Homefront bara fem timmar långt
Utvecklarna i blåsväder efter avslöjandet om bara fem timmars singelkampanj – försvarar längden med att den är jämförbar med konkurrenternas.
Vad menas med "Expertspelare"? För mig låter det som en hyfsad gamer som kan ta en första position i CS ibland. Då snackar vi ganska många spelare... i konsoltermer blir det en gamer som tar en förstaplats i Killzone 3, Call of Duty eller Halo spelen då och då. .__.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Kommer väl som vanligt vara folk som tar sig igenom spelet så snabbt dom bara kan och sedan klagar på att det är för kort, istället för att göra allt som man kan göra i spelet och få ut mer av det. Men "sånna är dom, o de ä inget å göra åt det" som man brukar säga.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Så, då måste jag löpa igen om på Easy för att vara "expert" men njuta av 8-10h på "svåraste" som en n00b. Älskar när man får tolka fritt
Halo Reach kan man ju löpa igenom på svåraste nivån med alla skallar på långt mindre, vissa banor tar bara 4minuter
Sen för oss icke-experter kan det ta betydligt längre tid
Vissa spelar ju första Quake på 45 min.
Om man främst vill spela spelet i single player så är det ju tråkigt.
Jag tror att det här helt enkelt är spelbolagens sätt att hantera ett problem som uppstår då utvecklingskostnaderna skjuter i höjden medan priserna stagnerat. De kan inte göra spelen dyrare och de kan inte göra dem fulare så därför så skär de där de kan skära: i spellängden.
Jag ruscha igenom TFU2 på 2 och en halvtimme. Sen märkte jag att där fanns inte ens multiplayer. 5 timmar är alltid kort, men detta är väl liksom ett multiplayer-fokuserat spel, så då är det väl enkelt förlåtet.
Körde klart det imorse, recension den 15:e!
Calle:
Är du en expertspelare?
Jag skulle inte kalla mig en expert, kanske mer ett proffs
Om det är högsta svårighetsgraden så är 5 timmar ingenting, men om fokus ligger på MP så är det inte riktigt så illa som det låter. Om fokuset däremot legat på SP hade det varit på tok för kort. Sedan beror det på om de "rushade" igenom spelet eller inte, finns de som rushat igenom HL 2 på under två timmar och det spelet tar betydligt längre tid än så om man spelar det som det är tänkt. Här finns fler spel som klarats på avsevärt kortare tid än det normalt tar (s.k Speedruns), http://speeddemosarchive.com/
Tur man skaffar sig detta för både SP och MP då. Både COD MW2 och BLOPS tog ju knappa 4-5 h per spel att spela igenom. Fanns inte heller så mycket att upptäcka runt hörnen eller så. Verkar vara så de flesta spelen utvecklade främst mot konsol marknaden kommer att vara i dagsläget och sedan expandera på sikt med banor och DLC:er som ger lite mer liv i spelen. Trist tycker jag - men om MP är bra så väger det ju upp en del om det är det man är ute efter.
A badly drawn wolf
Varför detta fokus på längden? Det är väl kvalitén som räknas. Visst, ett dyrt spel som är kort kanske inte känns prisvärt men då kanske spelet bör säljas billigare?
ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4
ehm.. varför bryr sig folk?
det är inte precis som om FPS spel idag försöker ha story och vettig singleplayer. allt är multiplayer när det kommer till FPS, med extremt få undantag. (och alla undatagen säljer dåligt mind you).
Det finns fortfarande spelare som lägger ner mer tid åt SP än MP i ett spel. Och visst har tiden betydelse, om jag kunde klara Swat 4 eller Ravenshield på högsta svårighetsgraden på 5 timmar skulle jag inte tyckt att priset jag betalade var värt vad jag fick. Innan MP slog igenom tack vare spel som Q3, UT och BF så var denna del något som utvecklarna lade ner mycket tid på. Splinter Cell utan en stark SP del hade knappast varit lika framgångsrikt som att behålla denna del men lägga till en genomarbetad MP del med.
Allting handlar om replay value, ren ärlig replay value, nöje att spela om och om igen. MW1 tillfredsställde mitt sug på det med arcade mode, men inte MW2 som saknade det, Left 4 Dead liren har ordentligt med det, har inga tankar om Homefront men - hoppas det har det! Istället för "Play again to get all achievements" som verkar så vanligt
Jag är numera långhårig enbart i sinnet.