Me vs. Assassin's Creed

Redaktör
Ponny
Me vs. Assassin's Creed

Jag ska orka ta mig igenom hela Assassin's Creed från början till slut. Nu har jag bestämt mig (igen). Jag tycker det är rent pinsamt att jag inte har klarat av det ännu, såhär fyra år efter releasen. Men tre timmar in i äventyret slår det mig ånyo hur ont det monotona flaggsamlandet gör i gamerhjärtat. Det spelar liksom ingen roll hur vacker utsikten är över Jerusalem - när det inte finns någon substans bakom ytan.

Suget kom eftersom recensionskod av Brotherhood till PC damp ner i brevlådan igår. Precis som med Resident Evil i höstas tänkte jag köra genom serien i sin helhet från början till slut - sidospår till DS, PSP och Facebook (!) inräknade. Första uppdraget blir att överleva tristessen på korstågens tid och motverka suget efter att samla alla 5 489 822 flaggor.

[ia=25314; large]
Smaskig grafik, men det är - tyvärr - insidan som räknas.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Me vs. Assassin's Creed

Äh, ge dig i kast med Brotherhood direkt istället - det är Assassin's Creed-konceptet draget till sin yttersta spets. Det enda som suger är de jobbiga (och tråkiga!) sekvenser där man ska förstöra Da Vincis krigsmaskiner. 9/10.

Medlem

Äh, Kör vidare på Assassins Creed 2 + Brotherhood, 2an har en helt okej recap.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

På ett sätt är det väldigt tråkigt att Assassins Creed blev vad det skulle ha varit från första början i och med Brotherhood, då Altaïr är korstågens Sean Connery och ljusår coolare än Ezio.

Hur som helst var Brotherhood en riktig pärla som spann vidare på den intressanta storyn och hade den klart bästa spelmekaniken. jag ser fram emot fortsättningen!

Redaktör
Ponny

Mjo, hjärtat säger att jag borde hoppa till Brotherhood med en gång. Men speldjävulen i mig vill spela ALLA och samlargalningen vill samla ALLA flaggor. Argh?


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar