Games for Windows ska bli bättre

Robot
Games for Windows ska bli bättre

Microsoft erkänner att speltjänsten inte fungerade optimalt i början men lovar en ljusare framtid.

#microsoft


Medlem
Games for Windows ska bli bättre

Det var ju ingen underdrft direkt... Men hoppas dom lyckas å det blir bra!


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Finns väl bara ett håll att gå, när man ligger och kravlar på botten... de kan börja med att sluta koppla ihop alla sina tjänster! Varför måste jag ha autoinloggning på min hotmail, bara för att jag vill slippa logga in när jag spelar? :evil:


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Yea right....

Medlem

Matchmaking kan gå och dö, finns inget sämre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jaaa-a det kan ju inte blir sämre iaf eftersom det redan är en så pass otroligt totalt värdelös tjänst.

Medlem

Lol, bättre? Ska de ta bort skitet?

Medlem

Usch, avskyr GFWL i GTA, Dead Rising och Dawn of War 2. Jag har Tunngle och Hamachi ovanför Local Area Network Connection i mina inställningar, och då lyckas GFWL inte connecta. När den inte lyckas connecta så tar det 30sek-1min nånting innan den säger "Nej sorry, vi kan inte connecta", och först då kan man välja att fortsätta i offline-mode så att man överhuvudtaget kan spara sina savear.

Medlem

Ska väl sägas att DoW2 nu bytt till steams system i senaste expen Så det är skönt! Var minst sagt problematiskt med GFWL.


signatur

Videomupp

Medlem

Tja, konkurrens är bra och det är trevligt att MS bryr sig om PC-spelarna också.
$team var ju inte heller direkt *wunderbar* i början, men folk har kort minne, och sen vore det döden för PC att låsa allt till en tjänst (Steam). Vad hände med friheten och konkurrensen?
Nä, bättre med flera konkurrenter även om de inte är bra, på samma sätt som vi vill ha både Intel och Amd, inte bara en

Inaktiv

steam suger så jag välkomnar detta riktigt mycket. o jag tycker gfwl fungerar bra tsk från steam som fungerar skit.

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Ska väl sägas att DoW2 nu bytt till steams system i senaste expen Så det är skönt! Var minst sagt problematiskt med GFWL.

Kan jag hålla med, en av de bästa sakerna med expansionen.

Skrivet av Grumbledock:

Tja, konkurrens är bra och det är trevligt att MS bryr sig om PC-spelarna också.
$team var ju inte heller direkt *wunderbar* i början, men folk har kort minne, och sen vore det döden för PC att låsa allt till en tjänst (Steam). Vad hände med friheten och konkurrensen?
Nä, bättre med flera konkurrenter även om de inte är bra, på samma sätt som vi vill ha både Intel och Amd, inte bara en

Kan säga att jag bara har haft dålig erfarenhet med GFWL, personligen så har jag aldrig haft problem med Steam så jag kan inte vara en bra källa att säga att det är bra plattform då jag själv känner på mig att jag älskar den för mycket. För övrigt på din $team så antar jag att du tycker priserna är dyra?

Medlem

Gillar konkurrens men tycker att MS kan ta och lämna PC marknaden helt och enbart syssla med sin krysslåda.

Antal PC-spel som Microsoft get ut sedan 94.
http://i.imgur.com/fAVQr.png
Tycker det är ganska uppenbart att MS inte bryr sig om oss PC-spelare och vi bryr oss inte om MS.

Inte för att jag vill att Valve ska ha monopol men jag ser hellre att någon annan tar MS's del av kakan.

Skrivet av kaem79:

steam suger så jag välkomnar detta riktigt mycket. o jag tycker gfwl fungerar bra tsk från steam som fungerar skit.

Det är nog bara du och xboxpojkarna som tycker det

Medlem

Ge upp på denna punkt MS, ni vet att Steam äter er.


signatur

// Peace

Medlem
Skrivet av halomaki:

Ge upp på denna punkt MS, ni vet att Steam äter er.

Inte för att jag tror dom har den blekaste chansen att komma ikapp Steam... men jag vill verkligen inte se dom försvinna från marknaden.

Ju mer konkurrens det finns, ju bättre för oss kunder.

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av halomaki:

Ge upp på denna punkt MS, ni vet att Steam äter er.

Inte för att jag tror dom har den blekaste chansen att komma ikapp Steam... men jag vill verkligen inte se dom försvinna från marknaden.

Ju mer konkurrens det finns, ju bättre för oss kunder.

Det är sant det du säger.

Men jag tror ärligt att Steam kan klara sig utan MS på den marknaden nu. Inte nog för att de har funnits längre där, utan även för att MS inte har varit några mästare på att uppdatera sin katalog i "Games for Windows". Det är ingen bra konkurrens det där, utan det gör bara ont att se MS göra bort sig sådär.

Men egentligen är det bra att MS finns där även för PC i spelfronten, för folk som mig som kör PC och PS3, när det kommer bra spel till Xbox360 så kan man hoppas på att de också portas över till PC. Utöver det så har jag inte så mycket mer intresse för deras "Games for Windows". Det gör, som sagt, ont att se de skämma ut sig.


signatur

// Peace

Medlem

Fördelar med GFWL
Snabbare start, du behöver inte vänta 10 sekunder som det tar för Steam att starta för att spelet sedan ska startas.

I ett flertal spel så behöver du inte aktivera dom för att kunna spela dom. Om du inte vill använda din GWFL nyckelkod för Fallout 3 så behöver du inte det. Medan med Steamworks så måste du alltid aktivera spelet online för att kunna spela det, även om det är ett singleplayerspel man köper spelet i butik.

Fördelar med Steamworks
När du registrerar spelet med nyckelkoden så kan du även ladda ner det från Steam om du vill istället för att använda disken. Det kan du inte göra från GFWL Marketplace.

Annars så är dom båda samma skit.

Medlem

GFWL är ett wannabe xboxlive på pc.

Steam all the way säger jag bara, snyggare, smidigare och snabbt.

Medlem

GFWL har bara varit strul för mig. I dagsläget skräp.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av halomaki:

Ge upp på denna punkt MS, ni vet att Steam äter er.

Inte för att jag tror dom har den blekaste chansen att komma ikapp Steam... men jag vill verkligen inte se dom försvinna från marknaden.

Ju mer konkurrens det finns, ju bättre för oss kunder.

Vill inte hålla med, Games for win har för mig varit något som man tryckts på som i gta, och inte uppskattat, Steam är något som man installerat med vilja för att köpa spelen där igenom.
Valve har gett ett val, kanske inte till deras spel, men det har varit ett alternativ för andra spel, som gta tex, det är inte MS som utvecklat det, även om man köper det genom steam så måste man logga in sig på games for windows.. varje gång jag startat det så är det något som strular med.

microsoft gör allt bara jobbigt.

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av halomaki:

Ge upp på denna punkt MS, ni vet att Steam äter er.

Inte för att jag tror dom har den blekaste chansen att komma ikapp Steam... men jag vill verkligen inte se dom försvinna från marknaden.

Ju mer konkurrens det finns, ju bättre för oss kunder.

Vill inte hålla med, Games for win har för mig varit något som man tryckts på som i gta, och inte uppskattat, Steam är något som man installerat med vilja för att köpa spelen där igenom.
Valve har gett ett val, kanske inte till deras spel, men det har varit ett alternativ för andra spel, som gta tex, det är inte MS som utvecklat det, även om man köper det genom steam så måste man logga in sig på games for windows.. varje gång jag startat det så är det något som strular med.

microsoft gör allt bara jobbigt.

Vad snackar du för skit ?
Jag köpte Dawn of War 2 i butik, du vet cd-skiva och allt. Men visst fan behövde jag ha steam för att kunna spela skiten. kom inte och säg att de inte prackar på en skittjänst på folk som inte vill ha det. Sen att man måste ha Game for Windows Live också på samma spel är en annan femma och det är inte helle ren höjdare.

Medlem
Skrivet av TruB:

Steam är något som man installerat med vilja för att köpa spelen där igenom.

Knappast, om du köper Half-Life 2, Civilization V, Fallout: New Vegas och en hel del andra spel i butik, så är man ändå tvungen att skaffa ett Steamkonto för att spela dom.

Inaktiv
Skrivet av tankare:

Gillar konkurrens men tycker att MS kan ta och lämna PC marknaden helt och enbart syssla med sin krysslåda.

Antal PC-spel som Microsoft get ut sedan 94.
http://i.imgur.com/fAVQr.png
Tycker det är ganska uppenbart att MS inte bryr sig om oss PC-spelare och vi bryr oss inte om MS.

Inte för att jag vill att Valve ska ha monopol men jag ser hellre att någon annan tar MS's del av kakan.

Skrivet av kaem79:

steam suger så jag välkomnar detta riktigt mycket. o jag tycker gfwl fungerar bra tsk från steam som fungerar skit.

Det är nog bara du och xboxpojkarna som tycker det

fel, o jag är en PC-spelare rakt igenom. jag äger ingen x360 elr ps3...

Medlem

Har haft massor av problem med GFWL, så istället så har jag slutat köpa spel som körs GFWL!
Just nu så finns det inte direkt någon säljplatform som kan mäta sig med steam, det enda negativa med steam är iof deras priser ibland.

Medlem

Skräp är skräp

Medlem

Lägg ner skiten bara. GFWL är det sämsta som hänt pc.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av TruB:

Steam är något som man installerat med vilja för att köpa spelen där igenom.

Knappast, om du köper Half-Life 2, Civilization V, Fallout: New Vegas och en hel del andra spel i butik, så är man ändå tvungen att skaffa ett Steamkonto för att spela dom.

HL2 är ju ett valve spel iförsig
men där ser man, har inte köpt något spel som det varit så med, new vegas köpte jag iförsig på steam.

Medlem

Har vi inte redan hört det här förut? Oh vi har inte gjort vårt jobb mot PC spelarna... Typ tre gånger redan? GFWL är en skräpprodukt enligt mig. Om de skall göra den bättre se då till att sluta att bara koncentrera sig på krysslådan och släpp RIKTIGA pc spel - inte bara en massa portat skräp - för då spelar tjänst ingen roll.

GFWL har en bra sak - offline alias så att man snabbt slipper att ha med skräpet att göra. Matchmakingen är däremot usel. Både i Dawn of War 2 och i Bulletstorm är det en ren pina att spela - sega servrar, dålig matchmaking tidsödande...
STEAM må ha sina svagheter också - men som tjänst är den vida överlägsen GFWL i dagsläget anser jag.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Släpp båda! Funkar fint utan att man måste installera extra skit att sitta och trassla med.
EA online är väl närmast bra då man kan regga sin gamekey på sin profil och få tillgång till den digitala versionen av spelet. En liten profil man loggar in i spelen med räcker!!

Inaktiv

Microsoft om spel på PC: Bla bla bla bla.

Bara prat. Inget bra händer.

12
Skriv svar