S500i fuktskadad

Medlem
S500i fuktskadad

Hejsan detta kanske inte rätt forum att ta detta på men kan iallafall ge det en chans. Det är så att min S500i fick sig ett litet bad i toan yes jag gjorde den tabben. Detta kanske hände ca 3-4 månader sen och anledningen till att jag tar upp det nu är att det skulle vara kul och se om man kunde få igång den.

När jag sätter i batteriet så lyser knappsatsen på mobilen men startas inte när jag tar ur batteriet och sätter i laddaren endast så blinkar den till så jag vet ju att det finns lite liv kvar i den.

När jag tappade den i toan så tog jag upp den snabbt och tog ur batteriet lindade papper om batteriet samt mobilen och simkortet, simkortet klarade sig som tur var. Så jag lät det få vara nån minut och testade sätta i batteriet igen men då började den tjuta och låta samt blinka olika färger.

Så jag tog ur batteriet igen och lät det få vara tills jag kom hem tog ur batteriet igen och körde med hårtorken över en stund och skulle se om det hjälpte men nej.

Finns det nåt annat sätt att få den till liv igen? Ledsen för en del stavningar och att det kan bli lite sluddrigt att läsa.

Medlem

"Så jag lät det få vara nån minut" där gjorde du det stora misstaget, skulle väntat minst några veckor utan någon strömkälla så all vätska hade hunnit dunsta.

Medlem

Av egen erfarenhet så vet jag att det kan vara svårt att få dom att funka igen. Och om den inte funkar nu efter flera månader så kommer den nog inte funka sen heller utan att du skulle behöva byta delar i den...


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

man kan lägga den i en påse ris, fungerar för vissa,


signatur

Google is your friend!!!

1
Skriv svar