Episk Blizzard-återblick

Robot
Episk Blizzard-återblick

Detta är året då Blizzard fyller 20 år. De bjuder härmed in på närmare 50 minuter återblick på vad som en gång var. Rekommenderas i drivor.

#silicon-synapse, #blizzard-entertainment


Medlem
Episk Blizzard-återblick

Underhållande måste jag säga.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Väldigt intressant

Medlem

Mitt i hockeyn! Blir att kolla senare.

*Vinst! Det här ska firas!

Medlem

Riktigt intressant! Ett måste för alla Blizzard-fans!:)

Medlem

Satt som klistrad, även fast jag inte kom ihåg namnet Scilicon & Synapse så väcktes minnet till liv så fort jag såg loggan! Lite saker jag funderade över dock var 1. var det inte blizzard north bakom starcraft? 2. Jag har hört ryckten eller fått för mig att warcraft/starcraft var något för gamesworkshop först, och det verkar ju inte så långsökt med tanke på raser och stil.

Bar nyfiken på vad deras nästa är stora mmo satsning är, wow var inte riktigt min grej, diablo har jag aldrig gillat och SC2 vart jag inte imponerad nog av för att få mig att köpa det, i alla fall inte än men precis som wc3 kan custom maps ändra på den saken.

Medlem

Där ser man! Blizzard börjar också bli med åren.
Man kanske borde fira med lite glass och Diablo?


signatur

Have a good time!

Medlem

Har följt detta företag sedan de släppte Black Thorne till pc. Ett av de bästa då och tveklöst ett av de bästa idag. Deras status idag har de verkligen förtjänat, få utvecklare levererar som Blizzard gör.

Medlem

För de som inte fått nog och vill ha mer så kan jag rekommendera denna återblick på framför allt Warcraft serien men även på Blizzard som företag. http://www.gametrailers.com/video/part-i-the-warcraft/41870

Medlem

Trodde dom skulle prata lite mer om diablo =/ men men helt okej

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Har hört rykten om att blizzards nästa titel är "World of Titans"~~.. en uppföljare till WoW, då Azeroth och allt kommer försvinna (dö), så kommer titanerna igen som finns i WoW loren

Tycker dom pratade för mycket om Warcraft 1 och 2, för lite om Warcraft 3, knappt något om det faktiskt.

Arbetsnamnet på deras nya MMO är Titan, men detta lär med största sannolikhet ändras närmare release.
Blizzard har sagt att spelet bygger på ett helt nytt IP, så det blir nog inga direkta kopplingar till Warcraft-universumet.

Skrivet av d2004:

Trodde dom skulle prata lite mer om diablo =/ men men helt okej

Det var nu nerlagda Blizzard North som gjorde Diablo 1 & 2. Dom som talar i denna filmen är alla från Blizzard Entertainment och hade kanske inte någon jättetight koppling till Blizzard North.

Medlem

Vilken härlig röst Allen Adham hade, väldigt Kevin Spacey-ish. Trevlig film

Medlem

Synd att de inte drev på mer om wc3, som lätt är mitt favoritspel från Blizzard.

För övrigt 10/10!


signatur

NinjaSkitz.

Medlem

The Lost Vikings! <333

Medlem

Intressant film. Förutom pratet om WoW och MMo som är helt oviktigt för mig. Hade önskat mer information om Diablos utveckling.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Wohoo! Hammerfall ftw!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Smaskigt!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Nostalgitripp deluxe! tranbärsjuice på de!

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Intressant film. Förutom pratet om WoW och MMo som är helt oviktigt för mig. Hade önskat mer information om Diablos utveckling.

Det var en annan studio som gjorde Diablo I och II, de finns inte kvar längre. Blizzard köpte studion (Condor) först några månader innan Diablo I skulle släppas. Så de hade väl ingen lust att prata om ett spel som de själva inte var så mycket involverade i. Förutom den korta sekvens där de försöker få det att verka som det faktiskt var de som såg till att Diablo blev Diablo och inte något "clay animation" stuff. Lite dålig stil av Blizzard (att de försöker ta åt sig äran på nåt sätt). Däremot hade de förstås kunna prata mer om Diablo III, men videon är ju en återblick mest och Diablo III ett framtida projekt.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Tybalt:

Intressant film. Förutom pratet om WoW och MMo som är helt oviktigt för mig. Hade önskat mer information om Diablos utveckling.

Det var en annan studio som gjorde Diablo I och II, de finns inte kvar längre. Blizzard köpte studion (Condor) först några månader innan Diablo I skulle släppas. Så de hade väl ingen lust att prata om ett spel som de själva inte var så mycket involverade i. Förutom den korta sekvens där de försöker få det att verka som det faktiskt var de som såg till att Diablo blev Diablo och inte något "clay animation" stuff. Lite dålig stil av Blizzard (att de försöker ta åt sig äran på nåt sätt). Däremot hade de förstås kunna prata mer om Diablo III, men videon är ju en återblick mest och Diablo III ett framtida projekt.

Ja då var det fult eftersom jag blev nyfiken på just clay animation som de visade. Nåväl då är det väl blizzard north jag skall offra någon jungfru till och inte blizzard?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar