Spelarägda hus inget för World of Warcraft

Robot
Spelarägda hus inget för World of Warcraft

"Det kommer kanske aldrig hända", säger en av nyckelpersonerna.

#world-of-warcraft, #blizzard


Medlem
Spelarägda hus inget för World of Warcraft

Inte för min del. Iofs, en merge mellan wow och minecraft hade kanske varit intressant.


signatur

//Schmoo

Medlem
Skrivet av Schmoo:

Inte för min del. Iofs, en merge mellan wow och minecraft hade kanske varit intressant.

Var det inte någon studio som snackade om att göra ett "bygg mmo"? Eller är det inte riktigt det du är ute efter. Det skulle kunna bli riktigt häftigt.

Inaktiv

"Det måste finnas en anledning att ha med det, det måste finnas gameplay bakom, saker som händer."

Haha, vadfan, skojjar de eller, halva spelet är ju bara bullshit som händer utan anledning.
När de slaktade all warcraft lore, så blev det bara n00bfärsbullar av hela skiten

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

"Det måste finnas en anledning att ha med det, det måste finnas gameplay bakom, saker som händer."

Haha, vadfan, skojjar de eller, halva spelet är ju bara bullshit som händer utan anledning.
När de slaktade all warcraft lore, så blev det bara n00bfärsbullar av hela skiten

Vilken halva är det du pratar om, exempel tack?

Ingen lore har slaktas över huvudtaget.
Det säger bara dom som inte kan Loren. Om man har läst på lite så ser man att det flyter på helt logiskt.

Medlem

Slakta = pågående story, vilket vissa verkar ha problem med.

Angående nyheten så vore det ju snarast otroligt om de lade till detta, det har ju inte varit så svårt att räkna ut. Det är ju inte som i UO t.ex. där man har bra mycket mer yta att arbeta med då wow avnänder så mycket yta för questande, det finns inte så mycket vidder som bara är där för helhetens skull.

Det känns lite lamt om det bara skulle vara en personlig instance för vart och ett gille. Själva charmen för mig skulle isf. vara att se dem upsridda här och var, jämföra husen osv.

Medlem

helt rätt, bara fjantigt. Spela sims istället då.

Medlem

Själva grejen med dessa "hus" skulle kanske vara att visa hur bra ens guild är, att man kan utöka köpa grejer som får huset att bli maffigare. Men vart dessa hur ska byggas har jag ingen aning om.

Medlem

Kände på mig detta en gång i tiden. Och nu kan jag stolt säga att jag varit wow-fri i över fyra månader, känner inget som helst behov till att komma tillbaka och jag tackar mig själv för att mitt beroende dog ut till slut!

detta ska vi fira med lite minecraft!

ahh, crap...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Jadu
Om dom fixade hus till wow som spelarna ägde.. då skulle folk bli mer insugen i spelet!
= Döds siffrorna ökar!.. ja.. folk har dött från att spelat för mycket för dom har fastnat i en fantasi värld.
och dom kommer också bli mer besatta av wow... som skulle vara bra för blizzard.. men lite vett måste dom ha i skallen


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av marwal:
Skrivet av Schmoo:

Inte för min del. Iofs, en merge mellan wow och minecraft hade kanske varit intressant.

Var det inte någon studio som snackade om att göra ett "bygg mmo"? Eller är det inte riktigt det du är ute efter. Det skulle kunna bli riktigt häftigt.

Snackar ni om Xsyon?

Medlem

Någon som kan förklara vad detta betyder? Vadå hus? Ska man ha ett litet hus som man kan göra vad i? Hur skulle tusentals hus få plats? Har aldrig spelat något annat mmo än wow så lite förklaring vore tacksamt

Medlem
Skrivet av marwal:
Skrivet av Schmoo:

Inte för min del. Iofs, en merge mellan wow och minecraft hade kanske varit intressant.

Var det inte någon studio som snackade om att göra ett "bygg mmo"? Eller är det inte riktigt det du är ute efter. Det skulle kunna bli riktigt häftigt.

Jo, paradox ville Rippa minecraft...


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Finns en del RP killar som gärna skulle vilja ha detta. Själv tycker jag att det bara är en fin sak som kan vara roligt

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av torylva:
Skrivet av marwal:
Skrivet av Schmoo:

Inte för min del. Iofs, en merge mellan wow och minecraft hade kanske varit intressant.

Var det inte någon studio som snackade om att göra ett "bygg mmo"? Eller är det inte riktigt det du är ute efter. Det skulle kunna bli riktigt häftigt.

Jo, paradox ville Rippa minecraft...

Det heter #Salem


signatur
Medlem

Wow's värld är för liten för spelarägda hus. Isf skulle de bli instanserade.. Usch..

Se på Starwars Galaxies (pre-cu), med hela spelarstäder. Den community'n var hur grym som helst, men det förstörde SOE tillslut det med.

Medlem

Det hade kanske kunnat vara intressant. Antar att när det släpps så kommer Activision in i bilden med följande 'The sims' inspirerade DLC paket.
"köp detta item till ditt egna spelarhus, 30€ " (möbel eller whatever)

Medlem
Skrivet av Horniak:

Wow's värld är för liten för spelarägda hus. Isf skulle de bli instanserade.. Usch..

Se på Starwars Galaxies (pre-cu), med hela spelarstäder. Den community'n var hur grym som helst, men det förstörde SOE tillslut det med.

Ooh Saknar mitt hus och stad på Yavin.

Medlem

Skulle personligen spela WoW om det fanns tillgång till ett "hem" i spelet. Sen behöver inte det betyda att alla måste ha ett hus/hem, de som inte vill kan ju helt enkelt avstå.

Medlem

Jag tycker att de ska ha liknande hus system som EQ2 har.
I städer så finns det olika hus man kan köpa men alla kan köpa samma hus om de så vill (Dock olika instancer när man väll går in i dem) och sen finns det Guild hus där man kan fixa vendors, en massa (Glöm ordet) props, troféer från bossar och destinationer med båtar.

Spelade inte speciellt mycket EQ2 och kom därför inte in i spelet så mycket men det jag spelade var väldigt bra.

Medlem

De gör helt rätt som skippar spelarägda hus om det inte tillför något.
I UO var det en del av världen, man kunde plundra varandras hus osv = bra implementation.
I DAoC var det en egen zon och man kunde crafta i huset vilket sabbade communityn eftersom de stora städerna blev helt tomma = dålig implementation.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem
Skrivet av mLs:

Kände på mig detta en gång i tiden. Och nu kan jag stolt säga att jag varit wow-fri i över fyra månader, känner inget som helst behov till att komma tillbaka och jag tackar mig själv för att mitt beroende dog ut till slut!

detta ska vi fira med lite minecraft!

ahh, crap...

Seriöst, ingen vill veta. Du är inte speciell för att du slutat spela ett spel som du slutat att gilla. Du bidrar bara med off topic.

Spelarägda hus eller instancer är dock något hett eftertraktat på RP servrar där fokus just inte ligger på att det ska finnan ett gameplay bakom allt. Dock har inte rollspelare (trots sitt stora antal) varit någonsin speciellt prioriterade.

Sen kan man också fråga sig hur mycket det egentligen skulle kosta att implementera ett instansat hus eller ett phaseat hus. Antagligen inte mycket mer än designen av huset.

Dock är Blizzards linje klar, mer gameplay och mindre "pause and enjoy". Lite synd då Cataclysm verkade har just mycket av detta koncept.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Glömt att tagga spelet till WoW i databasen? Ser inte denna nyhet under "WoW-artiklar"


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av emoless:

Glömt att tagga spelet till WoW i databasen? Ser inte denna nyhet under "WoW-artiklar"

Det är taggat på Cataclysm, inte till vanilla


signatur
Medlem
Skrivet av Naraccas:

Seriöst, ingen vill veta. Du är inte speciell för att du slutat spela ett spel som du slutat att gilla. Du bidrar bara med off topic..

Tala för dig själv.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Sista expansionen blev ju en jätteflopp. Kommer dom inte med något nytt så är wow borta inom 1 år.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av emoless:

Glömt att tagga spelet till WoW i databasen? Ser inte denna nyhet under "WoW-artiklar"

Det är taggat på Cataclysm, inte till vanilla

Aha!
Kändes mer som en "generell" WoW-nyhet, tänkte att alla WoW-nyheter som inte är specifikt inriktade mot en expansion borde vara taggade under #World of Warcraft.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Spelar ägda hus kvittar, det vore däremot kul att ha någon form av Guildlokal som man kanske kunde inreda med sitt guilds erövringar.

ingen som reagerar på att spelet som skulle ta slut 2012 nu har 2 expansioner utöver den "sista"?


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Inaktiv
Skrivet av lyrael:

Spelar ägda hus kvittar, det vore däremot kul att ha någon form av Guildlokal som man kanske kunde inreda med sitt guilds erövringar.

Det har också diskuterats länge, men tyvärr kostar det ingenting att skapa ett guild, därför har vi ibland hundratals guilds på en server. Vart skulle detta få plats?

Guild-hus hade varit skoj, men då skulle ett guild verkligen betyda mer än vad det gör idag.

12
Skriv svar