Tonen i nyhetskommentarerna

Medlem
Tonen i nyhetskommentarerna

Lite tjafsande fram och tillbaka har ingen dött av, men det som händer i till exempel den här tråden är bara löjligt.

Jag har inte varit särskilt aktiv de senaste månaderna och kommer tillbaka till det här? Var jag hemmablind tidigare eller har någonting hänt nu den senaste tiden?

Jag har anmält ett par inlägg och förstår att det är helg och att aktiviteten bland moderatorerna inte är den högsta, men kom igen, så här ska det väl inte se ut? Det lockar inte direkt nya medlemmar.

Medlem

Finns ingenting man kan göra förutom att sköta sig själv egentligen.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Finns ingenting man kan göra förutom att sköta sig själv egentligen.

Det är idealläget. Problemet är att vissa inte gör det och därmed drar ner stämningen för alla.

Inaktiv

Det är PC-folket som "whinar" sönder i precis varje tråd om du ser. Så länge det inte sker några personangrenn och påhopp så varför ska man inte kunna få säga som det är?

Folk blir ju såklart lack när nån kallar oss konsolhoror och att andra hänger på.

Medlem

Så länge det finns olika plattformar att spela på så kan man aldrig undvika folk som jämför och dyrkar en viss plattform. Jag ser bara en massa personangrepp i tråden, och det är ju såklart inte OK.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av showerguy:

Det är PC-folket som "whinar" sönder i precis varje tråd om du ser. Så länge det inte sker några personangrenn och påhopp så varför ska man inte kunna få säga som det är?

Folk blir ju såklart lack när nån kallar oss konsolhoror och att andra hänger på.

Det är väl lite dumt att generalisera..


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Det är PC-folket som "whinar" sönder i precis varje tråd om du ser. Så länge det inte sker några personangrenn och påhopp så varför ska man inte kunna få säga som det är?

Folk blir ju såklart lack när nån kallar oss konsolhoror och att andra hänger på.

Det är alltid någon som börjar, det betyder inte att man måste följa efter.

Medlem

showeguy, du hjälpte knappast till att bidra med någon positivt i den tråden. Du följde på trollandet rätt bra tycker jag.

Also, jag hoppas innerligt det blir en tempban på uberpwnage2.0


signatur

I'm a snake, follow me!

Skägg.
10 Chambers

Tonen kan vara hård ibland, och var inte rädda att anmäla inlägg ni tycker bryter mot reglerna. Vi ska också bli bättre på att moderera trådar.

Var heller inte blyga att säga ifrån på ett vänligt och bestämt sätt, det här är vårt forum och vi bestämmer tonen.


signatur
Medlem
Skrivet av showerguy:

Det är PC-folket som "whinar" sönder i precis varje tråd om du ser.

Om du som konsol-fan skriver i en tråd att konsoler aldrig krånglar och är lätta att hantera medans PC strular mycket och ofta går sönder, då kan du räkna med att ett par PC-fans svarar med samma typ av kommentarer eller värre. Vill du slippa bli kallad konsol-någontingen så ge heller inga kommentarer som kan reta upp någon. Som man ropar får man svar. Detta gäller givetsvis PC-folket med; vill dom inte att konsol-fans skall skriva skit om PC, så skriv inget om konsoler heller.

(Möjligen om konsol-portningar och deras påverkan på PC-spelens kvalitet och spelkänsla. Då det imo faktiskt påverkar i stor grad.)

Kan med andra ord sammanfatta det med "vanligt sunt förnuft". Åter igen: Som man ropar får man svar.

Sedan är alla fullt medvetna om att det är folk som trollar bara för att dom tycker det är kul att se att folk reagerar på det som skrivit. Dom borde bannas, synd bara att det är så lätt att skaffa ett nytt konto och fortsätta om man är på det humöret...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag bumpar för jag håller helt med trådskaparen!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag bumpar för jag håller helt med trådskaparen!

"Bumpar" du en tråd som redan ligger högst upp pga svar för mindre än 10 min sedan.... Ok


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers

Som sagt, ni är bland våra allra trognaste besökare. Var inte blyga att tillrättavisa vilsna nytillkomlingar så ska vi göra vårt bästa för att styra diskussionerna rätt.


signatur
1
Skriv svar