Robot
Dragon Age II

Man skulle kunna tro att det var över redan innan det började. Internet dömde ut uppföljaren till 2009 års bästa rollspel så snart det stod klart att den skulle använda en annorlunda approach än originalet. Avsaknaden av ett isometriskt perspektiv, ett bantat gränssnitt och långt färre valmöjligheter var bara för mycket.

#dragon-age-ii, #mass-effect, #bioware, #dragon-age-origins


Medlem
Dragon Age II

Väldigt bra skrivet!

Vad får vi om vi för över en sparfil från Origins? Kommer den möjligheten finnas eller har många personer här Stress spelat Origins till ingen nytta?.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ger inte detta mer än en 2/5 då det är en nergradering. Fördummat, återanvädning av samma plats 3-4 gånger på några timmar. Kan inte ge armour till kompanjoner. Kan bara snacka med dom i deras "hem". Sen att fiender exploderar när du slår dom (när de dör) även med svärd, i typ 10 bitar och det flyger blod, vadfan? Usch och fy, vet inte ens om man kan kalla det ett RPG längre. Mass effect var ju action orienterat med RPG funktioner från första början. Det fungerar eftersom det är en shooter. Men det här spelet är bara skit.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Älskade Dragon Age: Origins och har lagt ner otaliga timmar när jag spelat igenom det på alla möjliga vis. Hoppas verkligen inte jag blir besviken av detta spel :/ är inte helt övertygad av recensionen.

@Traveller in Time: Såvitt jag förstår så påverkas spelet inte nämnvärt, utan det är mer lite bakgrundshistoria och referenser under spelets gång som blir påverkade. Man ska tydligen inte förvänta sig för mycket.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Detta spel är rushat punkt!


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Vad får vi om vi för över en sparfil från Origins? Kommer den möjligheten finnas eller har många personer här Stress spelat Origins till ingen nytta?.

Korta, unika dialoger är det jag märkt av. Ett kort samtal med Alistair typ, och att din grey wardens strapatser nämns lite mer i detalj. Inget iögonfallande alltså. Om jag inte hade spelat igenom Origins skulle jag inte lägga någon större fokus på att göra det enbart för sparfils-bonusarna. De är inte särskilt märkvärdiga.

Medlem

Noooo, alldeles för tidigt och detta vågar jag inte läsa men frestelsen växer för varje sekund

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Detta spel är rushat punkt!

Nej, inte punkt. Det känns stundom lite rushat ja, men det gör många saker bra också.

Punkt.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Noooo, alldeles för tidigt och detta vågar jag inte läsa men frestelsen växer för varje sekund

Jag gjorde, om jag får säga det själv, ett ganska bra jobb med att undvika spoilers. Tror inte att texten avslöjar någonting om storyn i sig som du skulle må dåligt av att veta på förhand. Your choice.

Medlem

Shit... allt det som lyftes fram som positivt i denna recension är ju det dåliga med spelet :|. Första Dragon Age gjorde ett försök att återuppliva de isometriska rollspelens glansdagar och gjorde det ganska bra, trots vissa balans problem och cookiecuter spel upplägg (visst ser alla biowares spel precis likadana ut sedan kotor? du börjar som nån mupp, blir en speciellt mupp och får sen 2-4 platser att åka till som måste klaras en efter en med några enstaka sido uppdrag, allt medan du har nånstans där ditt party står och sover och snackar med dig som att dom precis hjälpte dig o slåss fast du aldrig använt dom). Trots detta var Dragon Age ett helt ok RPG med intressanta strider och taktiker.

DA2 tar allt det och skiter ut det i toaletten och gör om spelet till ett linjärt instängt action rpg, fast utan direkt kontroll som t.ex. LOTR spelen eller liknande action RPGn och med halvkass interface för att styra sitt party vilket oftast bara slutar att man tar nån default tactic och låter dom svinga på bäst dom vill.

Demot gav verkligen inte mer smak, trist gameplay, cliche karaktärer, värdelöst gameplay och dessutom rätt kass grafik (jämnför med Risen, Oblivion eller vad som helst i princip... hell Baldurs Gate ser ju tusen gånger bättre ut med sitt isometriska perspektiv och omsorgsfullt detaljerade miljöer.

En riktig flopp, men sådant här hyllas till skyarna. Inte konstigt att spelen ser ut som dom gör idag. Bioware har tappat allt som gjorde dom bra en gång i tiden.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Shit... allt det som lyftes fram som positivt i denna recension är ju det dåliga med spelet :|. Första Dragon Age gjorde ett försök att återuppliva de isometriska rollspelens glansdagar och gjorde det ganska bra, trots vissa balans problem och cookiecuter spel upplägg (visst ser alla biowares spel precis likadana ut sedan kotor? du börjar som nån mupp, blir en speciellt mupp och får sen 2-4 platser att åka till som måste klaras en efter en med några enstaka sido uppdrag, allt medan du har nånstans där ditt party står och sover och snackar med dig som att dom precis hjälpte dig o slåss fast du aldrig använt dom). Trots detta var Dragon Age ett helt ok RPG med intressanta strider och taktiker.

DA2 tar allt det och skiter ut det i toaletten och gör om spelet till ett linjärt instängt action rpg, fast utan direkt kontroll som t.ex. LOTR spelen eller liknande action RPGn och med halvkass interface för att styra sitt party vilket oftast bara slutar att man tar nån default tactic och låter dom svinga på bäst dom vill.

Demot gav verkligen inte mer smak, trist gameplay, cliche karaktärer, värdelöst gameplay och dessutom rätt kass grafik (jämnför med Risen, Oblivion eller vad som helst i princip... hell Baldurs Gate ser ju tusen gånger bättre ut med sitt isometriska perspektiv och omsorgsfullt detaljerade miljöer.

En riktig flopp, men sådant här hyllas till skyarna. Inte konstigt att spelen ser ut som dom gör idag. Bioware har tappat allt som gjorde dom bra en gång i tiden.

Håller fullständigt med dig, jag förstår inte hur man kan hylla en massa försämringar i spelet. Min åsikt är att spelet har fått alldeles för lite kritik än vad det borde ha och det känns som om man endast hyllar spelet för att det står Bioware på ettiketen.

Precis som Medal of Honor så höjs detta spel till skyarna trots att det är kort, fattigt och dåligt spel.

Medlem

Anders är den nya Alistair

Inaktiv

Det här gillar jag "det arv från Baldur's Gate-serien som ändå dröjer sig kvar på pc.". samtidigt, varför går de o ändrar ett vinnande koncept DA: O? jaja, har beställt dragon age 2 signature edition ändå. för jag visste att detta skulle bli ett bra spel som alla bioware spel är. men jag hade ändå hoppats på ett större, öppnare, grymmare, mer taktiskt, old-school-rpg med alla möjliga kameravinklar. ett större DA: O helt enkelt. börjar tänka på the witcher 2

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Shit... allt det som lyftes fram som positivt i denna recension är ju det dåliga med spelet :|. Första Dragon Age gjorde ett försök att återuppliva de isometriska rollspelens glansdagar och gjorde det ganska bra, trots vissa balans problem och cookiecuter spel upplägg (visst ser alla biowares spel precis likadana ut sedan kotor? du börjar som nån mupp, blir en speciellt mupp och får sen 2-4 platser att åka till som måste klaras en efter en med några enstaka sido uppdrag, allt medan du har nånstans där ditt party står och sover och snackar med dig som att dom precis hjälpte dig o slåss fast du aldrig använt dom). Trots detta var Dragon Age ett helt ok RPG med intressanta strider och taktiker.

DA2 tar allt det och skiter ut det i toaletten och gör om spelet till ett linjärt instängt action rpg, fast utan direkt kontroll som t.ex. LOTR spelen eller liknande action RPGn och med halvkass interface för att styra sitt party vilket oftast bara slutar att man tar nån default tactic och låter dom svinga på bäst dom vill.

Demot gav verkligen inte mer smak, trist gameplay, cliche karaktärer, värdelöst gameplay och dessutom rätt kass grafik (jämnför med Risen, Oblivion eller vad som helst i princip... hell Baldurs Gate ser ju tusen gånger bättre ut med sitt isometriska perspektiv och omsorgsfullt detaljerade miljöer.

En riktig flopp, men sådant här hyllas till skyarna. Inte konstigt att spelen ser ut som dom gör idag. Bioware har tappat allt som gjorde dom bra en gång i tiden.

Som jag nämner i min text är demon ett missvisande smakprov på helhetsupplevelsen. Jag vågar påstå att jag har mer kött på benen än dig (jag har trots allt lirat igenom det två gånger) - och det som står ut är inte det bortsprungna fågelperspektivet. Det som är utmärkande är berättandet och det faktum att utvecklarna tillåter sig att dröja kvar vid Kirkwall. Till skillnad från dig (som väl inte spelat det färdiga spelet?) tycker jag även att Dragon Age II mer filmiska berättande gör det en tjänst, snarare än tvärtom. Origins stumma dialoger kändes förvisso old school och traditionsbundet men... om jag ska vara helt ärlig: stundom lite gammalt.

Förändring enbart för förändringens skull är inget att eftersträva. Likaså är den ofta väldigt dåligt underbyggda konservatism som präglar många av de kommentarer man ser på diverse forum rätt jobbig. Det sticker i ögonen att många sågar ett koncept vid fotknölarna innan de ens testat fullversionen och sett hur nyheterna fungerar i sitt sammanhang. Det gäller inte bara Dragon Age II, utan spelrelaterade förhandsdiskussioner överlag.

Stirra dig inte blind på betyget. Jag ger Dragon Age II fyra av fem i betyg, men det är verkligen inte en solklar fyra - det hoppas jag framgår av recensionen. Min fyra är till och med ganska svag. Bioware har misshandlat flera beståndsdelar i spelet. Men utvecklarnas strävan efter att berätta ett politiskt drama (kryddat med monsterslakt) är riktigt kul att se och trots en del tillkortakommanden (som de återanvända miljöerna) är det här ett utmärkt spel. Det är mer åt A Song of Fire and Ice-hållet och mindre åt det vansinnigt uttjatade rädda världen-ditot som återkommer i de flesta spel av den här typen.

Jag diggar det.

Ish
Medlem

Tyckte första spelet började bra men storyn var extremt trist, och till slut så brydde man sig inte om vad som hände.
Stridssystemet var ju fuckat åt helvete också. Ettan var pure hype i mina ögon,


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av donhenri:
Skrivet av Wardancer:

Shit... allt det som lyftes fram som positivt i denna recension är ju det dåliga med spelet :|. Första Dragon Age gjorde ett försök att återuppliva de isometriska rollspelens glansdagar och gjorde det ganska bra, trots vissa balans problem och cookiecuter spel upplägg (visst ser alla biowares spel precis likadana ut sedan kotor? du börjar som nån mupp, blir en speciellt mupp och får sen 2-4 platser att åka till som måste klaras en efter en med några enstaka sido uppdrag, allt medan du har nånstans där ditt party står och sover och snackar med dig som att dom precis hjälpte dig o slåss fast du aldrig använt dom). Trots detta var Dragon Age ett helt ok RPG med intressanta strider och taktiker.

DA2 tar allt det och skiter ut det i toaletten och gör om spelet till ett linjärt instängt action rpg, fast utan direkt kontroll som t.ex. LOTR spelen eller liknande action RPGn och med halvkass interface för att styra sitt party vilket oftast bara slutar att man tar nån default tactic och låter dom svinga på bäst dom vill.

Demot gav verkligen inte mer smak, trist gameplay, cliche karaktärer, värdelöst gameplay och dessutom rätt kass grafik (jämnför med Risen, Oblivion eller vad som helst i princip... hell Baldurs Gate ser ju tusen gånger bättre ut med sitt isometriska perspektiv och omsorgsfullt detaljerade miljöer.

En riktig flopp, men sådant här hyllas till skyarna. Inte konstigt att spelen ser ut som dom gör idag. Bioware har tappat allt som gjorde dom bra en gång i tiden.

Håller fullständigt med dig, jag förstår inte hur man kan hylla en massa försämringar i spelet. Min åsikt är att spelet har fått alldeles för lite kritik än vad det borde ha och det känns som om man endast hyllar spelet för att det står Bioware på ettiketen.

Precis som Medal of Honor så höjs detta spel till skyarna trots att det är kort, fattigt och dåligt spel.

Det är det här jag syftar på när jag skriver:

"Likaså är den ofta väldigt dåligt underbyggda konservatism som präglar många av de kommentarer man ser på diverse forum rätt jobbig. Det sticker i ögonen att många sågar ett koncept vid fotknölarna innan de ens testat fullversionen och sett hur nyheterna fungerar i sitt sammanhang. Det gäller inte bara Dragon Age II, utan spelrelaterade förhandsdiskussioner överlag."

Hur kan du så säkert veta att det är kort, fattigt och dåligt? Även om du skulle ha importerat den amerikanska versionen kan du väl knappast ha hunnit igenom det redan? Utifrån din stensäkra kritik verkar det som att vi har spelat två olika spel.

Eller vänta, det har vi (du) ju inte...

Medlem

Kommer nog bli grymt besviken känner jag....

Medlem
Skrivet av Jakob Svärd:
Skrivet av donhenri:
Skrivet av Wardancer:

Shit... allt det som lyftes fram som positivt i denna recension är ju det dåliga med spelet :|. Första Dragon Age gjorde ett försök att återuppliva de isometriska rollspelens glansdagar och gjorde det ganska bra, trots vissa balans problem och cookiecuter spel upplägg (visst ser alla biowares spel precis likadana ut sedan kotor? du börjar som nån mupp, blir en speciellt mupp och får sen 2-4 platser att åka till som måste klaras en efter en med några enstaka sido uppdrag, allt medan du har nånstans där ditt party står och sover och snackar med dig som att dom precis hjälpte dig o slåss fast du aldrig använt dom). Trots detta var Dragon Age ett helt ok RPG med intressanta strider och taktiker.

DA2 tar allt det och skiter ut det i toaletten och gör om spelet till ett linjärt instängt action rpg, fast utan direkt kontroll som t.ex. LOTR spelen eller liknande action RPGn och med halvkass interface för att styra sitt party vilket oftast bara slutar att man tar nån default tactic och låter dom svinga på bäst dom vill.

Demot gav verkligen inte mer smak, trist gameplay, cliche karaktärer, värdelöst gameplay och dessutom rätt kass grafik (jämnför med Risen, Oblivion eller vad som helst i princip... hell Baldurs Gate ser ju tusen gånger bättre ut med sitt isometriska perspektiv och omsorgsfullt detaljerade miljöer.

En riktig flopp, men sådant här hyllas till skyarna. Inte konstigt att spelen ser ut som dom gör idag. Bioware har tappat allt som gjorde dom bra en gång i tiden.

Håller fullständigt med dig, jag förstår inte hur man kan hylla en massa försämringar i spelet. Min åsikt är att spelet har fått alldeles för lite kritik än vad det borde ha och det känns som om man endast hyllar spelet för att det står Bioware på ettiketen.

Precis som Medal of Honor så höjs detta spel till skyarna trots att det är kort, fattigt och dåligt spel.

Det är det här jag syftar på när jag skriver:

"Likaså är den ofta väldigt dåligt underbyggda konservatism som präglar många av de kommentarer man ser på diverse forum rätt jobbig. Det sticker i ögonen att många sågar ett koncept vid fotknölarna innan de ens testat fullversionen och sett hur nyheterna fungerar i sitt sammanhang. Det gäller inte bara Dragon Age II, utan spelrelaterade förhandsdiskussioner överlag."

Hur kan du så säkert veta att det är kort, fattigt och dåligt? Även om du skulle ha importerat den amerikanska versionen kan du väl knappast ha hunnit igenom det redan? Utifrån din stensäkra kritik verkar det som att vi har spelat två olika spel.

Eller vänta, det har vi (du) ju inte...

Spelet finns ute på nätet och jag har inte hunnit spela igenom hela(spelar medans vi pratar) men jag står fortfarande fast vid min åsikt. Du skrev att spelet skiljer sig från demot och där håller jag med dig men tycker fortfarande att spelet inte förtjänar en 4:a, även om det är en svag sådan.

Nackdelarna väger mer än fördelarna, de har förändrat alldeles för mycket till det dåliga. Men som jag skrev tidigare det är min åsikt. Jag återkommer med en "stensäkrare" åsikt när jag har lirat klart spelet.

Medlem
Skrivet av donhenri:
Skrivet av Jakob Svärd:
Skrivet av donhenri:
Skrivet av Wardancer:

Shit... allt det som lyftes fram som positivt i denna recension är ju det dåliga med spelet :|. Första Dragon Age gjorde ett försök att återuppliva de isometriska rollspelens glansdagar och gjorde det ganska bra, trots vissa balans problem och cookiecuter spel upplägg (visst ser alla biowares spel precis likadana ut sedan kotor? du börjar som nån mupp, blir en speciellt mupp och får sen 2-4 platser att åka till som måste klaras en efter en med några enstaka sido uppdrag, allt medan du har nånstans där ditt party står och sover och snackar med dig som att dom precis hjälpte dig o slåss fast du aldrig använt dom). Trots detta var Dragon Age ett helt ok RPG med intressanta strider och taktiker.

DA2 tar allt det och skiter ut det i toaletten och gör om spelet till ett linjärt instängt action rpg, fast utan direkt kontroll som t.ex. LOTR spelen eller liknande action RPGn och med halvkass interface för att styra sitt party vilket oftast bara slutar att man tar nån default tactic och låter dom svinga på bäst dom vill.

Demot gav verkligen inte mer smak, trist gameplay, cliche karaktärer, värdelöst gameplay och dessutom rätt kass grafik (jämnför med Risen, Oblivion eller vad som helst i princip... hell Baldurs Gate ser ju tusen gånger bättre ut med sitt isometriska perspektiv och omsorgsfullt detaljerade miljöer.

En riktig flopp, men sådant här hyllas till skyarna. Inte konstigt att spelen ser ut som dom gör idag. Bioware har tappat allt som gjorde dom bra en gång i tiden.

Håller fullständigt med dig, jag förstår inte hur man kan hylla en massa försämringar i spelet. Min åsikt är att spelet har fått alldeles för lite kritik än vad det borde ha och det känns som om man endast hyllar spelet för att det står Bioware på ettiketen.

Precis som Medal of Honor så höjs detta spel till skyarna trots att det är kort, fattigt och dåligt spel.

Det är det här jag syftar på när jag skriver:

"Likaså är den ofta väldigt dåligt underbyggda konservatism som präglar många av de kommentarer man ser på diverse forum rätt jobbig. Det sticker i ögonen att många sågar ett koncept vid fotknölarna innan de ens testat fullversionen och sett hur nyheterna fungerar i sitt sammanhang. Det gäller inte bara Dragon Age II, utan spelrelaterade förhandsdiskussioner överlag."

Hur kan du så säkert veta att det är kort, fattigt och dåligt? Även om du skulle ha importerat den amerikanska versionen kan du väl knappast ha hunnit igenom det redan? Utifrån din stensäkra kritik verkar det som att vi har spelat två olika spel.

Eller vänta, det har vi (du) ju inte...

Spelet finns ute på nätet och jag har inte hunnit spela igenom hela(spelar medans vi pratar) men jag står fortfarande fast vid min åsikt. Du skrev att spelet skiljer sig från demot och där håller jag med dig men tycker fortfarande att spelet inte förtjänar en 4:a, även om det är en svag sådan.

Nackdelarna väger mer än fördelarna, de har förändrat alldeles för mycket till det dåliga. Men som jag skrev tidigare det är min åsikt. Jag återkommer med en "stensäkrare" åsikt när jag har lirat klart spelet.

Gott! Inte att du laddat ned spelet, men att du inte framstår som en fanatisk anhängare av devisen att allting är svart eller vitt.

Medlem
Skrivet av Jakob Svärd:

Gott! Inte att du laddat ned spelet, men att du inte framstår som en fanatisk anhängare av devisen att allting är svart eller vitt.

Hehe tack

och anledningen för att jag laddat ner spelet är för att se om det är värt att spendera pengarna på då demot var katastrofalt. Om det nu visar sig att det är faktist bra då får man nog köpa det.

Medlem

Det jag störde mig mest på i demot var dom urusla kameravinklarna... tredjepersonskamera fungerar bara om man direktstyr sin karaktär (som i Mass Effect) INTE när man skall klicka och peka.
Istället för att koncentrera mig på spelet svor jag och brottades med kameran för att förgäves försöka hitta fienderna, inte bra.

och varför? VARFÖR har magikerna förvandlats till Jackie Chan när dom skjuter projektiler?
Det ser störtlöjligt ut när dom flaxar med staven (och om jag ville ha motion så hade jag tränat till krigare eller tjuv... Magiker skall dominera med sinne inte med kropp).


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag känner på mig att internet kommer att vinna diskussionen om Dragon Age II:s varande eller icke-varande. Mest tack vare att internet alltid vinner - även när det förlorar. Lite som Charlie Sheen alltså.

Jag tänker inte kommentera inlägg i stil med "Dragon Age II suxX0r!" mer.

MEN om ni undrar något mer specifikt eller har åsikter av mer nyanserat slag så finns jag här. Är uppe i cirka 50 timmar totalt med mina två genomspelningar och kan nog svara på det mesta. Hit me.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

och varför? VARFÖR har magikerna förvandlats till Jackie Chan när dom skjuter projektiler?Det ser störtlöjligt ut när dom flaxar med staven (och om jag ville ha motion så hade jag tränat till krigare eller tjuv... Magiker skall dominera med sinne inte med kropp).

Det där är ju bara din syn på en magiker. Uppenbarligen inte deras.
Tyckte själv de va skönt med en mer livlig magiker som inte bara kutar omkring i sin klänning och kastar fireballs.

Medlem
Skrivet av Jakob Svärd:

Är uppe i cirka 50 timmar totalt med mina två genomspelningar och kan nog svara på det mesta. Hit me.

TVÅ! Genomspelningar på 50 timmar... Första spelet tog mig 79 timmar att spela igenom EN gång så jag hoppas att du är jäkligt snabb och/eller jag jäkligt långsam.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av SID 6.7:

och varför? VARFÖR har magikerna förvandlats till Jackie Chan när dom skjuter projektiler?Det ser störtlöjligt ut när dom flaxar med staven (och om jag ville ha motion så hade jag tränat till krigare eller tjuv... Magiker skall dominera med sinne inte med kropp).

Det där är ju bara din syn på en magiker. Uppenbarligen inte deras.
Tyckte själv de va skönt med en mer livlig magiker som inte bara kutar omkring i sin klänning och kastar fireballs.

Och deras syn är fel, och magikern "kutar fortfarande runt i klänning och kastar fireballs..." Men nu flaxar han som en väderkvarn samtidigt också


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Jakob Svärd:

Är uppe i cirka 50 timmar totalt med mina två genomspelningar och kan nog svara på det mesta. Hit me.

TVÅ! Genomspelningar på 50 timmar... Första spelet tog mig 79 timmar att spela igenom EN gång så jag hoppas att du är jäkligt snabb och/eller jag jäkligt långsam.

Min första genomspelning av DAO tog 30 timmar och då var jag väldigt utförlig. Du är nog ganska långsam av dig, en njutare av rang helt enkelt.

För övrigt borde Jakob göra fler recensioner då det här var en av de mest informativa och bästa texterna på länge att publiceras på hemsidan. Kudos!

*Det tog visst 40 timmar första gången.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Jakob Svärd:

Är uppe i cirka 50 timmar totalt med mina två genomspelningar och kan nog svara på det mesta. Hit me.

TVÅ! Genomspelningar på 50 timmar... Första spelet tog mig 79 timmar att spela igenom EN gång så jag hoppas att du är jäkligt snabb och/eller jag jäkligt långsam.

Jag skulle nog vilja säga att jag är relativt snabb och du relativt långsam. De flesta snittade nog på kring 60 timmar med Origins. Man kan lätt bränna igenom det på 30 också för den delen, eller göra en nagelfarande djupdykning på 100 timmar +.

Uppföljaren är som sagt betydligt kortare men inte för kort. Sedan orkade jag inte lägga ned tid på att krama ur alla pinsamma sexscener ur Dragon Age II heller - så där kan du ju lägga till 4-5 timmar beroende på hur och med vem du vill köttpussla.

Medlem

Det enda som ororar mig är längden på spelet. Men jag är alltid fruktansvärt seg. Så det ska nog inte bli nått problem. Men 25 timmar är lite magert känns det som :/

Medlem
Skrivet av Jakob Svärd:

Till skillnad från dig (som väl inte spelat det färdiga spelet?) tycker jag även att Dragon Age II mer filmiska berättande gör det en tjänst, snarare än tvärtom. Origins stumma dialoger kändes förvisso old school och traditionsbundet men... om jag ska vara helt ärlig: stundom lite gammalt.

Kommer nog aldrig ta dig seriöst när du recenserar ett RPG igen, men har svårt att se hur "GWAMHAHAHWWAH I'M EVIL" eller"Hurp derp, I'm a saint!" är en förbättring i dialogsystemet. Men jag kanske är för old school för att förstå och se det positiva med det när man faktiskt vill ha lite alternativ för att utveckla och rollspela sin karaktär i spel.

Skriv svar