Inte lätt få igång Dirt på Windows 7 64 bit

Medlem
Inte lätt få igång Dirt på Windows 7 64 bit

Inte om man har HyperThreading och 4-kärnig processor...

Var ju tvungen att prova spela min gamla Dirt skiva och gämföra med GT5 och Dirt 2. I med Logitec G25 och köra in spelet med något skit i säkerhetsväg spelet installerade. 2 omstarter krävde spelet. Tyvärr vägrade det starta till jag fick ett tips på utländskt forum. Mina tankar flög direkt till varför konsol ökar så kraftfullt. Inte bara för Pirathärjningar utan att det kan krångla så in i helvetia.

Tipset får ni klistrat här:

Yes, it works under Windows 7 64-bit. Make sure you download the 1.2 patch from Codemasters directly. After installing and rebooting, install that patch. It is about 43MB. Then install the 1.22 patch.

You have to make a change in the hardware_settings_restrictions xml document in Codemasters/Dirt/System to get the game to run with a processor that has supports HyperThreading and has 4+ cores. Do that by:

Right-click hardware_settings_restictions-> Properties -> un-check Read Only

Right-click hardware_settings_restrictions->Edit

Look for "system/workerMap8Core.xml" in the sixth line and change the 8 to a 4 to make it "system/workerMap4Core.xml"

Fast inte så mycket mödan värt att spela det. Grafiken var till och med bättre på PS3 GT5 och spelet laggade eller stannade upp korta ögonblick trotts Radeon HD 580 i maskinen. Styrningen vansinnigt svår med ratt, mycket lättare med Xbox 360 kontroll. Kartläsaren var mycket svår att höra. Men det roliga med spelet var att det var mer varierande än DIRT 2 så en remake på Dirt med DiectX 11 vore inte fel och uppiffad styrning med ratt.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar