Se Unreal Engine i all sin flärd

Robot
Medlem
Se Unreal Engine i all sin flärd

OM spelen ser ut så där med den nya motorn så blir jag nöjd

Medlem

Unreal Engine är så plastig. I 4.0 verkar plastigheten vara kvar.

Sen såg det förrenderat ut.

Medlem

Det såg ju lite najsigt ut. Så får spelen gärna se ut


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mikaelh:

Unreal Engine är så plastig. I 4.0 verkar plastigheten vara kvar.

Sen såg det förrenderat ut.

Flera källor har pekat på att det inte är förrenderat.


signatur
Inaktiv

wow ser fram emot detta.

Medlem

Varför ska det alltid vara ond bråd död som tema. Fram för lite vackra landskapsfilmer vet ja

Medlem

Förstår inte varför inte fler rendrerade spelfilmer görs om man kan få det så där snyggt. bara att lägga dit lite mer damm och skit så det ser mindre sterilt ut sen är det bara att köra.


signatur

Intel I6800K, Geforce 1080gtx, 16GB RAM, Vattenkylning processor + grafik-kort, 65 Tums 4k TV

Medlem

Med spelfilmer menar jag filmer inte filmer om spel så som trailers


signatur

Intel I6800K, Geforce 1080gtx, 16GB RAM, Vattenkylning processor + grafik-kort, 65 Tums 4k TV

Medlem
Skrivet av Johan:

Varför ska det alltid vara ond bråd död som tema. Fram för lite vackra landskapsfilmer vet ja

Håller med. Dessutom ska det alltid regna, och hjälten ska röka någon form av cigarr, cigarett eller cigarill.

Medlem
Skrivet av Zedrix:
Skrivet av Johan:

Varför ska det alltid vara ond bråd död som tema. Fram för lite vackra landskapsfilmer vet ja

Håller med. Dessutom ska det alltid regna, och hjälten ska röka någon form av cigarr, cigarett eller cigarill.

Tech demo ju, man lägger på så mycket som möjligt så andra ser vad motorn går för. Regn, rök osv är sådana saker man tittar på i ett tech demo, därför det är det som oftast ser overkligt ut.

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Håller med. Dessutom ska det alltid regna och hjälten ska röka någon form av cancerpinne..

Fixed

Medlem

All I can say is.. Bladerunner....... *drools*

Medlem

Såg bra ut. Jag har alltid gillat unrealgrafiken.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

"och syftet är att visa vad konsoltillverkare ska sikta på i rå grafikkraft till nästa generation. På pc går det att åstadkomma redan idag, såvida du har tre stycken Nvidia GTX 580 "
Så nästa generations konsoler kommer ha samma beräkningskraft som 3x 580? Knappast!

Medlem

Väldigt snyggt och trevligt men det känns inte riktigt rättvist att se detta avfilmat från en skärm. Hoppas på att filmfilen som visades ska komma ut så man verkligen kan få njuta av det.

/ LordDaimos

Medlem

Tycker inte det är någon större skillnad mot nuvarande konsolgenerationen. Tragiskt att utvecklingen går så segt på grund av konsoler.

Medlem
Skrivet av Paladia:

Tycker inte det är någon större skillnad mot nuvarande konsolgenerationen. Tragiskt att utvecklingen går så segt på grund av konsoler.

Deprimerande att dagens PC-fanboys?
Det där är ju bra PC-exklusiv grafik när ser den. Poängen är att det där ska vara i realtid (gameplay) inte förrrenderat (filmsekvens).
Nu kanske du förstår skillnaden, kolla bara ljus och skuggor exempelvis, sen får du gärna säga ett PC eller helst ett konsolspel som klarar det där. Jag väntar... XD

Enda problemet är väl att konsolerna kör med Ati/Amd och inte Nvidia, sen så ska man väl hoppas på lite mer Ram nästa generation också.
Även om Sony satsade skummaste, mest CPU, minst ram och grafikkort, vad blir det för spelenhet?
Hoppas på ett eller två rejäla grafrikkort 4-12Gb ram och en 8-kärnig processor nästa generation, det borde duga någon månad iaf ^^

Medlem

Tror fan att det är Epics nya storspel.


signatur

Bigfoot is so hard to find because he know's Chuck Norris is still alive

Skrivet av Paladia:

Tragiskt att utvecklingen går så segt på grund av konsoler.

Höll på att skriva en ironisk kommerntar om att det är judarnas fel, men jag ångrade mig.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Paladia:

Tragiskt att utvecklingen går så segt på grund av konsoler.

Höll på att skriva en ironisk kommerntar om att det är judarnas fel, men jag ångrade mig.

Hahaha! Kunde du inte gjort det? Hade varit en frisk fläkt. Nog är det semiternas fel alltid..

Medlem

De som såg demot sa att de då och då "tog loss kameran och pausade", flög runt lite i världen osv för att bevisa att de var realtime. De mesta som syns här går att göra med de flesta motorer som finns, de är i prnincip bara apa många snygga shaders de använder. Vilket är väldigt rungt att räkna ut.

De var någon som skrev att de inte fanns en chans att "nästa generation" konsoller komemr klara detta. För de första pratar Epic om detta som skulle vara något typ 3 år framåt. Sen kan man ju se åt Sony som pratar om nästa generation Playstation, att de skulle aktuellt först 2014 eller vad de va. Alltså, nästa generations grafik - ganska troligt.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Paladia:

Tragiskt att utvecklingen går så segt på grund av konsoler.

Höll på att skriva en ironisk kommerntar om att det är judarnas fel, men jag ångrade mig.

Struntprat, alla vet att det är bögarnas fel!
http://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A

Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Paladia:

Tycker inte det är någon större skillnad mot nuvarande konsolgenerationen. Tragiskt att utvecklingen går så segt på grund av konsoler.

Deprimerande att dagens PC-fanboys?
Det där är ju bra PC-exklusiv grafik när ser den. Poängen är att det där ska vara i realtid (gameplay) inte förrrenderat (filmsekvens).
Nu kanske du förstår skillnaden, kolla bara ljus och skuggor exempelvis, sen får du gärna säga ett PC eller helst ett konsolspel som klarar det där. Jag väntar... XD

Enda problemet är väl att konsolerna kör med Ati/Amd och inte Nvidia, sen så ska man väl hoppas på lite mer Ram nästa generation också.
Även om Sony satsade skummaste, mest CPU, minst ram och grafikkort, vad blir det för spelenhet?
Hoppas på ett eller två rejäla grafrikkort 4-12Gb ram och en 8-kärnig processor nästa generation, det borde duga någon månad iaf ^^

Problemet ligger inte i vilken grafikkortstillverkare konsolerna använder sig av


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Är det sjukt svårt att göra snyggt regn eller är det en slump att det regnar i alla skrytfilmer?

Medlem

Karaktärerna ser fortfarande bulkiga ut och blodet är fortfarande ljusrött/svart.

Medlem
Inaktiv

Plastic Fantastic


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av visan:

Är det sjukt svårt att göra snyggt regn eller är det en slump att det regnar i alla skrytfilmer?

Det är mycket mer krävande att rendera ett stort, öppet landskap med mycket detaljer. Med regn och dimma minskas view-distance ganska rejält, så jag antar att det är ett fult trick för att spara prestanda, men ändå verka imponerande.

Dock ska inte sägas att detta inte är imponerande. Ska bli kul när man får testa ett spel med den grafiken!


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Undrar om Epic släpper UE4 nästa år som utlovat?

Medlem

Ser riktigt bra ut. Nästan för bra... ny dator ett måste snart...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar