 tänker ArenaNet göra något intressant med att se till att du kan i PvP se ordentligt vem som magierna tillhör, fienden eller allierade.

Sen så studsar gubben runt här rätt mycket för att hon som spelar är ärligt talat väldigt, väldigt dålig på att spela. Vilket är inte nödvändigt när man spelar, men rörelse och positionering har en mycket större betydelse på spelet eftersom att trycka på "Attack" kommer inte automatiskt få din karaktär att närma sig fienden, utan du måste själv stå inom anfalls avstånd för att attackerna ska träffa.

"Inget nytt under solen nånstans", du får gärna förklara dig lite, för jag ser saker som den förändrade gruppdynamiken pågrund av bortgången av Tanks, DPS eller Healers; den totala bortgången av quests som ersätts med dynamiska event; att alla kan reviva varandra, down systemet med mera, detta känns väldigt nytt inom MMO spelen.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

1
Skriv svar