Spana in Call of Pripyat Complete

Robot
Spana in Call of Pripyat Complete

Ambitiös mod gör din Stalker-upplevelse komplett.

#stalker-shadow-of-chernobyl, #gsc-game-world


Medlem
Spana in Call of Pripyat Complete

när det stod "Spana in alla detaljer" så trodde jag att det var en länk till en lista med innehåll...men det var det inte, bara samma bild som i nyheten...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Har ju funnits jätte länge...

Skägg.
10 Chambers

Nu är länken rätt!


signatur
Medlem

Åh dessa moddare. Ofta relativt duktiga men de artistiska värdet är bara skräp. Vet inte hur orginalen ser ut, men karaktärerena och monster ser ju för j**liga ut. Och sunkiga animationer på de.

Medlem

Vilken dålig kvalite ni har på filmerna.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

maffigt jag älskar stalker serien. skulle de ändra det till tredjeperson skulle jag bli ännu mer förälskad...

Medlem

Haha älska slutet. Jag har tyvärr inte spelat CoP så jag kunde inte se någon skillnad. Jag ska ta tag i det snart, jag lovar jag lovar! Shadow of Chernobyl tyckte jag var ett fantastiskt spel.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Neatherblade:

Vilken dålig kvalite ni har på filmerna.

Denna är rippad från youtubes HD-version, dvs 720p. Vi har skalat upp den till 900 så det är inte världens bästa kvalité, nej.

Jämför till exempel med denna vars källfil är närmare 500mb.


signatur
Skrivet av sltrOlsson:

Åh dessa moddare. Ofta relativt duktiga men de artistiska värdet är bara skräp. Vet inte hur orginalen ser ut, men karaktärerena och monster ser ju för j**liga ut. Och sunkiga animationer på de.

Då kanske du får kolla upp så du kan jämföra?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Har alla "tre" moddarna, de blir faktiskt mycket snyggare på många sätt, djupare färger, mer detaljer framträder.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Trevlig trailer.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av sltrOlsson:

Åh dessa moddare. Ofta relativt duktiga men de artistiska värdet är bara skräp. Vet inte hur orginalen ser ut, men karaktärerena och monster ser ju för j**liga ut. Och sunkiga animationer på de.

Då kanske du får kolla upp så du kan jämföra?

Men vad gör de om de i vilket fall som helst ser fult ut?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Neatherblade:

Vilken dålig kvalite ni har på filmerna.

Denna är rippad från youtubes HD-version, dvs 720p. Vi har skalat upp den till 900 så det är inte världens bästa kvalité, nej.

Jämför till exempel med denna vars källfil är närmare 500mb.

Upplösningen spelar dock mindre roll om det är komprimerat så att man inte ser NÅGOT stundtals. Tycker fortfarande ni borde skaffa en youtube-kanal istället.

Medlem
Skrivet av kaem79:

maffigt jag älskar stalker serien. skulle de ändra det till tredjeperson skulle jag bli ännu mer förälskad...

Finns mods för detta.
Förövrigt gillar jag inte alls idén att spela S.T.A.L.K.E.R. i tredjeperson men det är väl en smaksak?
Tycker stora delar av inlevelsen försvinner vid tredjeperson.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av sltrOlsson:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av sltrOlsson:

Åh dessa moddare. Ofta relativt duktiga men de artistiska värdet är bara skräp. Vet inte hur orginalen ser ut, men karaktärerena och monster ser ju för j**liga ut. Och sunkiga animationer på de.

Då kanske du får kolla upp så du kan jämföra?

Men vad gör de om de i vilket fall som helst ser fult ut?

Sen spelar man ju inte direkt Stalker för att gå runt och hänga med ett gäng NPCer, utan snarare för den fantastiska atmosfären (håller med dig om att människorna ser dåliga ut, men monstren ser bättre ut när du väl spelar). Att säga att Call of Pripyat är ett fult spel är inte direkt hela sanningen, då miljöerna och ljussättningen är väldigt välgjorda.

Har dock inte kollat CoP complete, men med tanke på hur mycket Complete 2009 ändrade Shadow of Chernobyl kan det nog värt ytterliggare en genomspelning!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Har alla "tre" moddarna, de blir faktiskt mycket snyggare på många sätt, djupare färger, mer detaljer framträder.

Enda nackdelen för mig är att som CRT användare blir allting för mörkt, och då menar jag verkligen totalt fucking becksvart så fort det skall vara lite skymning.


signatur

"If a man speaks his mind in a forest, and no woman hears him, is he still wrong?"

Medlem

Har en ren installation redo


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

sltrOlsson: Du är medveten om att han inte ändrat meshes eller animationer va? Har ingenting med moddaren att göra...

Det är alltid lika roligt när folk som inte kan nånting om 3d/spel dev, påpekar diverse saker på forum.

Medlem

Atmosfären i STALKER är bland det bästa (om inte det bästa) jag upplevt i ett spel och Complete modsen gör detta ännu bättre med bland annat bättre omgivningsljud, snyggare blixtrar, skuggor, regn m.m. Jag har spelat igenom alla STALKER spelen varav första utan och vid senare tillfälle med Complete och har länge följt utvecklingen av Complete för CoP


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Har spelat Shadow of Chernobyl, Clear Sky utan mods, och Call of Pripyat med Mods, sen har jag spelat SoC och Clear Sky igen med Complete Mods, spelserien ligger nog brevid Half-Life på min topplista.

BLI KAM NJE!

Metro 2033 är typ för övrigt världens snyggaste spel

Hur mycket bättre blev det med "Complete Mods?"

Medlem

Jag läste att de tagit bort fraser som "Howdy Ho!"

Det gör mig glad.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Har spelat Shadow of Chernobyl, Clear Sky utan mods, och Call of Pripyat med Mods, sen har jag spelat SoC och Clear Sky igen med Complete Mods, spelserien ligger nog brevid Half-Life på min topplista. BLI KAM NJE! Metro 2033 är typ för övrigt världens snyggaste spel

Började faktiskt spela Metro 2033 i morse och håller med dig om att det är riktigt snyggt, men jag får lite... ont i huvudet av rörelserna, det känns blurrigt på något vis.

Medlem

"Additionally the Stalker voice greetings such as 'Howdy Ho!' and 'Spill the beans!' have been removed." MUST. HAVE. THIS. MOD. O_O That was one of the things that bothered me the most in CoP. Some of the lines the characters said made me shiver and want to rip off my ears.

Medlem

Nu är det släppt!!!


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

1
Skriv svar