Drakens tid är slut

Medlem
Drakens tid är slut

Så, efter två-tre dagars ganska intensivt spelande är äventyr över, och det är med blandade känslor. Dels så var det skönt att ha upplevt det, kan vara bland de mest väl investerade 199kr jag gjort i spelväg, och dels lite ångest över alla jobbiga val man vill rätta till. Jag kan nog inte komma på ett spel som har berört mig som det här, med Ocarina of Time som undantag, det är en fantastisk värld som BioWare presenterat för oss. Så bra presenterat att jag ska dyka in i den igen när tillfälle ges. Det enda negativa jag kan komma på är svårighetsgraden på vissa banor, jag spelade på normal ända tills jag äntrade Denerim, där var det som att gå in i en vägg, och jag sänkte graden till Easy ett par gånger. Men sen är jag ingen veteran på RPG heller. Förutom det, och alla tuffa val (som är en positiv grej egentligen) så är jag bara glad att jag har upplevt det.

Aedlas, dagens hjälte.

#blogg

Drakens tid är slut

slående likhet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Härligt!
Då är det bara att hugga in i tvåan som släpps inom de kommande dagarna.


signatur

Have a good time!

Medlem

Slående likhet?

Ja, men vart i tiden befinner man sig i Dragon Age 2? Innan, efter eller samtidigt?

Samtidigt som jag förstått det. Över en tio års period från det att hemstaden bran. Så både samtidigt, efter och hintat till flashbacks till innan(obekräftat). Över hela tids spannet, Jag känner mig hemma.:)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Haha, ditt nick kräver att du ska spela det då, med andra ord. Är storyn, dialogerna och spelet hälften så bra som det första, så blir det grymt. Nu ska jag dra igenom Awakening lite!

glöm inte Witchhunt, om man valde en romans med Morrigan så är det ett krav, även om det lämnar en del att önska i fråga om längden. Morrigan my moonlit rose.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Om man inte gjorde det då?

Alternativet "hämnd" finns, men varför har jag ingen aning om. Vem vill skada Morrigan?, Kanske Templars som jagar Apostates,*FLÄMT* Var din karaktär en Templar, 73mpl4R?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Nä, Alistair och jag kom inte överens så bra, han ville inte ens lära mig Templaryrket, så jag vände mig till Oghren istället, Champion/Berserker är jag hittils.

Morrigan hade en permanent plats i mitt team, och definitivt en av de skönaste karaktärerna, så hämnas vill jag absolut inte göra. Hon får leva sitt liv i skogen om hon vill.

Men i eftertexten så stod det nått om att hon tagit in sig i kungahuset i Orlais?

1
Skriv svar