Aftonbladet om Battlefield 3

Medlem
Aftonbladet om Battlefield 3

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article8670215.ab

Jaa.. vad ska man säga? Det är bara riktigt löjligt !

Såg det precis, han hade inget vettigt att skriva om den här gången, så varför inte ett inlägg där han dissar B3, det verkar OK att han har spelat sådana spel innan, men det är inte bra nu då det går bra för DICE, typiskt svenskt.

Om vi använder "Alfreds" egna ord. "...det är en sak att..." - och sedan spinna vidare med någon sorts förklämd pekpinne, är det inte Aftonböldens sak att diskutera vad B3 står för, de har ingen aning.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Man blir ju bara sur av att läsa det där. Hur svårt kan det vara att skilja ett spel från verkligheten? Usch.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Klart det inte är; Aftonbölden "trollar" så det stänker om det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Trolleribladet...

Medlem

Det känns något löjligt att komma med påståendet att man försöker få krig att framstå som något coolt och imponerande.

*host* Rambo *host*

"Herp derp BF3 är verkligt!"

Vänta, vad hände med alla andra spel som handlat om krig?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Fan, man blir ju bara arg av att läsa det där. Förbenade aftonsbajs!

Jag tvivlar starkt på att Battlefield, och alla andra krigsspel (dom är ju många), är här för att vara PR för krig....


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Aftonbladet 95% Lögner 5% Påhitt

Medlem

"Derp derp, they took öour jöb!"
Don't feed him!
Lite surt med såna människor.. men om man ska se det ur ett annat perspektiv så ser spelet rätt så realistiskt ut! Han kanske inte kollar på andra världskrigsfilmer? Dom ser ju också rätt realistiska ut.


signatur

Have a good time!

Medlem

Är det Fox News som är i farten? Frustrerad bara av att läsa ingressen.

Medlem

Läste detta innan jag fick i mig morgonkaffet och är nu så förbannat lack så jag kokar istället för det.

Denna snubbe borde inte få skriva artiklar om spel.

Det som skrämmer mig mest är att när politiker får tag i den där krönikan kommer de använda den som ett "ypperligt bevis" för att vi skall bli som Tyskland och Australien sen...

Ish
Medlem

Det är detta som kallas "*skapa* rubriker"


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Skägg.
10 Chambers

Någonstans i AB-formatet har han en liten poäng, jag skriver lite om det här.


signatur
Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Ish
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Någonstans i AB-formatet har han en liten poäng, jag skriver lite om det här.

Vissa kan faktiskt skilja mellan spel och verklighet.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Jag skrev en väldans massa, när jag läste igenom det var det bara en textvägg utan någon egentlig röd tråd, så jag börjar om.

Självklart är det skillnad på verklighet och fiction, det vet alla - inklusive Alfred. Om någon mot förmodan inte tror mig, så läs artikeln igen. Och att det ser verkligt ut eller inte ska jag inte lägga mig i heller.
DÄREMOT så fyller det en funktion i DET VERKLIGA livet. Förstår ni? Bra. Detta är självklart inget nytt (TOP GUN som bästa exempel), men det är FÖR MIG kan kännas som en liten klump i magen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Ish
Medlem

Tycker man det är obehagligt och hellre lirar Donkey Kong, så får man väl göra det. Men kom inte hit å släng ban-hammaren på mina kära pang pang spel bara för att det inte passar *DIG!

*DIG = vem som helst.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Skön kommentar till artikeln

"Hej, Alfred! Jag hörde att det kommer ut ett nytt spel som heter Tropico 4! Ska du inte skriva om det också? Jag menar, det handlar ju trots allt om att vara en diktator. Det måste ju vara en guldgruva av politiskt korrekta uttalanden om hur du ogillar saker som alla andra ogillar!"

Creds till den som skrev den!

Medlem

Om han verkligen tror på det han själv skriver så undrar jag vilka spel han egentligen vill spela? För nästan alla spel går att anknyta till verkliga händelser, aktuella eller historiska, mer mer eller mindre orättvisor.

Kan inte vara många vilket även får mig att undra varför han, som inte vill spela 90% av spelen som släpps, skriver om spel i en tidning.

Konstig värld


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Ish
Medlem

Aftonblaskan drivs av troll, så är det bara. Morgon/Kvällstidningar i största allmänhet..
"Nils 86 matar ekorrar" kan det stå på FÖRSTASIDAN typ..

Källe: Småortsbo..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Aftonbladet Har nollkoll. Dom tar nyheter från internet och andra tidningar...
Tex dehär har dom skrivit nu 214321423 gånger
" NYA IPHONE DÖDAREN"

Hur jävla löjligt är fan inte det?! Jag tror inte något företag tänker: Nu jävlar sänker vi apple...
Hatar Iphone men aftonbladet är fan störda


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Ja herregud, men inte så oväntat Aftonbladet är ju mer eller mindre Fox News Sweden

Medlem

Alfred Holmgren sitter på höga hästar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det sorgliga är ju att det lockar så många läsare, och ännu sorgligare blir det utav att en betydande del faktiskt tar åt sig det (på fel sätt).


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Jag tillhör dem som vill se att datorspels tas på mer allvar och kan nudda vid mer seriösa ämnen. Krigsspel som kanske handlar om fasorna i krig som kanske utspelar sig under Irak kriget och visar de saker soldater har behövt uppleva?

men med sådana här artiklar så blir man slagen att detta aldrig kommer kunna hända då medierna gillar att få moralpanik med alla sorter spelämnen. Á la "Six Days in Fallujah"

Medlem

Som om Arma 2 inte är mer realistiskt ^^

Medlem

Äh, PK är man ibland och då på skämt. Visst det ser läskigt och verkligt ut. Men tyvärr är det inte ens i närheten. Glo lite verkliga bilder/filmer från Irak och det är inte så himla nära som visa verkar tro. Själv sett lite allt möjligt bla en människa bli av med huvudet. BF3 har inget med verklighetens våld och vansinne att göra.
Dock rynkade jag lite på näsan till COD:WaW och allt slakteri i det liret. Dock enda spel som jag funderat lite över hur de tänkt på gore sidan.

Vill folk hoppa på armé tåget låt dem göra det. Säkert gör det dem gott, kan man väl iaf hoppas.

Medlem

Han säljer ju spelet samtidigt. ”så nära fotorealism ett spel kommit”..

Skön putläpp han kör på skribentbilden också. Är det han som är moralgrins killen eller?

Stör mig hur han vid upprepade tillfällen säger "skall det här roa mig?" och skit. Spel skall väl kunna göra samma saker som filmer, dokumentärer eller artiklar gör. Alltså visa verkligheten. Bara för att det är ett spel så är det "bara på skoj". Det är inte meningen att man skall ta det på allvar. Om man spelar igenom handlingen i Battlefield 3 tar man ju det som händer på allvar, speciellt om det är ett bra spel. Aja.

Jävla grinolle. Och men det arketypiska mammas pojke sälhuden också. Nej, det där var lite orättvis kritik. Men jag är iallafall inte sämre då.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

En sån artikel är väl bara ett säkert tecken på att Aftonbladet behöver en ny spelskribent som hänger med tiden, som ersättning från ännu en PK "det var bättre förr"-nisse.

12
Skriv svar