Högupplösta pc-texturer till Dragon Age II

Robot
Högupplösta pc-texturer till Dragon Age II

Har du grafikkort med DirectX 11 och minst 1024 MB videominne? Läs vidare!

#dragon-age-ii, #crysis


Högupplösta pc-texturer till Dragon Age II

Bra..jag menar fint.
Inget ovanligt med bättre texturer eller graffe på pc så vad är nyheten egentligen? att konsol får mindre igen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Det är lite oväntat med en nedladdning fylld med högupplösheter redan så här innan släppet. Tänker jag då, åtminstone.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Jag har ingen lust att spela spelet efter allt crap jag har hört om de.
Men varför i helvette släpper man en textur uppdatering via sajten och inte via Steam som krävs annars?

Skrivet av Harpa:

Det är lite oväntat med en nedladdning fylld med högupplösheter redan så här innan släppet. Tänker jag då, åtminstone.

Jo det har du rätt i, händer ju inte så ofta i förhand.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Någon som tryckt skivor och missat en fil tro?

Inaktiv

Nu saknar jag bara Exiled Prince, det färdiga DLC som släpps två dagar innan release. Snacka om att mjölka...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Segas:

Nu saknar jag bara Exiled Prince, det färdiga DLC som släpps två dagar innan release. Snacka om att mjölka...

*

/ Man har valet att ladda ner och installera om man vill.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Sweet! Har laddat ner det nu och väntar på hela spelet som kommer på torsdag


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Är det inte på fredag det låses upp?

Medlem
Skrivet av Stephan:

Är det inte på fredag det låses upp?

Torsdagen den 10e står det hos Webhallen i alla fall.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Stephan:

Är det inte på fredag det låses upp?

Det släpps några dagar tidigare i Nord Amerika.

Medlem

Själv får jag nöja mig med "low" och bita ihop då det blir kämpigt för burken.

Hur som helst, kul för de som sitter på riktiga maskiner.

Medlem

Sweet,, tankar för fulla muggar


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Ni som undrar varför detta hände så tror jag faktiskt att jag har svaret på frågan (Om det jag har läst är korrekt).

Det är så här att de inte blev klara med de högupplösta texturer till PC innan spelet skickades iväg för tryckning vilket resulterade i att man nu får välja om man antingen vill ha DX9 texturer eller DX11 (HD).

Själv kommer jag ladda ner dem o ha allt redo

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Ni som undrar varför detta hände så tror jag faktiskt att jag har svaret på frågan (Om det jag har läst är korrekt).

Det är så här att de inte blev klara med de högupplösta texturer till PC innan spelet skickades iväg för tryckning vilket resulterade i att man nu får välja om man antingen vill ha DX9 texturer eller DX11 (HD).

Själv kommer jag ladda ner dem o ha allt redo

Man gör orginal texturen i hög upplösning för att sen komprimera ner beroende på vilka systemkrav man riktar in sig på.

Man sitter inte och gör först en låg upplöst, sen börjar om och gör en medel upplöst, och så vidare...

Så, nej. Det du läst är helt CP-fel.

Ish
Medlem

Allt som är DLC är inte guld.. Sånt här borde ju rimligtvis följa med vid launch tycker jag. Samma med Crysis 2 å DX11.. Fattar inte varför de gör såhär.. Vill de få det till att det är någon slags schysst DLC man får gratis eller..??
Det är ju till synes en del av spelet 1.0..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv
Skrivet av Kharif:

Jag har ingen lust att spela spelet efter allt crap jag har hört om de.
Men varför i helvette släpper man en textur uppdatering via sajten och inte via Steam som krävs annars?

dragon age 2 kräver inte steam elr gfwl...

Inaktiv
Skrivet av Ish:

Allt som är DLC är inte guld.. Sånt här borde ju rimligtvis följa med vid launch tycker jag. Samma med Crysis 2 å DX11.. Fattar inte varför de gör såhär.. Vill de få det till att det är någon slags schysst DLC man får gratis eller..??
Det är ju till synes en del av spelet 1.0..

håller med. visst fan borde det följa med releasen o sen att man kan välja att installera det....

Medlem

Alltid trevligt när man faktiskt utnyttjar den kraft PC erbjuder.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

"nivåkonst"?


signatur

Memento Mori

Medlem

Kan väl vara lite trevligt med lite extra godis till PC. Vad är problemet? Om jag inte minns helt fel så låg det väl ett extra texturpack ned även på Unreal Tournament, som man fick installera vid sidan av ? Om det nu är så att det är en relativt liten andel som sitter på grafikkort som klarar detta, så är det väl inte så anmärkningsvärt att det kommer "extra" ändå ??

Kanske bara inte vill tvinga på dom vars dator inte klarar texturpaketet 1Gb onödiga filer.

Medlem
Skrivet av TheWhaleHunter:

Kanske bara inte vill tvinga på dom vars dator inte klarar texturpaketet 1Gb onödiga filer.

Mycket bra poäng där.

Medlem

Fantastiskt, efter de gråtrista miljöerna i demot så känner Jag verkligen att det här behövs, dessutom bra jobbat av Bioware att fokusera extra på oss datorspelare.

Medlem

Här är lite prat från snubbarna på Anandtech: http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2148316&page=2

lite screens som antagligen är av texturpacken: http://img232.imageshack.us/g/2011030700001.jpg/

Medlem

fy fan va nice!

Medlem
Skrivet av Höglund:
Skrivet av TheWhaleHunter:

Kanske bara inte vill tvinga på dom vars dator inte klarar texturpaketet 1Gb onödiga filer.

Mycket bra poäng där.

Högupplösta texturer känns ju utan tvekan som en "Wow-feature" som jag som utvecklare skulle vilja få så många som möjligt att ta del av direkt, inte bara de som ids ladda ner en texturpatch på 1GB. Man vill ju göra ett så bra intryck som möjligt direkt för att få bra reviews och snack kring spelet. Bra grafik är ju ett självklart plus i alla lägen för sådana ändamål.
Känns som att ett mer troligt scenario är att de högupplösta texturerna inte fick plats på DVD-skivan och man därför valde att låta köparna göra jobbet med att ladda ner texturerna ist. för att lägga tid/pengar på en extra DVD-skiva i tryckningen eller någon annan lösning.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Skrivet av TheWhaleHunter:

Kanske bara inte vill tvinga på dom vars dator inte klarar texturpaketet 1Gb onödiga filer.

Tvinga på? Du menar att den grafikinställning som sköter texturer som många andra PC-spel har inte duger till Dragon Age II?

Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av TheWhaleHunter:

Kanske bara inte vill tvinga på dom vars dator inte klarar texturpaketet 1Gb onödiga filer.

Tvinga på? Du menar att den grafikinställning som sköter texturer som många andra PC-spel har inte duger till Dragon Age II?

Nej. Jag har två datorer som båda klarar det mesta, åtminstonne i texturväg, jag tar gjärna högupplösta texturer från början.
Men jag försökte bara se en lite mer possitiv anledning till varför dom gjort så här. Och hadde jag suttit på en sämre dator hadde jag uppskattat att jag kunde undvika 1Gb för mig onödiga filer.

12
Skriv svar