Crysis 2-jämförelse - Pc mot Xbox 360

Robot
Crysis 2-jämförelse - Pc mot Xbox 360

Demoversionen av Crysis 2 finns tillgänglig till Xbox 360- såväl som pc-innehavare. En jämförelse finns tillgänglig.

#crysis-2


Medlem
Crysis 2-jämförelse - Pc mot Xbox 360

Var ju faktiskt en del skillnad på dom båda. Kul att någon orka sätta sig o göra såna här klipp. Får man se hur det blir på Playstation 3 då.

Medlem

Ja nog inget konstigt pc har bättre ljuseffekter och mera polygoner men det ser ändå bra ut för att vara konsoll som är 5 år gammal typ.

Medlem

Ingen snack om saken, PC versionen ser mycket bättre ut. Ljuseffekterna/skuggorna är bättre och färgerna skarpare.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Oj oj oj. Man behöver inte säga nått om det. Bilden talar sitt klara språk. Men man kan ju alltid se en blu-ray på xboxen

Medlem
Medlem

Och bra mycket fräschare texturer på PC! Ska bli väldigt intressant och se hur pass mycket konsolsjuka PC versionen lider av sen, tror det kommer likna demot allt för mycket :/


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

_78
Medlem

Kan ha missat det, men nämner man vilken dator spelet körs på? Skulle detta vara maxat på pc:n vet jag inte om jag anser skillnaden så värst enorm.

Ska bli kul att se hur dx11 kommer se ut....


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem

Ser direktx9 såhär bra ut, då tror jag nog att dx11 kan ha stor potential för cryengine. Men om de bara har lagt till paket för vissa texturer... kan man ju debattera hur värt det egentligen är.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

PC ser väl hyfsad ut... för att vara en förmodad konsolport.

Medlem
Skrivet av _78:

Kan ha missat det, men nämner man vilken dator spelet körs på? Skulle detta vara maxat på pc:n vet jag inte om jag anser skillnaden så värst enorm.

Ska bli kul att se hur dx11 kommer se ut....

Spelar ju ingen roll vilken dator det körs på, blir ju inte snyggare för det! Och har man inte ett öga för det så ser man nog inte så mycket skillnad!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Hade ju varit trevligt om han sprang runt lite och att de visade fps'en så man fick ett hum över hur det flyter. Skall bli intressant att se spelet i DX11. Skillnad mellan DX9 och DX11 är ju minst sagt stora. Ni som har DX11-kort, om ni inte testat Unigine Heaven 2.0 Benchmark. Ladda ner och testa. http://unigine.com/download/


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Bra kvalitet på era filmer som vanligt FZ. Fortsätt i samma stil....

Medlem

Helt sjukt vad snyggt det spela är. Ljudeffekterna är otroligt bra också - 3D effekten sitter perfekt!

PC-versionen var ju en hel del snyggare men hur mycket kostar inte den PC:n som kör på dom där inställningarna?


signatur

Have a good time!

Medlem

Hmm, den här videon känner jag igen. Vet faktiskt vem som har gjort den.
"Avdelning: Intresse-klubben."


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av _78:

Kan ha missat det, men nämner man vilken dator spelet körs på? Skulle detta vara maxat på pc:n vet jag inte om jag anser skillnaden så värst enorm.

Ska bli kul att se hur dx11 kommer se ut....

om man går till youtube och kollar på filmens beskrivning,
PC gameplay was captured using fraps on the highest settings available for the demo

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av _78:

Kan ha missat det, men nämner man vilken dator spelet körs på? Skulle detta vara maxat på pc:n vet jag inte om jag anser skillnaden så värst enorm.

Ska bli kul att se hur dx11 kommer se ut....

Spelar ju ingen roll vilken dator det körs på, blir ju inte snyggare för det! Och har man inte ett öga för det så ser man nog inte så mycket skillnad!

Så vadå, du menar att skillnaderna på fem år gammal hårdvara och dagens inte ska vara större än så här? Borde varit större skillnad än så här.

_78
Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av _78:

Kan ha missat det, men nämner man vilken dator spelet körs på? Skulle detta vara maxat på pc:n vet jag inte om jag anser skillnaden så värst enorm.

Ska bli kul att se hur dx11 kommer se ut....

Spelar ju ingen roll vilken dator det körs på, blir ju inte snyggare för det! Och har man inte ett öga för det så ser man nog inte så mycket skillnad!

Visst ser jag skillnaden, och det spelar en ganska stor roll vilken dator man kör det på om man har i åtanke vilken utrustning (pris) det krävs för att få spelet att prestera.


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem

Filmen körs ju i extremt låg konsolupplösning, hade den körts i den upplösningen som gäller för PC så hade skillnaden varit än större.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Spelar ju ingen roll vilken dator det körs på, blir ju inte snyggare för det! Och har man inte ett öga för det så ser man nog inte så mycket skillnad!

Inte? Så du menar att en dator med ett gkort som bara klarar shader 2 inte kommer vara snyggare än ett som har en med dagens gjkort? Klart som tusan att en prestanda dator kontra en budget dator påverkar det grafiska. Men spelet är mig veterligen gjort med konsol i åtanke och skulle nog sett ännu bättre ut om det var gjort endast för pc antagligen.

Medlem
Skrivet av Wortex:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av _78:

Kan ha missat det, men nämner man vilken dator spelet körs på? Skulle detta vara maxat på pc:n vet jag inte om jag anser skillnaden så värst enorm.

Ska bli kul att se hur dx11 kommer se ut....

Spelar ju ingen roll vilken dator det körs på, blir ju inte snyggare för det! Och har man inte ett öga för det så ser man nog inte så mycket skillnad!

Så vadå, du menar att skillnaderna på fem år gammal hårdvara och dagens inte ska vara större än så här? Borde varit större skillnad än så här.

Han menar nog att det är ingen skillnad på grafiken beroende på vilken dator det körs på, t.ex att grafiken är densamma på t.ex ett HD6870 som på ett Gtx 560.

Vi vet att det är olika plattformar, mer än så behöver man väl inte säga?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kunde visat Crysis 1 till vänster så hade man sett ännu mer skillnad.

Medlem

Väldigt icke förvånande syns det att PC-versionen ser definitivt mycket bättre ut


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Horzie:
Skrivet av Wortex:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av _78:

Kan ha missat det, men nämner man vilken dator spelet körs på? Skulle detta vara maxat på pc:n vet jag inte om jag anser skillnaden så värst enorm.

Ska bli kul att se hur dx11 kommer se ut....

Spelar ju ingen roll vilken dator det körs på, blir ju inte snyggare för det! Och har man inte ett öga för det så ser man nog inte så mycket skillnad!

Så vadå, du menar att skillnaderna på fem år gammal hårdvara och dagens inte ska vara större än så här? Borde varit större skillnad än så här.

Han menar nog att det är ingen skillnad på grafiken beroende på vilken dator det körs på, t.ex att grafiken är densamma på t.ex ett HD6870 som på ett Gtx 560.

Exakt, vilket de förmodligen fattade.. men ja, folk är ju dumma


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Tommy_h:

Spelar ju ingen roll vilken dator det körs på, blir ju inte snyggare för det! Och har man inte ett öga för det så ser man nog inte så mycket skillnad!

Inte? Så du menar att en dator med ett gkort som bara klarar shader 2 inte kommer vara snyggare än ett som har en med dagens gjkort? Klart som tusan att en prestanda dator kontra en budget dator påverkar det grafiska. Men spelet är mig veterligen gjort med konsol i åtanke och skulle nog sett ännu bättre ut om det var gjort endast för pc antagligen.

Ja och en Mercedes är bättre än en Nissan!

Skrivet av Paladia:

Filmen körs ju i extremt låg konsolupplösning, hade den körts i den upplösningen som gäller för PC så hade skillnaden varit än större.

Gissar på att det är för att göra en så rättvis jämföring som möjligt Det är tillräckligt för att man ska lägga märke till skillnaden!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Ambient occlusion är snyggare på PC samt skuggor inomhus men det är ändå patetiskt hur liten skillnad det är på PC och Xbox.

Medlem

Oavsett hur snyggt det ser ut att var på xboxen på videon så vet vi att precis som i alla andra konsol spel att upplösningen är fruktansvärt låg i jämförelsevis på vad man spelar på PC idag. Det är här med 1080p är nog det den största lögn någonsin, finns inget konsolspel som körs i 1080p på riktigt.

Medlem

Knappast speciellt mycket snyggare än andra konsol-fps vad jag ser.

Medlem
Skrivet av megabob:

Oj oj oj. Man behöver inte säga nått om det. Bilden talar sitt klara språk. Men man kan ju alltid se en blu-ray på xboxen

Jaså? Var kan man köpa den Xboxen?

12
Skriv svar