Rykten om Grand Theft Auto 5

Robot
Rykten om Grand Theft Auto 5

Hela rollistan kan ha läckt från nästa bilknyckarsimulator från Rockstar.

#grand-theft-auto-5-2, #2k-games, #rockstar, #grand-theft-auto-iv


Rykten om Grand Theft Auto 5

Jaså du, surprise surprise, i Paris denna gång då hoppas jag


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ge oss samma kvalitet på radio stationerna och jag är en happy man!

Medlem

Låter underbart!

Paris tror jag du kan glömma om man kollar namnen..

"Nervous Jerry – 48 yrs old – paranoiac living in the sticks, near Simon, completely paranoid, and terrified of Simon"

"Living in the sticks" talar snarare för att det kanske blir ett nytt San Andreas-ish..

Jag hade inte klagat..
En Sandking med GTA IV+ fysik.
Nam nam..

Medlem

Jag tänkte först på London men för många karaktärer som har koppling till FBI.

Dubai? Mycket pengar, en massa "entreprenörer" och en del del desperation.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Skägg.
10 Chambers

Supersnoken nämner själv LA.


signatur
AW8
Medlem

Los Santos FTW, hoppas att GTA V utspelar sig där.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Vore trevligt med lite andra städer denna gång, börjar bli lite repetitivt med samma gamla mainstream GTA-settings, även om grafiken har förbättrats för varje iteration.

En europeisk eller asiatisk storstad skulle kännas riktigt fräscht i min mening. Skulle väl dock dra ner försäljningen på USA-marknaden förstås, men ja man tackar ju inte nej till GTA5 i vilket fall. GTA:SA känns lite för färskt fortfarande för att LA ska locka direkt, men förhoppningsvis kan de vända oss tveksamma med lite nyskapande och bländande grafiska miljöer.

Frankrike är perfekt ju!, Tänk att svischa förbi vingårdarna i en citroen med dragspelsmusik i radion samtidigt som du gör en drive-by på den rivaliserande Ost-makarens hantlangare.

Att basejumpa från Eiffeltornet i den parisiska natten, Achivement om du prikar Mimaren på gatan innan du landar.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Fett!


signatur

War never changes.

Medlem

Tillbaka till san andreas världen vore grymt med nya grafiska miljöer.

Medlem

Ooh. Härligt!
Längtar.


signatur

Have a good time!

Medlem

Håll det till USA-miljöer, alla kan förknippa sig med dem. Hela världen ser på amerikansk TV och är vana vid deras miljöer, simpla men ändå trevliga. Actionfilmer man ser utspelar sig alltid i sådana miljöer, så det känns bekant att se.
Skulle man helt plötsligt göra europeiska-miljöer skulle det kännas konstigt och fel för de flesta, gamla byggnader, inga skyskrapor m.m. Polisjakter i svenska, danska, franska, miljöer hade bara varit fel. Sedan hade det känts ännu mer fel ifall alla i spelet pratade franska, likaså hade det känts fel ifall alla i Frankrike pratade engelska.

Enda rätta miljön som alla kan associera med är helt enkelt USA + engelska, allt annat hade känts fel mer eller mindre. Hela spelserien för mig skriker "USA + storstäder"

Kina / Japan hade möjligtvis fungerat, på grund av deras storstäder, men jag hade tröttnat på nolltid med bara japanska/kinesiska överallt med deras riktigt trånga miljöer. Antingen fullsmockat med skyskrapor eller risiga områden överallt. Hade gärna prövat det, men hade snabbt övergett det spelet.

Det finns fortfarande massor av miljöer i USA att trycka in i GTA, bara att använda fantasin lite.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Tycker dom ska basera karaktärer, story och setting på Trailer Park Boys. Då skulle jag lätt köpa spelet.
Vem vill inte köra omkring i Bubbles gocart och sno kundvagnar som sidemission?

Medlem

För mig får dom i stora drag göra hur dom vill bara vi får tillbaka treans kameravinklar.
Fast trenden pekar ju på att det blir sämre på den fronten.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av highspeed:

Ge oss samma kvalitet på radio stationerna och jag är en happy man!

Bara det inte är som San Andreas. 200 kanaler med rap/hiphop. Usch!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

GTA <333333333333333

Medlem

Bättre radio-innehåll. En intressantare värld, och tar tillbaka lite överdrivna, men roliga, vapen(samt pansarvagnar kanske?) Gör spelet lite roligare, och mindre serious business, så hade jag gillat det. :3

Medlem

Jag vill ha ett nytt GTA i Vice City. Kanske i nutid? Men jag vill att huvudkaraktären är en kvinna. En stark kvinnlig karaktär helt fri från spelvärldens stereotypa kvinnobilder.
Och jag vet att Rockstar är utvecklare som verkligen skulle kunna klara av något sådant på ett väldigt bra sätt.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Håller med, 100%. Well said.

Skrivet av emoless:

Håll det till USA-miljöer, alla kan förknippa sig med dem. Hela världen ser på amerikansk TV och är vana vid deras miljöer, simpla men ändå trevliga. Actionfilmer man ser utspelar sig alltid i sådana miljöer, så det känns bekant att se.
Skulle man helt plötsligt göra europeiska-miljöer skulle det kännas konstigt och fel för de flesta, gamla byggnader, inga skyskrapor m.m. Polisjakter i svenska, danska, franska, miljöer hade bara varit fel. Sedan hade det känts ännu mer fel ifall alla i spelet pratade franska, likaså hade det känts fel ifall alla i Frankrike pratade engelska.

Enda rätta miljön som alla kan associera med är helt enkelt USA + engelska, allt annat hade känts fel mer eller mindre. Hela spelserien för mig skriker "USA + storstäder"

Kina / Japan hade möjligtvis fungerat, på grund av deras storstäder, men jag hade tröttnat på nolltid med bara japanska/kinesiska överallt med deras riktigt trånga miljöer. Antingen fullsmockat med skyskrapor eller risiga områden överallt. Hade gärna prövat det, men hade snabbt övergett det spelet.

Det finns fortfarande massor av miljöer i USA att trycka in i GTA, bara att använda fantasin lite.

AW8
Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av highspeed:

Ge oss samma kvalitet på radio stationerna och jag är en happy man!

Bara det inte är som San Andreas. 200 kanaler med rap/hiphop. Usch!

Rättelse: 2 kanaler spelade hip hop, lika många kanaler spelade rock.
Unfounded hate much?

Skrivet av StrongBad:

Jag vill ha ett nytt GTA i Vice City. Kanske i nutid? Men jag vill att huvudkaraktären är en kvinna. En stark kvinnlig karaktär helt fri från spelvärldens stereotypa kvinnobilder.
Och jag vet att Rockstar är utvecklare som verkligen skulle kunna klara av något sådant på ett väldigt bra sätt.

Håller med, det skulle vara coolt.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Jag längtar tills dom gör GTA 5 officielt <3 Jag har alltid bara gillat GTA serien sådär, fram tills 4an som var så sjukt bra och underhållande så jag började älska serien.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag vill ha ett nytt GTA i Vice City. Kanske i nutid? Men jag vill att huvudkaraktären är en kvinna. En stark kvinnlig karaktär helt fri från spelvärldens stereotypa kvinnobilder.
Och jag vet att Rockstar är utvecklare som verkligen skulle kunna klara av något sådant på ett väldigt bra sätt.

Say whaaattt?

Medlem

Ursäkta men... "säregna karaktärer, knark, gangsters och kändisar passar profilen för ett nutida GTA-spel som utspelar sig i Los Angeles" låter väl som i princip vilket annat GTA spel som helst? xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Funnits på twitter i någon dag!!

http://twitter.com/GTAVgame

Medlem
Skrivet av Davisx3m:

Funnits på twitter i någon dag!!

http://twitter.com/GTAVgame

Luktar spoof..

Kul om inte.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag vill ha ett nytt GTA i Vice City. Kanske i nutid? Men jag vill att huvudkaraktären är en kvinna. En stark kvinnlig karaktär helt fri från spelvärldens stereotypa kvinnobilder.
Och jag vet att Rockstar är utvecklare som verkligen skulle kunna klara av något sådant på ett väldigt bra sätt.

Håller helt och hållet med där. Börjat glida ifrån GTA mer sen Saints Row verkar börja fylla ut hålet med absurd humor. Nästa spel hade kunnat behöva en kvinna för att erbjuda något nytt. Har väl gått igenom hela spektrumet av stereotyper nu? White guy, black man, asian guy, Russian guy och biker. osv osv.

Är helt inne på ett nytt spel i Vice City också. Fortfarande favoriten i mina ögon.

Medlem

GTA 5: brokeback in finland, skulle vara kul att vara nån bastudåre i finland som är svinsur hela tiden och tröstar sig med sprit perkele!!!

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Tycker dom ska basera karaktärer, story och setting på Trailer Park Boys. Då skulle jag lätt köpa spelet.
Vem vill inte köra omkring i Bubbles gocart och sno kundvagnar som sidemission?

haha word på den. jag skulle iallafall köpa skiten

Medlem

Mer seriöst skulle jag gilla! GTA IV var ett steg i rätt riktning! Likaså Red Dead Redemption!


signatur

Have a good time!

12
Skriv svar