Citerad = Notifiering

Medlem
Citerad = Notifiering

Som inledning vill jag säga att även om det verkar finnas en funktion om att man ska få en notifiering varje gång någon skrivit i en tråd man skrivit i, så har jag aldrig sett att man får en notifiering, såvida det inte gäller endast de trådar man skapat. Oavsett så tror jag inte någon vill ha en notifiering varje gång något skrivs i en av de tusen trådar man skrivit i.

Jag tycker däremot att man borde få en notifiering som lyser upp i menyn varje gång man blir citerad i forumet, detta skulle nog öka aktiviteten avsevärt i forumet, med mer konsistent diskussion.

Jag ser väldigt ofta hur någon blir citerad med en fråga eller allmänt något man förväntar sig att den citerade personen kommer att svara på, men personen aldrig gör det. Vad tror ni anledningen till det är?
-Jo, man skriver i tråden, sedan glömmer bort om den helt och hållet, eller orkar inte följa alla 1000 trådar man skrivit i så fort något nytt skrivs där.

Väldigt ofta blir någon citerad flera dagar eller möjligtvis veckor efter originalinlägget, på den tiden har man glömt bort om tråden för länge sedan och den som citerade får aldrig ett svar (ifall det är vad man vill). Jag läser trådar och ser någon citera någon med en riktigt bra fråga eller liknande, så att jag själv blir nyfiken på vad personen kommer svara på det, men 90% av fallen ser man inget svar på citatet, vilket är riktigt tråkigt och måste fixas imo, gör forumet mer socialt och aktivt!

Det var allt för mig!


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Håller helt och hållet med dig. Det blir bara jobbigt att bli notifierad för allting. Det räcker med att bli notifierad när man blir citerad bara.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

+1

Absolut, detta skulle vara en trevlig funktion.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Håller fullständigt med!

Medlem

Skulle vara snyggt. Ska se om man kan lösa det på ett bra sätt. I dag får senaste 5 personerna som skrivit i ett inlägg en notifiering, eller om du bevakar tråden, eller bevakar forumet.

Medlem
Skrivet av musse1:

Skulle vara snyggt. Ska se om man kan lösa det på ett bra sätt. I dag får senaste 5 personerna som skrivit i ett inlägg en notifiering, eller om du bevakar tråden, eller bevakar forumet.

Så om jag bevakar tråden OCH är en av de senaste fem som skrivit, får man två mail då? Kan förklara varför jag fått flera mail från samma tråd. Samt notis.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

+1
Skulle helt klart vara en schysst funktion.

Medlem

Jag tycker dock om att bli notifierad för allting som skrivs/görs i de trådar jag deltagit i.
Ett vettigt förslag kanske är en inställningsbar "notifieringstjänst"?


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:

Jag tycker dock om att bli notifierad för allting som skrivs/görs i de trådar jag deltagit i.
Ett vettigt förslag kanske är en inställningsbar "notifieringstjänst"?

Den är redan inställningsbar (notifieringar -> inställningar), allt jag ber om är en ny "kryss-ruta" som notifierar vid citerade inlägg.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem
Skrivet av emoless:
Skrivet av Brain:

Jag tycker dock om att bli notifierad för allting som skrivs/görs i de trådar jag deltagit i.
Ett vettigt förslag kanske är en inställningsbar "notifieringstjänst"?

Den är redan inställningsbar (notifieringar -> inställningar), allt jag ber om är en ny "kryss-ruta" som notifierar vid citerade inlägg.

Ah. Det visste jag inte! Jag som förstod allt fel. Jag ursäktar mig.


signatur

Have a good time!

Antikvitet

Det vore en cool funktion att få notiser vid citeringar, vi får titta på det. Det är lite mer än en kryssruta i inställningarna dock.

Som Rasmus beskrev, i nuläget får de senaste fem aktiva inläggskrivarna i tråden möjlighet till notis. Det ska inte vara så att man får notisdublett om man också bevakar tråden, men det kan hända att den kollen är lite buggig. Om så är fallet får vi förstås titta även på det.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Borde även räcka med ett mail per tråd, tills man varit inne och kollat tråden. Fick 4st mail under dagen från en och samma tråd

1
Skriv svar