Flera användare på samma maskin - fråga

Medlem
Flera användare på samma maskin - fråga

Som titeln antyder så har jag en fundering om det här med flera användare på samma maskin, nämligen: Måste alla användare ha ett eget PSN konto, eller kan de använda samma?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skägg.
10 Chambers

Utan att vara helt säker tror jag att PSN-kontot är knutet till användaren. Jag har aldrig blivit vän med PSN.


signatur
Medlem

Klart att du kan ha olika konton men fortfarande så är psn innehållet kopplat till maskin inte användare. Skapar du 3 användare på din PS3 så kan de använda allt som laddas ner av användare 1. Din granne som också har ps3 kan också ladda ner det du har köpt ifall han får låna dina uppgifter till inloggning för att komma åt psn store. I de flesta fall kan du dela ut dina spel/teman eller vad det nu kan vara 5 gånger eller till 5 maskiner men det är inte allt denna reglen gäller för. Vissa spel går bara att ha på en maskin.
PSN nerladdat material är inte knutet enbart till användarnamn utan även till maskinen du sitter på.
Men exempel är, köper du ett kartpaket till något spel så i de flesta fall så kan du ta det och sedan dela med det till 4 andra maskiner.
Hurvida det går att ha 2 helt skilda konton på en ps3a vet jag faktiskt inte.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Tackar.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

1
Skriv svar